укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Вересень » 29 » Практична робота 3, 4
14:53
Практична робота 3, 4

Практична робота 3, 4

ПОРІВНЯННЯ БУДОВИ МОХІВ, ПАПОРОТЕЙ та покритонданних (квіткових) рослин
Мета роботи: на природних рослинних зразках провести аналіз будови тіла основного фотосингезуючого покоління моху, папороті та квГтковоТрослини;
встановити подібні і відмінні ознаки цих рослин.
Матеріал: живі рослини або гербарні зразки моху (зозулин льон, фунарія тощо), папороті (чоловіча папороть, багатоніжка тощо) та квіткової' рослини
(жовтець, перстач тощо).
Обладнання: лупа.
ХІД РОБОТИ
1.  Роздивіться, використовуючи лупу, надані вчителем рослини моху, папороті і квіткової рослини.
2.  Визначте, які частини тіла представлені у досліджуваних зразках моху, папороті, квіткової рослини.
3.  Визначте, які органи розмноження (спорангії або квітни) представлені у досліджуваних зразках.
4.  Заповніть у зошиті підсумкову таблицю результатів вивчення зразків (виключно за даними власних спостережень!). Для цього органи, які наявні у даної рослини, позначте знаком <+», а відсутні органи — знаком «-».
5.  Дайте відповіді на запитання: 
1. У чому подібність та відмінність будови основного фотосинтезуючого покоління у мохів, папоротей і квіткових рослин? 2. Які вегетативні органи є у мохів, папоротей і квіткових рослин? 3. Які органи розмноження наявні у мохів, папоротей та квіткових рослин?

Практична робота 4
ВИЗНАЧЕННЯ ВИДІВ КІМНАТНИХ РОСЛИН, ПРИДАТНИХ ДЛЯ ВИРОЩУВАННЯ В ПЕВНИХ УМОВАХ
Мета роботи: за ознаками будови органів та вимогами кімнатних рослин до умов зростання відібрати асортимент для озеленення певного внутрішнього приміщання а відомими параметрами температури, освітленості та вологості повітря.
Матеріал: живі кімнатні рослини та к зображення, спеціалізовані довідники -атласи.
ХІД РОБОТИ
1.  Проаналізуйте будову вегетативних органів двох рослин за рекомендацією вчителя.
2. Визначте у наданих рослин:
•   особливості будови підземних органів (будову кореня або його видозміни, тип кореневої системи, наявність видозмінених підземних пагонів);
•   особливості будови надземних пагонів (напрямок росту і необхідність опори, наявність видозмін пагона, будову його стебла);
•   особливості будови листків надземних пагонів, зокрема їхній розмір, колір, наявність і характер опушення.
3.  Запропонуйте гіпотезу про життєві форми досліджуваних кімнатних рослий та їхні вимоги до умов зростання.
4.  Порівняйте власну гіпотезу про життєву форму досліджених рослин та вимоги до умов зростання з інформацією учителя, або данини з довідників-атласів.
5.  Дізнайтесь у вчителя про особливості температурного режиму, освітленості та вологості повітря у рекомендованому приміщенні*
6.  Дайте відповіді на запитання: 
1. Рослини яких екологічних груп придатні для озеленения запропонованого учителем приміщення? 
2. Яку Із досліджених рослин слід рекомендувати для озеленення запропонованого вчителем приміщення?
ПІДСУМКИ
1.  Ми усвідомили, що рослинам властива висока різноманітність» Основними групами рослин є водорості і вищі рослини. До вищих рослин належать: мохи, плауни, хвощі, папороті, голонасінні та покритонасінні*
2.  Ми запам'ятали, що вищі рослини пристосовані до існування у наземних умовах завдяки:
поділу тіла на корінь, листок і стебло; •   наявності шкірочки з продихами і водопровідної та механічно-опорної тканини — деревини;
3.  Ми переконались, що вищим рослинам, на відміну від водоростей, притаманні багатоклітинні органи статевого та нестатевого розмноження.
4. Ми зрозуміли особливості процесів розмноження в основних
групах вищих рослин:
- У процесі розмноження усіх вищих рослин чергуються нестатеве і статеве покоління; основним фотосинтезуючим поколінням у мохів є статеве покоління, а в усіх інших вищих рослин — нестатеве покоління.
- Мохи, хвощі, плауни та папороті (так звані вищі спорові рослини) поширюються за допомогою спор; для запліднення їм необхідна вода*
- Голонасінні та покритонасінні (так звані насінні рослини) поширюються за допомогою насінин; для них характерне запилення, а для запліднення їм, перевалено, вода не потрібна.
5. Ми з'ясували, що особливості будови і розмноження рослин тісно пов'язані а умовами їх зростання; а також дізнались про те, що в природі різні рослини утворюють складні угруповання.
♦   Ми побачили, що рослини є основним компонентом угруповань живих організмів і основою життя на Землі: завдяки фотосинтезу нони роблять сонячну енергію доступною всьому живому на планеті і виділяють необхідний для дихання кисень. Рослини відіграють величезну роль у житті людини як джерело продуктів харчування, постачають сировину для сільського господарства, промисловості і для виготовлення лікарських препаратів»
♦   Я знаю ознаки основних груп рослин і вмію визначати, до якоїгрупи належить рослина за будовою тіла.
♦   Я знаю основні групи покритонасінних і вмію їх розпізнавати.
♦   Я знаю жиптеві форми та екологічні групи рослин та вмію визначати, до яких умов зростання пристосована рослина.
♦   Я знаю основні рослинні угруповання і вмію їх розпізнавати у природі.

Рослинні угруповання