укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 20 » Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 9. У майстерні скульптора
12:18
Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 9. У майстерні скульптора

Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 9. У майстерні скульптора

Мета:
- навчальна: ознайомити учнів із матеріалами, інструментами та обладнанням художника-скульптора, видами візуальних (образотворчих) мистецтв, головними засобами виразності в них; надати пропедевтичні знання про художній образ; навчити розрізняти твори мистецтва за їх видами, передавати основну форму будови тіла тварин у простих позах;
- розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.

Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. У майстерні скульптора
- Матеріали та інструменти: пластилін (глина), дощечки для ліплення, стеки, серветки для витрання рук.
- Зоровий ряд: фотозображення скульптур {пам'ятник художникові-примітивісту Никифору Дровняку {м. Львів); пам'ятник скульпторові Юханові Тобіасу Сергелю (м. Стокгольм, Швеція); пам'ятники котам, собакам); зразки дрібної пластики. 
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання.
Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Складання «Асоціативного куща „Скульптура"»
МІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Про які види образотворчого мистецтва ми говорили на попередніх уроках? 
- До майстерень яких художників ми завітали на попередніх уроках? 
- Які ще види образотворчого мистецтва вам відомі?
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя
— Сьогодні ми завітаємо до майстерні скульптора. Вона дуже відрізняється від майстерень живописця та графіка — тому, що роботи, створені вправними руками скульптора, на відміну від живописних та графічних творів, є об'ємними.
Так само, як графік та живописець, скульптор має багато цікавих різноманітних матеріалів та інструментів для створення справжніх творів мистецтва.
Які саме матеріали використовує скульптор для своїх робіт?
Він створює свої роботи з пластичних (глина, віск, гіпс) та твердих (дерево, камінь, метал) матеріалів. Тому для роботи з цими матеріалами йому потрібно багато спеціальних інструментів.
Ще з прадавніх часів людина створювала скульптурні зображення з дерева. Майстрові стануть у пригоді кліщі й пилка, сокира і стамеска та багато інших інструментів. Але дерево не таке довговічне, як камінь. Для роботи з каменем існує цілий набір молотків різних розмірів, гострих металевих знарядь, за допомогою яких художник висікає задумане зображення.
Зовсім інші інструменти бере скульптор, працюючи з металом. Для такого твердого матеріалу він використовує чекани. Але які б матеріали не обирав скульптор для власних робіт, основним інструментом завжди є звичайні руки людини.
Якщо скульптор бере м'які, пластичні матеріали — гіпс, глину, віск, пластилін,— то свої твори він робить шляхом ліплення. Для цього йому необхідні різноманітні лопатки та стеки. (Учитель демонструє наочність, див. с. 55.)
Найпластичнішим матеріалом люди завжди вважали глину. Кожний скульптор, розробляючи задум майбутнього твору, бере її до рук. Працюючи з глиною, можна легко змінити форму, що допомагає шукати необхідний образ. Хоча сьогодні з'явилося багато замінників цього природного матеріалу, що стають у пригоді скульпторам під час розробляння майбутньої роботи. Таким матеріалом є полімерна глина (часто її називають пластикою за її пластичні властивості).
Із глини, воску, гіпсу легко ліпити. Аоверхня стає гладенькою і часто зберігає навіть відбиток рук скульптора.
Вам уже також доводилося почуватися скульпторами, ліплячи з пластиліну.
*  Що ви ліпили із пластиліну?
Однак пластилін — матеріал недовговічний. Згадайте пам'ятники, що прикрашають вулиці нашого міста (села). » 3 якого матеріалу вони створені?
*  Як ви гадаєте, чому?
* Чи існували б так довго пам'ятники, створені з пластиліну?
Саме тому скульптор звертається до твердішого, більш довговічного матеріалу — дерева, каменя чи металу.
Дерево — матеріал досить твердий і водночас м'який. Деревина має власний неповторний малюнок. Він створює враження теплоти, а іноді навіть живого дихання скульптури. Тому й інструменти скульптор бере зовсім не такі, які йому знадобилися б для ліплення з глини. Обробляє деревину за допомогою різних стамесок, ножів, різців, т Які матеріали, твердіші за дерево, вам відомі?
Так, одним із найтвердіших матеріалів є камінь. Але камені різняться. їх колір дуже мінливий, та й поверхня різна на дотик — шершава або гладенька. Тому роботи, виконані з цього матеріалу, такі різні.
Створюють скульптури з каменя за допомогою різця, долота та молота.
Але сьогодні ми ліпитимемо з пластиліну (глини). Заплющте оченята і згадайте вашу улюблену тваринку. Який вигляд вона має? Якої форми тулуб у вашої тваринки? Якою є форма голови, лап, вух? Яке в неї хутро? Усе це необхідно правильно уявити, щоб створити вашу тваринку гарною.
V. ІНСТРУКТАЖ
Послідовність ліплення котика
1—3. Ліпимо тулуб котика.
4—6. Ліпимо голову котика, приліплюємо вушка.
7—8. Створюємо мордочку котика, приліплюємо голову котика до тулуба.
9—10. Приліплюємо хвіст. Наш котик готовий.
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ Творче завдання
Виліпіть тваринку, яка вам подобається, з пластиліну або глини. Пофантазуйте і передайте за допомогою фактури її образ. Придумайте назву своїй скульптурі.
VIII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Що важливіше для роботи скульптора — колір чи форма? 
- Які матеріали використовують для створення скульптур? 
- Чим різняться інструменти скульптора та живописця?
IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (розглянути будинки, прикрашені рельєфами; принести на наступний урок альбоми, пластилін, дощечки для ліплення, стеки).
3. Проголошення уроку завершеним. 
Образотв.мистецтво 3 кл. У майстерні скульптора