укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 20 » Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 8. Осінні враження
12:13
Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 8. Осінні враження

Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 8. Осінні враження

Мета:
- навчальна: ознайомити учнів із технічними прийомами роботи акварельними фарбами, технікою малювання «акварель по вологому паперу»; навчити виконувати швидкі колірні замальовки асоціативного характеру;
- розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.

Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Осінні враження
- Матеріали та інструменти: альбоми, акварель, губки, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
- Зоровий ряд: репродукції творів живописців (Р. Шмельова «Осінній полудень»; А. Стєрхов «Квітуча Венеція»; С Алдушкін «Валаам. Тиха обитель»; М. Сар'ян «Осінні квіти та фрукти»).
- Літературний ряд: вірш Я. Щоголіва «Осінь». 
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Чи спостерігали ви, як змінюється забарвлення осінньої природи?
- Яких кольорів стало більше?
- Чи змінються колір природи під час дощу?
- Які кольори переважають у дощову погоду?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель (декламує вірш)
ОСІНЬ
Висне небо синє. Синє, та не те; Світе, та не гріє Сонце золоте.
Оголилось поле Од серпа й коси; Ніде приліпитись Крапельці роси.
Темная діброва Стихла і мовчить; Листя пожовтіле З дерева летить.
Хоч би де замріла Квіточка одна; Тільки й червоніє, Що горобина.
Здалека під небом, В вирій летючи. Голосно курличуть Журавлів ключі.
Я. Щоголів
Про дощову погоду ми заговорили недаремно. Настання осені спричинило дощову погоду. Восени дощі не теплі, як улітку: вони холодні та затяжні. Саме таку погоду краще писати у техніці, яку ми сьогодні вивчимо.
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Сьогодні ми ознайомимось ще з одною цікавою технікою зображення. Але ви вже, мабуть, помітили, що на партах перед вами — не ємності з гуашевою фарбою, а коробки з аквареллю.
Ця фарба легка і прозора. Вам уже відомо, що назва цієї фарби походить від латинського слова «аква» — вода.
Роботи, виконані в техніці акварелі, легкі, ніби наповнені повітрям, тому що крізь шар фарби ми навіть можемо побачити білизну паперу. Пам'ятайте: працюючи з нею, слід бути дуже обережним, ретельно обмірковувати, які кольори змішати на палітрі, щоб отримати гарний колір, а не бруд.
А тепер погляньте на роботи, що художники створювали акварельними фарбами на вологому папері. Які відчуття вони викликають? Чи подобаються вам такі роботи? Чи маєте бажання також навчитися працювати у цій техніці?
Тоді слухайте, якої думки про цю техніку художники. {Учитель демонструє наочність, див. с. 49—51.)
Робота аквареллю по вологому паперу — дуже цікава техніка. Такий живопис називають англійською аквареллю. Цей прийом надає акварелі глибини та створює відчуття сонячного світла. Для збереження вологості паперу, щоб мати тривалішу за часом можливість працювати, легко змішуючи фарби на вологому аркуші, художники вдавалися до численних хитрощів.
Під час роботи аквареллю під вологий аркуш паперу підкладали змочене у воді сукно або фланель, що тривалий час живили папір вологою.
Цю техніку використовують і як основний технічний прийом, коли все зображення виконують на вологому фоні, і частково, коли здебільшого працюють на сухому папері. На сухій поверхні паперу акварельний мазок лягає чіткою плямою, а на вологій — розтікається, утворюючи переходи та переливи кольору. Тому не хвилюйтеся, якщо на вашому аркуші паперу фарба потекла. Необхідно навчитися керувати фарбою.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. ІНСТРУКТАЖ
Учитель. Спочатку необхідно зволожити весь аркуш паперу водою за допомогою губки або пензля.
Тільки звертайте увагу на те, щоб аркуш паперу був вологим трішки, а не занадто.
А потім почніть малювати аквареллю. Дуже добре, коли папір цупкий із шорсткою поверхнею. Такий папір саме й було створено для роботи акварельними фарбами.
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання № 1
Створіть безпредметні композиції «Дощовий день» і «Сонячний день» (аквареллю по вологому паперу). Доберіть кольори та відтінки, що відповідають стану осінньої природи.
Творче завдання № 2
Створіть композицію «Дощова осінь». Пам'ятайте про те, що під час дощу зображення будинків та дерев немов розмиваються, тому техніка роботи акварельними фарбами по вологому паперу якнайкраще допоможе вам у роботі.
VIII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Бесіда
- Які роботи ми сьогодні створювали? 
- Як називається техніка, у якій ми працювали? 
- Які кольори — теплі чи холодні — ви використовували для створення роботи «Дощовий день»?
IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (розглянути пам'ятники, що розташовані на вулицях рідного міста (села); з'ясувати, на честь кого їх було встановлено; принести на наступний урок альбоми, пластилін (глину), дощечки для ліплення, стеки).
3. Проголошення уроку завершеним. 
Образотв.мистецтво 3 кл. Осінні враження