укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 20 » Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 6. Кружляє листопад
11:49
Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 6. Кружляє листопад

Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 6. Кружляє листопад

Мета:
- навчальна: ознайомити учнів зі спорідненими кольорами, гармонією споріднених кольорів, кольоровими відтінками та нюансами;
- розвивальна: розвивати кольоросприйняття ока, уміння змішувати кольори, отримуючи нові, насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати любов до природи, зацікавленість творами образотворчого мистецтва. Тип уроку: комбінований урок.

Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Кружляє листопад
- Матеріали та інструменти: альбоми, гуаш, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
- Зоровий ряд: спектральне (колірне) коло, репродукції творів живописців (Й. Бокшай «Золота осінь», П. Левченко «Краєвид Харківщини, над річкою», І. Остроухов «Золота осінь»).
□ Літературний ряд: Н. Забіла «Осіннє листя», Катерина Перелісна «Золота осінь», І. Блажкевич «Осінь, осінь... Лист жовтіє...» (на вибір учителя).
Словник термінів:
- гармонія — це узгодженість, зокрема — поєднання кольорів;
- споріднені кольори — це кольори, розташовані поруч з іншими кольорами у спектральному колі (зелений, жовто-зелений і жовтий або червоний, червоно-помаранчевий і помаранчевий);
- кольоровий нюанс — це тонка, ледь помітна відмінність у якості кольору.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель (декламує вірш)
ОСІННЄ ЛИСТЯ
Настала осінь. Холодом Повіяло навкруг. Все більш беруться золотом Зелений ліс та луг.
Від вітру коливаються Пожовклі дерева, А листя з них зривається І пісеньку співа:
— Веселі танцюристи ми. Кружляєм в висоті,— Листки, листочки, листики. Червоні й золоті!
Зриваємось ми зграями З топольок та беріз, Злітаємо, кружляємо І падаємо вниз.
Та вітром знов піднесені Мчимо з височини. Нам радісно! Нам весело! Нам любо восени!
І піснею приваблені.
Листочки на дубках.
На вишеньках, на яблунях
Шепочуться в садках.
Хвилюються, шепочуться:
— Ой, як же нудно тут!
І нам давно вже хочеться Звільнитися від пут.
Невже ніхто із прив'язі Не схоче нас зірвать? Не винесе, не вивезе. Не пустить танцювать?!
— Та ви ж іще в зеленому,— їм каже вітерець,—
А в одязі буденному Не можна йти в танець.
Як вдягнете убрання те. Червоне й золоте,— Легкі та вільні станете І теж полетите!
Злітає листя зливою І падає німе... Вітрець пісні наспівує, А сам все дужче дме!
Н. Забіла
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда
* Яка пора року в нас за вікном?
* А про яку пору року йдеться у вірші?
* Чому осінь називають золотою?
* Які кольори переважають в осінньому пейзажі?
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Яких тільки фарб не принесла з собою золота осінь! Різнокольоровими стали дерева й кущі. Коли надворі здіймається вітерець, із дерев злітає листячко, що дарувало нам тінь та прохолоду у спе-котні літні дні. Воно кружляє у повітрі, лягає на землю, укриваючи її чарівною різнобарвною ковдрою.
Художники кажуть, що ця різнобарвність природи дуже гармонійна.
Що ж таке гармонія? Це узгодженість, поєднання кольорів. Завжди роботи, засновані на гармонії кольорів, справляють на глядачів приємне враження.
Сьогодні ми поговоримо про гармонію споріднених кольорів, тобто кольорів, які розташовані поруч з іншими кольорами у спектральному колі. Наприклад: зелений, жовто-зелений і жовтий або червоний, червоно-помаранчевий та помаранчевий (робота з наочністю «Спектральне (колірне) коло», див. с 32).
(Учитель демонструє наочність.)
Дивлячись на осінні пейзажі, створені видатними художниками, помічаєш багатство кольорів та відтінків, застосованих ними, щоб створити справжнє диво. Усі вони будували свої роботи на нюансах (як говорять справжні художники).
Кольоровий нюанс — це тонка, ледь помітна відмінність у якості кольору. Кожний художник може використати багато відтінків одного кольору. Ось і ми сьогодні спробуємо збагатити нашу осінню палітру новими кольорами.
Навчальна вправа
Учитель.  Візьміть фарбу жовтого кольору. Додаючи до неї по краплині різну кількість зеленої або червоної фарби, створіть якнайбільшу кількість споріднених кольорів,
- Які з них вам сподобалися найбільше?
Погляньте, якою побачили чарівницю-осінь художники-живо-писці.
(Учитель демонструє наочність, див. с 41.)
- Чи є на роботах цих художників кольори, які вам удалося отримати?
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Бесіда
- Які кольори використовував кожний із цих художників? Знайдіть ці кольори у спектральному колі. Як вони розташовані у спектрі?
- Якою бачите осінь ви? Які кольори переважатимуть у ваших осінніх пейзажах? Чи є вони спорідненими?
- Що таке гармонія?
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання № 1
Намалюйте гуашшю композицію «Кружляє листопад». Спробуйте передати багатство кольорів осінніх листочків та ритм їх танцю.
Творче завдання № 2
Намалюйте осінній пейзаж, використовуючи багатство споріднених кольорів.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт різних художників; принести на наступний урок альбоми, крейдяний папір, скло (люстерко), папір для малювання, гуаш, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним. 
Образотв.мистецтво 3 кл. Кружляє листопад

ДОДАТОК ДО УРОКУ 
ОСІНЬ, ОСІНЬ... ЛИСТ ЖОВТІЄ
Осінь, осінь... Лист жовтіє. З неба часом дощик сіє. Червонясте, золотисте Опадає з кленів листя.
Діти ті листки збирають, У книжки їх закладають. Наче човники, рікою їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті — Червонясті, золотисті. І. Блажкевич
ЗОЛОТА ОСІНЬ
В парках і садочках               Де не глянь, навколо
На доріжки й трави               Килим кольористий.
Падають листочки                 Віти напівголі,
Буро-золотаві.                       Небо синє чисте.
Метушні немає.
Тиша й прохолода.
Осінь золотая
Тихо-ніжно ходить.
Катерина Переліска