укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 24 » Природознавство 2 кл. Зустріч 1. Що таке явища природи?
15:38
Природознавство 2 кл. Зустріч 1. Що таке явища природи?

Природознавство 2 кл. Зустріч 1. Що таке явища природи?

Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища»; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; прищеплювати  бажання працювати  в групі.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Що таке явища природи?
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.    Ознайомлення з підручником «Природознавство»*
—  Розгляньте підручник. Що зображено ня обкладинці? Хто автори підручника? Де видано підручник?
—  Чим ви займалися на уроках природознавства у 1-му класі?
—  Які твярини допомагали вам навчатися?
—  Розгляньте умовні позначення на с. 2.
—  Прочитайте звернення вятого друга-підручника на с. 3. Що вас чекає у 2-му класі?
—  Чому корисна знати всі секрети природи? Для чого ми вивчаємо природознавство?
2-    Розповідь учителя
—  Вивчаючи природознавство у 1-му класі, ви ознайомилися з тілами неживої природи та організмами. Дізналися про зв'язок між живою і неживою природою, про те, як людина може впливати на природу- Ви вже знаєте, що життя природи різноманітне, цікаве, у ньому є свої таємниці. Деякі з них вам уже відомі, а відкриття інших — ще попереду.
Вивчаючи природознавство у 2-му класі, ви зрозумієте, чому змінюються пори року, ознайомитеся з явищами неживої і живої природи у різні пори року, з тим, як змінюється рослинний і тваринний світ у різні пори року. Підручник допоможе вам поринути в дивовижний світ явищ природи і живих істот та зрозуміти найголовніше — у природі все взаємопов'язане. Природу треба охороняти!
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сформулювати тему уроку вам допоможуть загадки. 
-   Червоне коромисло — через річку повисло. (веселка)
-   Спершу — блиск, за блиском — тріск, за тріском — плеск. (Блискавка, грім, дощ)
-   Щось на небі гуркотить. Наче звір страшний, летить. Сильний дощ на землю ллється, Зні р у руки не дасться. Очі світяться яскраво — Всі у дім тікайте жвавої (Гріле та блискавка)
—  Отже, про що ми з вами говоритимемо на уроці? (Про веселку, блискавку, дощ.)
—  Як назвати це одним словом? (Явища природи.)
—  Тема нашого уроку «Явища природи».
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1 -    Робота за підручником (с 5-7)
—  Чому давні люди повинні були добре знати природу? Що природа дає для людини? Чому природу з повагою називають Матінка-Природа?
—  Що таке природа?
—  Доведіть, що природа мінлива.
—  Пригадайте! Що називають явищами природи? Наведіть приклади явищ природи. Чи можна їх заборонити чи відмінити?
—  Чого не буває взимку? влітку? восени? навесні?
—  Уважно прочитайте і роздивіться зміст підручника (с. 4). З яких розділів він складається?
—  Які умовні позначення є на його сторінках, що вони означають (с. 5)?
—  Відгадайте загадку.
■    Чотири кольори маніть,
Раз у три місяці барви міняють. (Порироку)
—  Розгляньте фотографії на с. 4. Скільки є пір року? Скільки місяців триває кожна пора року?
—  Назвіть, які ви знаєте пори року,
—  У якому місяці ви святкуєте свій день народження?
—  Яка це пора року?
—  Чи є у вас улюблена пора року? Яка? Поясніть чому.
—  Розгляньте фотографії природних явищ. Які явища природи зображені на малюнку? Для якої пори року вони характерні?
2.    Фіякультхвилинка (пантоміма)
Учні зображують дією текст, який читає вчитель.
—  Ви — сніжинки. Вас крутить вітер, він то підкидає вас угору, то знову опускає на землю. Удень ви блищите від сонечка, а вночі, коли крутить заметіль, вам хочеться танцювати сніговий вальс.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (дим. Додаток на с 17)
VI.  Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Що таке явища природи?
—  Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи.)
—  Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)
—  З чим пов'язані явища природи? (Із сезонними змінами.)
—  Наведіть приклади осінніх змін.  (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.)
—  Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку?
—  Яке найулюбленіше і яскравіше явище зимової природи ви знаєте?
—  Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими вам удалося спостерігати минулого навчального року.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 4-7.
—  Поясніть назви деяких місяців (за вибором). Які явища природи для них характерні?
—  Доберіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. Відгадайте їх.