15:56 Природознавство 2 кл. Зустріч 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин І тварин луків та водойм; вчити пояснювати зв'язки у живій природі на прикладі луки та водойми; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки; виховувати почуття прекрасного. Хід уроку Природознавство 2 кл. Життя тварин улітку на луках та водоймах I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Перевірка домашнього завдання Робота в парах Слухання розповідей про одну з тварин лісу. 2. Розгадування кросворда «Луки» 1) Не мотор, а гуде, не пілот, а летить, не гадюка, а жалить. (Бджола) 2) Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шість ніг без копит. (Жук) 3) Летить — пищить, сяде — мовчить. (Комар) 4) На капусті я вродився Т капустою жининся. Не капусті я умер, Та ізнов ожив тепер. Тільки вже й не той я став, Що в капусті плпзуяяп: Не плазую, а літаю. Бо прегарні крильпя маю. (Метелик) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя комах, птахів і звірів улітку на луках і водоймах. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота аа підручником (с 142-143) — Пригадайте! Які рослини зростають на луках та поблизу водойм? Розгляньте фото водойми і луки (с. 142). — Які прибережні рослини ви бачите? Чи любите ви відпочивати на луках та поблизу річки, озера чи ставка? Яких тварин там вам доводилося бачити? — Про що розповіло Сонечко Семикрапочка? Поміркуйте, як називають ці дві групи комах? — До якої групи комах належить жукгнойовик? — Чи погоджуєтеся ви із Сииьокрилою Сойкою, яка стверджує: «Якщо комах багато, то і птахам є чим поживитися? » Про яких птахів ви прочитали? Я деркач, я маю крила, як увесь пташиний рід, та в ногах у мене сила, я пташина — скорохід. Л. Компанієць — Якого птаха занесли до Червоної книги України? — Що додав до розповіді їжачок Хитрячок? — Яких звірів можна побачити на луках? Робота в групі — Карасик Золотенко показує багатства підводного світу: срібний карась, короп, окунь, жук плавунець облямований, на поверхні води — водомірна, жаба озерна. — Роздивіться фотографії на с. 148 і упізнайте тварин. Складіть розповідь про життя мешканців прісних водойм. — Як потрібно поводитися, щоб не нашкодити рослинам і тваринам водойм? — Складіть ланцюг живлення у живій природі на луці влітку. 2. Фіакультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. Додаток на с. 120, 126) VI.Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Життя тварин улітку на луках та водоймах — Які тварини зустрічаються на луках та водоймах? — Який вплив людина чинить на луки? — Як треба охороняти луки, водойми? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 142-148. — Доведіть, що комахи, риби, птахи і звірі, які живуть у водоймі та поблизу неї, взаємопов'язані між собою. Складіть коротеньку казку про підводне царство та його водяних мешканців. ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ 1. Складання правил поведінки на луках — Чи може хто-небудь знищити луки? (Людина) — Чим нона може завдати шкоди? (Рвати траву, знищувати квіти, комах, спалювати траву, бездумно пасти тварин) — Що ми можемо зробити, щоб зберегти рослини і тварин луків? (Дотри муватися правил поведінки на луках.) Правила поведінки на луках 1) Не рвіть оберемки квітів. 2) Не ловіть метеликів, не розорюйте гнізда джмелів. Без цих комах у багатьох рослин не відбудеться опилення — не буде плодів і насіння. 3) Не знищуйте гусінь. Більшість з них ніякої шкоди людині не приносить. 4) Не підпалюйте на луках суху торішню траву. У вогні гинуть підземні частини багатьох рослин, сонечка, джмелі, гнізда птахів. 5) Бережливо ставтеся до птахів, ящірок, жаб. Якщо їх не стане, комахи зни-щуть рослини. 2. Робота в групах Кожна група отримує висловлювання на картках. — Біля яких висловлювань ви б написали «Дозволено», а біля яких — «Заборонено»? 1) Смітити на берегах. 2) У водойми не кидати відходи. 3) Не мити машини у водоймах. 4) Не скидати промислові відходи. 5) Вирубувати ліси по берегах водойм. 6) Обмежити вилов риби. 7) Дозволити необмежену риболовлю. — Які заходи щодо охорони водойм ви можете запропонувати? | |