укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 19 » Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 4. У майстерні живописця
20:42
Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 4. У майстерні живописця

Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 4. У майстерні живописця

Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з матеріалами, інструментами та обладнанням художника-живописця; закріплювати знання з основ кольоро-знавства {основні та похідні кольори, кольоровий спектр);
- розвивальна: розвивати кольоросприйняття ока, художньо-образне сприйняття учнів, уміння насолоджуватися творами живопису, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати шанобливе ставлення до роботи художників-живописців, любов до творів живопису.

Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. У майстерні живописця
- Матеріали та інструменти: альбоми, гуаш, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки. 
- Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців (О. Саврасов «Зима», Т. Шевченко «Циганка-ворожка», А. Куїнджі «Березовий гай», І. Шишкін «Лісова глушина», В. Ватагін «Тигр»); спектральне (колірне) коло, 
- Літературний ряд: вірш Н. Бугай «Ген, по небу, через ліс...». 
Тип уроку: комбінований урок.
Словник термінів:
- мольберт (від нім. Malbrett) — підставка (зазвичай тринога), на якій художник установлює підрамник із полотном, папір, картон та ін. для створення власних робіт.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Створення «Асоціативного куща „Живопис"»
Бесіда
- Який вид образотворчого мистецтва ми називаємо живописом?
- Чи відомі вам художники-живо-писці? Назвіть їхні прізвища.
- Чим відрізняються роботи, створені художниками-графіками, від робіт живописців?
- Перевірте свої знання. Розподіліть запропоновані репродукції (див. с. 29) на ті, що виконані у графічних техніках, та ті, що створені руками художників-живописців.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель.  Ми продовжуємо нашу мандрівку майстернями художників.
І сьогодні завітаємо у гості до художника-живописця.
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Ось ми у майстерні художника-живописця. Вона відрізняється від майстерні художника-графіка. Подивіться: що за прилад розташований у майстерні? Для того щоб живописцеві зручніше було писати, він користується таким спеціальним приладом. Це мольберт — підставка (зазвичай тринога), на якій художник установлює підрамник із полотном, прикріплює папір чи картон для створення власних робіт. (Учитель демонструє наочність.)
Роботи, написані живописцем за мольбертом, називають станковими. Після завершення роботи над ними такі картини можна зняти з мольберта і повісити на стіну.
Живописці створюють також дуже великі роботи — розписують стіни будинку ззовні чи зсередини, створюють вітражні вікна. Такий вид живопису називають монументальним.
Часто художники створюють власні роботи на свіжому повітрі. Художник, ідучи писати на природу, бере із собою спеціальний дерев'яний ящик — етюдник, що є дуже зручним для роботи; ще його використовують для того, щоб переносити пензлі, фарби та палітру. (Учитель демонструє наочність.)
З уроків образотворчого мистецтва минулих років вам уже відомо, що живописець працює різними фарбами. Гуашшю та аквареллю ви вже користувалися.
Але крім цих існує ще багато фарб — темперні, олійні фарби та інші. Кожна фарба вимагає знань щодо роботи з нею.
* Чи відомо вам, що всім фарбам притаманна така властивість, як колір? Поговорімо про колір.
* Пригадайте: які кольори ми називаємо основними? (Жовтий, червоний, синій)
* Використовуючи основні кольори, як ми можемо отримати похідні? (Необхідно змішати основні кольори.)
* Який колір ми отримаємо, змішуючи жовтий та червоний кольори? (Оранжевий)
* А якщо змішаємо синій і жовтий кольори? (Зелений)
* Тепер змішаємо червоний та синій кольори. Який колір отримаємо? (Фіолетовий)
* Погляньте на кольоровий спектр. Які кольори ми можемо вважати теплими, а які — холодними? (Учитель демонструє наочність.)
Чи відомо вам, що всі кольори спектра ми можемо побачити у веселці, яка з'являється на небі після дощу? Сьогодні ми малюватимемо цю чарівну веселку. Скільки кольорів у веселці?
Ген, по небу, через ліс Гноми будували міст. Сім веселих кольорів — Гарний міст замайорів. Н. Бугай
- Назвіть усі кольори веселки.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання
Намалюйте райдужний місток, що веде до майстерні художника-живописця.
VII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- До майстерні якого художника ми сьогодні завітали?
- Про які нові приладдя художника-живописця ви сьогодні дізналися?
- Навіщо художник використовує мольберт? Коли він бере із собою етюдник?
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (звернути увагу на кольори квітів, фруктів та овочів; принести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш (акварель), пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним. 
Образотв.мистецтво 3 кл. У майстерні живописця