укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Березень » 7 » Образ. мистецтво 5 кл Урок 33. Мистецтво навколо нас
11:04
Образ. мистецтво 5 кл Урок 33. Мистецтво навколо нас

Образ. мистецтво 5 кл Урок 33. Мистецтво навколо нас

Мета:
•   навчальна: актуалізувати знання учнів у галузі мистецтва взагалі та образотворчого мистецтва зокрема, показати зв'язок мистецтв та їх роль у житті кожної людини;
•   розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням творів образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів;
•   виховна: виховувати любов до різних видів мистецтва, творів образотворчого мистецтва.
Оснащення
•   Матеріали та інструменти: солоне тісто, стеки, кольорові нитки, гуашеві фарби, пензлі, клей ПВА, пензлі для клею, серветки для витирання рук, клейонки.
•   Зоровий ряд: фотозображення сучасних міст, міського транспорту, парків з парковою скульптурою, вітражів, стінних розписів, мозаїк, сцен з різних вистав; зразки робіт художників-декораторів та художників по костюмах (ескіз завіси театру «Скоморох» роботи Ф. Шехтеля; ескізи декорацій до вистав «Руслан и Людмила», «Кармен», «Борис Годунов», «Орфей та Евридіка», «Електра» роботи О. Головіна).
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку Образ. мистецтво 5 кл Мистецтво навколо нас
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
•   Які види мистецтва ви знаєте?
•   Назвіть види образотворчого мистецтва.
•   Роботи яких художників, які ми розглядали на уроках образотворчого мистецтва, вам запам'яталися? Чим вони вас вразили?
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Учитель. Увесь світ навколо нас створений руками митців — художників та майстрів декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва, архітекторів, композиторів та музикантів, поетів та письменників. Неможливо уявити, як би ми жили без усього цього. Упродовж навчального року ви знайомилися з мистецтвом, яке оточує вас у повсякденному житті. Але ви навряд чи замислювалися над тим, як взаємодіють усі ці види мистецтва між собою. Сьогодні ми про це поговоримо.
4. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. Ми мешкаємо у будинках, які для нас розробили та спланували архітектори. Меблі, шпалери, штори та ін. — створені руками дизайнерів. Багато речей, що нас оточують, з любов'ю зроблені для нас майстрами декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва.
А якщо вийти на вулицю... Чи замислювалися ви над тим, що навіть на вулиці нас оточує творча робота різних митців? Майдани, прикрашені пам'ятниками, чи парки, сквери зі скульптурами — це спільна робота архітекторів та скульпторів; транспорт на вулицях наших міст та селищ — робота дизайнерів та інженерів; мозаїки, вітражі, розписи на стінах будівель — робота художників. Ми вже говорили і про роботу графіків, які прикрашають наші книги, журнали, газети, працюють над розробкою фірмових стилів для різних компаній та ін.
Завітаймо до театру. Одним із прикладів взаємопроникнення різних видів мистецтв (спільної роботи митців різних видів мистецтв над реалізацією однієї ідеї) є театр. Театр — мистецтво колективне. Чи відомо вам, скільки митців створюють одну виставу? Адже спектакль створюють не тільки актори та режисери!
Театральне мистецтво є синтетичним за своєю природою. Воно містить практично всі інші мистецтва: літературу, музику, хореографію, образотворче мистецтво та ін., а також використовує численні досягнення найрізноманітніших наук й галузей техніки. Так, наприклад, наукові розробки психології є основою акторської й режисерської творчості. Вистава — твір, для якого є характерною художня єдність, гармонія всіх елементів. її створюють під керівництвом режисера й відповідно до драматургічного задуму спільними зусиллями акторів, художника-сценографа, композитора, хореографа й решти працівників театру (освітлювачів, костюмерів, гримерів та ін.). Музичний супровід до спектаклю пише композитор. Жодна вистава не обходиться без декорацій та костюмів, створених управними руками художників.
До синтетичних видів мистецтва також належать кінематограф і циркове мистецтво.
Фізкультхвилинка
5. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
♦   Чи полюбляєте ви переглядати кінофільми? Які фільми вам подобаються найбільше?
♦   Які професії, на вашу думку, необхідні для створення кінострічки?
♦   Чи подобається вам цирк? Люди яких професій створюють це диво — цирк?
♦   Які циркові артисти вам подобаються? Чому?
6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Варіант № 1. Створення декоративного панно «Клоун»
Варіант № 2. Створення декоративного панно «Місто майбутнього» (можна спроектувати місто (архітектура), розробити ескізи пам'ятників (скульптура), дизайн машин та міського транспорту (дизайн); можлива колективна робота)
Варіант № 3. Створення ескізів до вистави за вибором учнів (ескізи декорацій, костюмів, запрошень, афіш; колективна робота)
7. Підбиття уроку. Образ. мистецтво 5 кл Мистецтво навколо нас
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести картон, фломастери, прості олівці, гумки, фарби, тканину (для ляльки-мотанки), нитки (для ляльки з ниток).
3. Проголошення уроку завершеним.