укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 3 » Природознавство 2 кл. Зустріч 29. Які прикмети у зими?
00:38
Природознавство 2 кл. Зустріч 29. Які прикмети у зими?

Природознавство 2 кл. Зустріч 29. Які прикмети у зими?

Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; розвивати спостережливість, вміння бачити прекрасне в усьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Прикмети у зими
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
—  Про яку пору року ми говорили на минулому уроці?
—  Назвіть осінні місяці.
—  Який самий листопадний місяць?
—  Яким був най холодніший місяць?
—  Чому говорять: «В осінній час сім погод у нас»?
—  А яка осінь вам більше подобається — рання чи пізня?
—  Яка пора року настає після осені?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як зміни природи відбиваються на назвах зимових місяців.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота аа підручником (с 68-75)
—  Розгляньте фотографію на с. 68. Прочитайте народну мудрість. Які аміни в природі відбуваються взимку?
—  Прочитайте завдання для ведення спостережень узимку за неживою і живою природою па с. 70.
—  Як спостерігати за погодою взимку? Розгляньте зимовий календар природи на с. 70. Які природні явища відбуваються в неживій природі? в житті рослин? в житті тварин?
—  Пригадайте, коли, на вашу думку, закінчується осінь? Які ознаки зими з'являються першими?
—  Зима — це шлях, який проходить природа від осені до весни.
—  Розгляньте картини в художній галереї Матінки Природи (с. 72).
—  Розкажіть, які пейзажі зобразили художники.
—  Синьокрила Сойка запитує: «Про що розповідають назви зимових місяців? Що називали груднем у давні часи? Чому? Чому пертий місяць зими називали ще мостовиком?».
Дорожній майстер грудень мости буду в всюди, вкриває ріки кригою, воює іа одлигою.
Т. Коломіець
—  Чому кажуть: «Січень — снігом січе»? Яка існує інша думка про походження назви місяця січня?
Сніжинки, сніжинки, сніжинки розсипала всюди зима.
1 жодної в літо стежинки від нашої хати нема.
В. Діденко
—  Чому другий місяць року зветься лютий?
А лютує він тому, що на світі довго бути не доводиться йому. Хоче лютий, щоб на світі панувала вік зима. Та поволі сонце гріти починає крадькома.
Н. Забіла
Робота в групі
—  Прочитайте і поясніть зміст народних нислонін про зимові місяці.
—  Пригадайте нірші та загадки про зиму.
Робота в парі
—  Складіть розповідь на тему: «Чому ми любимо зиму?» (За бажанням ви користайте ілюстрації, вміщені в підручнику на с. 75.)
Зразок
ЧОМУ Я ЛЮБЛЮ ЗИМУ?
Я бачила, як білокоса чарівниця-зима прилетіла на білому коні.
Торкнулася подихом верхівок дерев і кущів. І заіскрилися на них кришталеві шати, срібні мережані пишні сукні. Землю вкрила теплою ковдрою.
Надворі пахне морозом. У високому холодному небі повільно пливуть хмари, ніби великі білі кораблі. Ясного дня сніжинки іскряться і стиха кружляють у вальсі.
Всі люблять зиму. Вона радісна і весела, вітряна і морозна. Іноді срібна і красива, а буває серйозна чи сварлива.
Анастасія Варбашова
Для допитливих
Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок.
Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, і тут з неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Вони поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки-сніжинки.
2.    ФІакультхвилинка
V.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
VI.  Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Прикмети у зими
—  Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.)
—  Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз)
—  Як змінилися опади? (Снігопад)
—  Як змінилося небо? (Сірі» темні хмари.)
—  Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороа? (Гній, паморозь)
—  А на вікнах? (Візерунки на склі.)
—  Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід)
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 62-64.
—  Придумайте символи для зимових місяців. Порівняйте, які вони мають відмінності.