укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 11 » Природознавство 2 кл. Зустріч 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?
15:56
Природознавство 2 кл. Зустріч 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?

Природознавство 2 кл. Зустріч 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах? 

Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин І тварин луків та водойм; вчити пояснювати зв'язки у живій природі на прикладі луки та водойми; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки; виховувати почуття прекрасного.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Життя тварин улітку на луках та водоймах
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.     Перевірка домашнього завдання
Робота в парах
Слухання розповідей про одну з тварин лісу.
2.     Розгадування кросворда «Луки»
1)    Не мотор, а гуде, не пілот,
а летить, не гадюка, а жалить. (Бджола)
2)    Сам чорний, та не ворон, є роги,
та не бик, шість ніг без копит. (Жук)
3)    Летить — пищить, сяде — мовчить. (Комар)
4)    На капусті я вродився Т капустою жининся. Не капусті я умер,
Та ізнов ожив тепер. Тільки вже й не той я став, Що в капусті плпзуяяп: Не плазую, а літаю.
Бо прегарні крильпя маю. (Метелик)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя комах, птахів і звірів улітку на луках і водоймах.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота аа підручником (с 142-143)
—  Пригадайте! Які рослини зростають на луках та поблизу водойм? Розгляньте фото водойми і луки (с. 142).
—  Які прибережні рослини ви бачите? Чи любите ви відпочивати на луках та поблизу річки, озера чи ставка? Яких тварин там вам доводилося бачити?
—  Про що розповіло Сонечко Семикрапочка? Поміркуйте, як називають ці дві групи комах?
— До якої групи комах належить жукгнойовик?
—  Чи погоджуєтеся ви із Сииьокрилою Сойкою, яка стверджує: «Якщо комах багато, то і птахам є чим поживитися? » Про яких птахів ви прочитали?
Я деркач, я маю крила, як увесь пташиний рід, та в ногах у мене сила, я пташина — скорохід.
Л. Компанієць
—  Якого птаха занесли до Червоної книги України?
—  Що додав до розповіді їжачок Хитрячок?
—  Яких звірів можна побачити на луках?
Робота в групі
—  Карасик Золотенко показує багатства підводного світу: срібний карась, короп, окунь, жук плавунець облямований, на поверхні води — водомірна, жаба озерна.
—  Роздивіться фотографії на с. 148 і упізнайте тварин. Складіть розповідь про життя мешканців прісних водойм.
—  Як потрібно поводитися, щоб не нашкодити рослинам і тваринам водойм?
—  Складіть ланцюг живлення у живій природі на луці влітку.
2.    Фіакультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. Додаток на с. 120, 126)
VI.Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Життя тварин улітку на луках та водоймах
—  Які тварини зустрічаються на луках та водоймах?
—  Який вплив людина чинить на луки?
—  Як треба охороняти луки, водойми?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 142-148.
—  Доведіть, що комахи, риби, птахи і звірі, які живуть у водоймі та поблизу неї, взаємопов'язані між собою. Складіть коротеньку казку про підводне царство та його водяних мешканців.

ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ
1.     Складання правил поведінки на луках
—  Чи може хто-небудь знищити луки? (Людина)
—  Чим нона може завдати шкоди? (Рвати траву, знищувати квіти, комах, спалювати траву, бездумно пасти тварин)
—  Що ми можемо зробити, щоб зберегти рослини і тварин луків? (Дотри муватися правил поведінки на луках.)
Правила поведінки на луках
1) Не рвіть оберемки квітів.
2)  Не ловіть метеликів, не розорюйте гнізда джмелів. Без цих комах у багатьох рослин не відбудеться опилення — не буде плодів і насіння.
3) Не знищуйте гусінь. Більшість з них ніякої шкоди людині не приносить.
4)  Не підпалюйте на луках суху торішню траву. У вогні гинуть підземні частини багатьох рослин, сонечка, джмелі, гнізда птахів.
5)  Бережливо ставтеся до птахів, ящірок, жаб. Якщо їх не стане, комахи зни-щуть рослини.
2.    Робота в групах
Кожна група отримує висловлювання на картках.
—  Біля яких висловлювань ви б написали «Дозволено», а біля яких — «Заборонено»?
1) Смітити на берегах.
2) У водойми не кидати відходи.
3) Не мити машини у водоймах.
4) Не скидати промислові відходи.
5) Вирубувати ліси по берегах водойм.
6) Обмежити вилов риби.
7) Дозволити необмежену риболовлю.
—  Які заходи щодо охорони водойм ви можете запропонувати?