укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Вересень » 1 » Підсумки року: повторення та узагальнення вивченого
15:41
Підсумки року: повторення та узагальнення вивченого

Підсумки року: повторення та узагальнення вивченого

От і добіг кінця навчальний рік. Упродовж нього ви відкрили для себе чимало нових творів, ознайомилися із цікавими фактами з життя письменників, навчилися уважніше читати й глибше розуміти художню літературу. Тепер на часі переконатися в тому, що набуті вами знання насправді ґрунтовні. І перевірити це ви зможете, опрацювавши запропоновані підсумкові запитання й завдання.
Теоретична розминка
1.  Що таке художній образ? Чим художній образ у літературі відрізняється від художніх образів в інших видах мистецтв?
2.  Які образи називають «вічними»? Доповніть відповідь прикладами з вивчених творів.
і. Дайте визначення понять «композиція літературного гвору», «конфлікт*, «ліричний герой*, «мотиве, «підтекст».
4. Чим відрізняються одне від одного: гумор та іронія; міф і казка; роман І повість; вірш і поема?
Ь. Які особливості байки мав на увазі український байкар Леонід Глібов, коли стверджував: «Здається, байка просто бреше, // А справ ді — правду мудру чеше»?
6.  Назвіть характерні ознаки пригодницького роману. Наведіть приклади з вивчених творів.
7.  Які вірші називаються хайку? У якій національній літературі вони виникли?
8.  Що означає поняття «езопівська (езопова) мова»? У яких творах така мова зазвичай застосовується?
9.  Укажіть характерні ознаки наукової фантастики. Назвіть твори, які належать до цього різновиду літератури.
10.  Установіть відповідність між назвами літературних творів та їхніми жанрами.
А «Острів Скарбів»                 1 гумористичне оповідання
Б «Пісня про Гайавату»           2 фантастичне оповідання
В «Усмішка»                            3 казка-притча
Г «Хамелеон»                          4 поема
Д «Маленький принц»              5 пригодницький роман
(Практикум
1.  Знайдіть у переліку твір, який не належить до байок.
•  «Мурашки й Цикада», «Вовк і Ягня», «Орфей і Еврідіка», «Лисиця І виноград».
2.  Знайдіть у переліку персонажа, який не належить до міфологічних героїв.
•  Прометей, Шгмаліон, Ікар, Тефнут, Като, Геракл.
3.  Знайдіть у переліку оповідання, яке не належить до гумористичних творів.
•  «Товстий і тонкий», «Усмішка», «Хамелеон».
4.  Знайдіть у переліку твір, у якому немас фантастичних елементів.
•  «Різдвяна пісня в прозі...*, «Міо, мій Міо», «Запах думки», «Сліпий музикант».
Художні твори, beta а&тори й герої
1.  Назвіть головних героїв творів «Запах думки*, «П'ятнадцятирічний капітан» (або «Острів Скарбів»), «Різдвяна пісня в прозі...», «Міо, мій Міо».
2.  Назвіть твори, у яких зображено:
•  людство після атомної війни;
•  зустріч двох колишніх гімназистів, які зробили різні чиновницькі кар'єри;
•  важкий шлях золотошукача додому;
•  пригоди космічного поштаря на планеті, населеній звірами, що «читають» думки.
3.  Укажіть імена письменників.
•  ... Лондон, ... Чехов, ... Короленко, ... Ліндгрен, ... Діккенс, ... Берне.
4.  Установіть відповідність між творами та прізвищами їхніх авторів.
А «Пісня про Гайавату»           1   Чехов
В «Хамелеон»                          2 Гоголь
В «Ніч перед Різдвом»             3 Родарі
Г «Запах думки»                      4 Лонгфелло
Д «Листівки з видами міст
»      5  Короленко
Е «Сліпий музикант»                 І  Шеклі
Упізнайте письменника
і. Який письменник зауважив, що й сам не знає, яка в нього душа — російська чи українська?
2.  Псевдонім   якого   письменника   перекладається   як   «банан»,   або «бананове деревце»?
3.  Про якого письменника було сказано: «Він — раб, але мудріший за вільних; він негарний, але вищий за красенів»!
4.  Кому з письменників належить вислів  «Стислість  —  сестра таланту»?
Хто з письменників певний час був золотошукачем у Клондайку? 6. Кого з митців називали поетом-орачем?
1.  Продовжте речення і вкажіть назви відповідних творів.
•  Герой цього твору народився сліпим, але, отримавши мудре виховання, спромігся...
•  Герой цього твору викрав вогонь богів для людей, за що був...
•  Герой цього твору, щоб завоювати серце коханої дівчини, осідлав чорта й вирушив...
•  Герой цього твору жив на крихітній планетці,  про яку старанно дбав, та якось...
•  Герой   цього  твору,   помітивши   чоловіка,   якого   покусав   собака, узявся розслідувати цю справу, і...
2.  Назвіть персонажів, які промовляють наведені слова, і вкажіть, з яких вони творів.
•  «У сильного безсилий винний завсігди...»
•  «Прощавайте сині гори, білії сніги...»
•  «Я спокутую минуле теперішнім і майбутнім!»
•  «Ти   назавжди  береш  на себе  відповідальність за  тих,  кого приручив».
5. Розгляньте кадри з кінофільмів і мультфільмів. Назвіть літературні твори, за якими знято ці стрічки.
Групова робота. Завдання для першої групи. За матеріалами рубрики 4У світі мистецтва» підготуйте презентацію проекту на тему «Мандрівки книжок у різних видах мистецтва».
Завдання для другої групи. Підготуйте літературну рекламу найцікавіших творів зарубіжних письменників, що вивчаються в 6-му класі. Завдання для третьої групи. Створіть веселий літературний «мікс», змішавши сюжети, мотиви й персонажів художніх творів, вивчених протягом навчального року.

На перехресті мистецтв