укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 28 » Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 30. Театральний костюм
11:25
Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 30. Театральний костюм

Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 30. Театральний костюм

Мета:
- навчальна: продовжити ознайомлювати учнів із театрально-декораційним мистецтвом; ознайомити з роллю театрального костюма в розкритті образу театрального героя; навчити узгоджувати форму {деталі одягу) з декором;
- розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися театральним мистецтвом, роботою художника-декоратора; формувати естетичні почуття, смак, уяву та фантазію; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати любов до мистецтва, акуратність. 

Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Театральний костюм
- Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, гуаш, ємності для води, пензлі, серветки для витирання рук та пензлів, матеріали для створення колажу {аркуші паперу, клаптики різнофактурноїтканини та хутра, кольорові вирізки із поліграфічної продукції, цупкі нитки, клей ПВА та ін.), клейонки.
- Зоровий ряд: роботи художників-костюмерів {А. Шарлемань. Ескізи костюмів до балету Л. Мінкуса «Королева льдів» («Дочка снігів»);/!. Бакст. Ескізи костюмів до балету Л. Деліба «Сільвія», до балету-пантоміми Р. Шумана «Карнавал»). Тип уроку: комбінований урок.
Словник термінів:
- театральний костюм — це елемент оформлення вистави.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда
*  Що таке театрально-декораційне мистецтво?
*  Що в театрі створене руками художника? 
*  Що таке бутафорія?
*  Що ви виготовляли на попередніх уроках?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Ми вже трішки дізналися про деякі таємниці театру. Сьогодні нам відкриється ще одна таємниця. Чи цікаво вам яка?
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Коли ми відвідуємо театр, значне враження на нас справляють костюми театральних героїв.
Ми вже говорили, що до роботи художника у театрі належить також створення костюмів до вистави. Але з чого розпочати роботу над театральним костюмом? Знову-таки — з ознайомлення з майбутньою виставою — текстом, за яким буде поставлено виставу. Кожний художник по-своєму уявляє персонажів вистави, їх образи та костюми (як складову загального образу). Але є певні правила, про які слід пам'ятати. Познайомимося з ними.
Костюм як одяг для дійової особи в усі періоди історичного розвитку театру був на сцені виразом того, у що вдягалися люди у певний період. Так було і дуже давно — у перших театрах, так залишається і у виставах у наш час.
У театрі костюм театрального героя відповідає не тільки історичній епосі, національності або народності персонажа, а й душевному стану героя.
Костюм завжди є предметом спеціальної творчості художників (поміж яких — найвидатніші майстри образотворчого мистецтва), і вони створюють його не тільки як окремий твір мистецтва, а й як важливу складову вистави. (Учитель демонструє наочність, див. с 162.)
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання № 1
Уявіть себе художниками-костюмерами. У парі з однокласником намалюйте театральні костюми до вистави за казкою, наприклад: «Колобок» (Дід та Баба), «Золотий ключик» (Буратіно і Мальвіна). Використайте різноманітні матеріали, застосуйте техніку «колаж».
Творче завдання № 2
Уявіть себе художниками-костюмерами. Для постановки вистави за казкою, до якої ви готували декорації та бутафорію, створіть ескізи костюмів для головних героїв.
VII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда
*  Хто створює костюми для театральних вистав?
*  Що має знати художник, який створює костюми для театральних героїв?
*  Чи відрізнятиметься звичайний одяг від театрального костюма?
*  Яким критеріям має відповідати костюм героя театральної вистави?
*  Для яких персонажів майбутньої вистави ви створювали ескізи театральних костюмів? Це добрі чи злі персонажі?
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома переглянути лялькові мультиплікаційні фільми; принести на наступний урок альбоми, старі рукавички, нитки, фломастери, ножиці).
3. Проголошення уроку завершеним. 
Образотв.мистецтво 3 кл. Театральний костюм