укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 7 » Природознавство 2 кл. Зустріч 47. Як треба поводитися серед природи навесні?
18:28
Природознавство 2 кл. Зустріч 47. Як треба поводитися серед природи навесні?

Природознавство 2 кл. Зустріч 47. Як треба поводитися серед природи навесні?

Мета: розповісти учням, як треба поводитися серед природи навесні; розвивати мислення, допитливість; виховувати екологічну культуру.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Поведінка серед природи навесні
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
—  Які зміни н житті знірін спостерігаються нанесні?
—  Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами?
—  Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?
—  Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.
—  Складіть розповідь про навчання якогось звіра (за вибором) у весняній «лісовій школі».
—  Поміркуйте, чому говорять: «Травень і червень місяці тиші»?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила поведінки серед природи навесні.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота за підручникам (с 116-117)
—  Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити рослинам і тваринам?
—  Які рослини розквітають упродовж весни? Чому не можна виривати їх для букетів7
—  Як іще люди знищують рослини в лісі?
—  Запам'ятайте! Не ходіть по лісу навмання. Йдіть лише по дорозі чи по стежці.
—  Розгляньте знаки заборони (с. 117). Що вони означають? (Не можна зривати квіти для букетів, витоптувати рослини, чіпати гнізда, забирати звірят, брати до лісу собаку.)
—  Чому не можна близько підходити до гнізд пташок?
—  Чому ніколи не можна доторкатися до гнізда?
—  Чому не можна забирати додому пташенят, які випали із гнізда?
—  Чому не можна брати із собою п ліс навесні та на початку літа собаку?
—  Відгадайте загадку.
*   Біла каре, тоненькі піти, Із стовбура сік тече. Що то є, діти? (Береза навесні)
Пам'ятка друга природи
Правила збирання березового соку
•   Не можна збирати сік з молодих дерев;
•   отвір у стовбурі необхідно обладнати жолобком, по якому стікатиме сік;
•   після закінчення збору березового соку отвір обов'язково потрібно заліпити (глиною, пластиліном).
2.    Фізкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Робота в групах
—  Як же нам слід поводитися навесні в лісі? Учитель підсумовує відповіді учнів.
—  Травень і червень - місяці тиші. Не лякай тварин, не підходь близько до гнізд, не бери ярць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда.
Не поспішай підбирати в лісі птапіенят, їжаченят та малят інших тварин.
Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш.
Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко.
Учні обговорюють у групах правила і виготовляють листівки чи знаки. Після цього проводиться презентація робіт.
2.     Аналіз ситуацій
—  Чому не можна брати їжаків з лісу? (Для їжака ліс — рідний будинок, їжак поїдає шкідників лісу, отруйних комах. У неволі, в куточках природи їжаки більше схильні до різних хвороб і потім стають їх переносниками.)
—  Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити на волю.
—  Що очікує на тваринку в лісі? (Вона загине, оскільки не навчена ані добувати їжу, ані рятуватися від ворогів.)
—  Яких помилок ви припустилися, узявши тваринку додому? (Не можна брати дитинчат додому, а якщо вже забрали, то годуйте до кінця життя або віддайте до зоопарку.)
Висновок. Природа — наш будинок, і порядок у ньому, здебільшого залежить від людини.
3.     Тестування
1) Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините?
а) Спробую покласти пташенят в гніздо.
б) Пройду повз них і не заважатиму птахам.
в) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними.
2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпалювати вогнища?
а) Вас оштрафують за неправильну поведінку.
б)  Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів кидати гнізда, тварин шукати затишні місця.
VI.  Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Поведінка серед природи навесні
—  Чому навесні тварин охороняють особливо ретельно? (Вони зайняті піклуванням про потамства.)
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 116-117.
—  Складіть пам'ятку про поведінку серед природи навесні.
До правил намалюйте екологічну листівку або екологічні знаки.