11:11 Образ. мистецтво 5 кл Урок 35. Перевір себе! | |
Образ. мистецтво 5 кл Урок 35. Перевір себе!Мета: • навчальна: узагальнити (перевірити) знання учнів, набуті впродовж навчального року; • розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням творів образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; • виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва. Оснащення • Матеріали та інструменти: кулькові ручки, аркуші паперу (зошити), тестові завдання (2 варіанти). • Зоровий ряд: репродукції творів мистецтва, які вивчали впродовж року. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань. Хід уроку Образ. мистецтво 5 кл Перевір себе 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку 2. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ Учитель. Сьогодні підіб'ємо підсумки того, як ви опанували навчальний матеріал, що вивчали впродовж року. 3. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ Варіант № 1 1. Вид мистецтва, назва якого походить від грецького слова, що в перекладі означає «пишу, дряпаю, малюю»: а) живопис; б) графіка; в) декоративно-прикладне мистецтво. 2. Художні матеріали художника-графіка — це: а) олівець, вугілля, крейда, сангіна, різні сорти чорнил, туш; б) олівець, вугілля, олійні фарби, крейда, сангіна, туш; в) олівець, вугілля, сангіна, туш, анілінові барвники, соус. 3. Малюнок з натури, виконаний переважно поза майстернею з метою збагачення матеріалу для значнішої роботи або задля практичного вправляння (може бути дуже деталізованим),— це: а) картина; б) замальовка; в) пейзаж. 4. Чітка послідовність розташування, поєднання елементів, частин відповідної структури творів — це: а) ритм; б) асиметрія; в) симетрія. 5. Пропорції — це: а) співвідношення частин цілого між собою і з цим цілим; б) будова, взаємне розташування частин зображуваного предмета чи об'єкта; в) чітка послідовність розташування, поєднання елементів, частин відповідної структури творів. 6. Віддзеркалення світла від оточуючих об'єктів на тіньовій частині у вигляді світлової плями з розмитими краями — це: а) тінь; б) рефлекс; в) напівтінь. 7. Однозгинний аркуш паперу, скріплений з першим і останнім зошитами блоку та призначений для його з'єднання з палітуркою,— це: а) фронтиспис; б) обкладинка; в) форзац. 8. Вид мистецтва, який здатний відтворити видиму реальність за допомогою кольору на двовимірній поверхні,— це: а) живопис; б) скульптура; в) дизайн. 9. Спосіб зображення тривимірного простору та об'ємних предметів на двовимірній площині картини, малюнка, фрески та ін.— це: а) «сфумато»; б) вітраж; в) перспектива. 10. До монументальної скульптури належать: а) пам'ятники, меморіальна скульптура; б) пам'ятники, статуетки; в) пам'ятники, атланти, каріатиди. 11. Створення об'ємної форми у скульптурі — це: а) ліплення; б) моделювання; в) висікання. 12. Художній образ у скульптурі створюють за допомогою: а) об'єму та фактури; б) об'єму та кольору; в) фактури та плями. 13. Види декоративно-прикладного мистецтва — це: а) вишивка, килимарство, розписи, гончарство, різьблення, кування; б) вишивка, живопис, гончарство, різьблення; в) вишивка, килимарство, розписи, кування, рисунок. 14. Орнамент — це: а) візерунок, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів; б) найпростіший зв'язок кількох ліній, що утворюють елементарну фігуру геометричного чи довільного вигляду; в) процес узагальнення предмета за формою та кольором на основі дібрання найвиразніших його рис. 15. Художник, який створив низку графічних зображень тварин: а) І. Рєпін; б) В. Ватагін; в) Ж. Б. Коро. 16. Співвідношення фарб, кольорів за тоном, насиченістю, що створює певну єдність картини, фрески та ін.,— це: а) світлотінь; б) колір; в) колорит. 17. Тривимірне зображення, що має реальні форми, які розміщені у реальному просторі — це: а) архітектура; б) скульптура; в) дизайн. Варіант № 2 1. Серію офортів «Мальовнича Україна» створив: а) Т. Шевченко; б) І. Релін; в) Г. Нарбут. 2. Побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером,— це: а) формат; б) композиція; в) картина. 3. Залежно від змісту та призначення графіка містить: а) декоративну (книжкову, журнальну та газетну), прикладну або промислову (грамоти, марки, етикетки, реклама), комп'ютерну графіки; б) станкову (рисунок, естамп), декоративну (книжкову, журнальну та газетну), прикладну або промислову (грамоти, марки, етикетки, реклама), комп'ютерну графіки; в) станкову (рисунок, естамп), декоративно-ужиткову (журнальну), прикладну або виробничо-промислову (грамоти, марки, етикетки, реклама), комп'ютерну графіку. 4. Батьківщиною силуетного мистецтва є: а) Україна; б) Росія; в) Китай. 5. Чергування будь-яких елементів в певній послідовності — це: а) ритм; б) асиметрія; в) симетрія. 6. Зображення, що супроводжує текст літературного твору та полегшує для читача візуалізацію змісту,— це: а) ілюстрація; б) шмуцтитул; в) заставка. 7. Екслібрис — це: а) цінний папір, що підтверджує сплату поштового відправлення; б) книжковий знак; в) вирізані з паперу ажурні прикраси. 8. Твори живопису можуть бути: а) станковими, декоративними, рельєфними та мініатюрними; б) станковими, монументальними, декоративними та мініатюрними; в) монументальними, декоративними та мініатюрними. 9. Пленер — це: а) один з основних художніх засобів живопису; б) передавання в картині всього багатства змін кольору, зумовлених дією сонячного світла і атмосфери; в) співвідношення фарб, кольорів за тоном, насиченістю. 10. Метод «сфумато» розробив: а) С. Васильківський; б) Л.даВінчі; в) О. Ренуар. 11. Існують такі види скульптури: а) кругла скульптура та барельєф; б) барельєф та горельєф; в) рельєф та кругла скульптура. 12. Яйце, декороване традиційними символами, що намальовані за допомогою воску й барвників,— це: а) писанка; б) мальованка; в) дряпанка. 13. Процес узагальнення предмета за формою та кольором на основі добирання найвиразніших його рис,— це: а) моделювання; б) стилізація; в) замальовка. 14. Петриківський розпис — це: а) унікальний вид розпису на деревині чи папері, походить із козацького села П є триківка (Дніпропетровська обл.).; б) декоративний розпис дерев'яного посуду і меблів, виконаний червоним, зеленим і чорним кольорами на золотому фоні; в) народний промисел художнього розпису металевих таць. 15. Видатний український скульптор: а)О.Роден; б) Мікеланджело; в) І.Пінзель. 16. Умовне позначення будь-якого предмета, поняття або явища, що використовується для збереження і передавання інформації,— це: а) модуль; б) ритм; в) символ. 17. Поширений вид декоративно-ужиткового мистецтва, у якому візерунок або будь-яке інше зображення виконують у ручний чи машинний спосіб на тканині,— це: а) витинанка; б) писанкарство; в) вишивка. 4. Підбиття уроку. Образ. мистецтво 5 кл Перевір себе 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку). 2. Проголошення уроку завершеним. | |