укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 3 » Природознавство 2 кл. Зустріч 31. Як змінюється взимку нежива природа?
00:44
Природознавство 2 кл. Зустріч 31. Як змінюється взимку нежива природа?

Природознавство 2 кл. Зустріч 31. Як змінюється взимку нежива природа?

Мета: розширити знання учнів про зміни в неживій природі взимку; дослідити особливості зміни стану води при замерзанні; розвивати творчі здібності учнів, спостережливість, мовлення, уяву; виховувати любов до рідної природи, почуття прекрасного.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Як змінюється взимку нежива природа?
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
—  Після якої пори року настає зима?
—  Назвіть основні ознаки зими.
—  Які символи для зимових місяців ви придумали? Порівняйте, які вони мають відмінності.
—  Коли у цьому році випав перший сніг? Чому кажуть, що перший сніг завжди тане? Яку форму мають сніжинки?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про ознаки зими в неживій природі.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота за підручникам (с. 78-79)
—  Пригадайте, коли вода перетворюється на лід?
—  Відгадайте загадки.
•   Прозорий, мов скло, а не вставиш у вікно. (Лід)
•   Сама є водою і по воді плаває. (Крига)
Дослідницька лабораторія. Утворення криги та льоду
—  Розгляньте малюнки. Розкажіть, як утворюються крига та лід.
•   При зниженні температури на поверхні води утворюється крига.
•   Згодом вся вода перетворюється на лід.
•   При охолодженні вода у твердому стані (крига й лід) розширюються.
—  Розгляньте фотографії на с. 79. Синьокрила Сойка запитує: «Які явища відбуваються в неживій природі взимку?».
—  Ознакою зими є утворення постійного снігового покриву та падіння температур до найнижчих показників. Тільки для зими характерні такі природні явища, як ожеледь та хуртовина.
Ожеледь — тонкий шар льоду на поверхні землі та на деревах. Ожеледь називають ковзалицею. Як ви гадаєте, чому?
Хуртовина, або, як на неї ще кажуть, хуга та завірюха — сильний вітер зі снігом, який утворює замети. Хуртовини можуть завдавати великих збитків природі й людям.
—  Поміркуйте над змістом народних висловів.
•   Груднева днина куца: сюди тень, туди тень — та й минув день.
■    Зимовий деньок, як комарів носок.
■   На Новий рік додалося дня на заячий скік.
—  Розгляньте малюнки схеми на с. 79 і розкажіть: як змінюється тривалість дня взимку?
—  22 грудня — найкоротший день та найдовша ніч у році. Потому тривалість дня починає збільшуватися, а тривалість ночі — скорочуватися.
—  Як змінюється температура повітря впродовж зими? Як це впливає на стан неба і хмарність? Що таке відлига? Чи часто буває вітряна погода?
2.    Фізкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Дослідницький практикум. Чому виникають іній на ґрунті і траві, паморозь на гілках дерев, бурульки на дахах?
—  Де в природі ви бачили лід? (На річці, в калюжі, бурульки, ожеледь, іній, візерунок на вікнах.)
—  А ще бувають льодовики й айсберги. {Демонстрування ілюстрацій.)
—  З'ясуємо, чому виникають іній на ґрунті і траві, паморозь на гілках дерев, бурульки на дахах?
—  Іноді взимку трапляється відлига. Як ви розумієте слово відлига? Відлига — тепла погода з таненням снігу, льоду.
—  Так, іноді пригріє сонечко, з півдня налетить вітер і принесе відлигу. Сніг підтане, стане вологим, буде легко ліпитися. На дахах з'являться бурульки. (Демонстрування ілюстрацій.)
—  А після відлиги вдарить мороз — і на снігу утворюється тверда кірочка — наст, на дорогах — ожеледиця. На деревах і дротах утворюється пухнаста снігова бахрома — паморозь, а на ґрунті і траві — іній.
Напрочуд красивим стає все навкруги, особливо красиві дерева.
Словничок
Наст — щільна кірка снігу на поверхні снігового покриву, що утворюється в результаті підтавання і наступного замерзання снігу.
Іній є тонким тпаром крижинок, що утворюється на ґрунті з водяної пари.
Наморозь є відкладеннями льоду на тонких і довгих предметах (гілках дерев, дротах) при тумані.
Бурулька — шматок льоду, що звисає з конструкції будівлі, дроту, гілки дерева і т. д.
2.     Бесіда про правила поведінки під час занять зимовими розвагами
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Як змінюється взимку нежива природа?
—  Що таке лід? (Замерзла вода.)
—  За яких умов вода перетворюється на лід, а лід стає водою?
—  Якби лід був важчий за воду, де б він знаходився в замерзаючій водоймі? Як би це відбилося на мешканцях водойм?
—  Де ви бачили бурульки?
—  Коли вони з'являються?
—  Що таке бурулька? (Це замиряла вода.)
—  Що таке іній і паморозь?
—  Які ви запам'ятали правила поведінки на льоду під час катання на ковзанах, санках?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 78-79.
—  Порівняйте, як змінюється тривалість дня і ночі восени і взимку. Як ви вважаєте, чому взимку складніше прокидатися вранці?