укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 11 » Природознавство 2 кл. Зустріч 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку?
16:07
Природознавство 2 кл. Зустріч 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку?

Природознавство 2 кл. Зустріч 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку?

Мете: навчати учнів спостерігати за змінами у природі протягом літа, узагальнювати спостереження за природою; розвивати спостережливість; виховувати інтерес, захоплення, любов до рідної природи.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Зміни в природі влітку
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання.
—  Як змінилася природя влітку?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як самостійна спостерігати за природою
влітку.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота за підручником (с 150-151)
—  Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити їй?
—  За таблицею на с. 150 розкажіть, як спостерігати за природою.
—  Що треба виготовити, щоб спостерігати за полудневим розташуванням сонця? Коли найдовші, найкоротші тіні? Як змінюється тривалість дня і ночі? Чому?
—  Як дізнаватися про температуру повітря? Якого кольору найчастіше небо влітку? Як визначати хмарність? Які дні, сонячні чи хмарні, переважають улітку?
—  Які опади випадають улітку? Як чясто? Чи схожі літні дощі на весняні чи осінні? (Влітку дощ теплий, великий.) Як визначати силу вітру (с. 159)? За чим ще треба спостерігати?
—  Навчіться милуватися красою природи!
2.    Спостереження за працею людей улітку
—  Для людей літо також є дуже важливою порою, вони мають чимало роботи ня полях, у гядну, ня городях.
—  Яку роботу виконують люди на полях улітку?
—  За допомогою яких машин люди збирають урожай на полях?
—  Яку роботу виконують на городах?
—  Які роботи ведуться в садах?
—  У кінці червня достигають трави і починається сінокіс.
—  Для чого косять траву і заготовляють сіно?
3.    Фізкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.    Робота над літніми прикметами
—  Спробуйте перевірити влітку такі народні прикмети про літню погоду. Птахи в'ють гнізда з сонячного боку — на холодне літо.
Трава в червні починає сохнути — на дощовите літо. Густо цвіте гречка — на спекотне літо.
Які метелики навесні вилетіли першими — білі або червоні? Якщо червоні,
літо буде багате на мед і сухе, а білі      мокре і щедре на молоко.
Опеньки з'явились — літо скінчилось.
Ластівки низько літають — на дощ.
Рясна роса зранку — на ясний день.
Мурахи ховаються серед білого дня — на негоду.
Горобці купаються в пилюці — на дощ.
Весело співає зяблик — дощу не буде.
Риби вискакують з води — до дощу або негоди.
2.     Гра «Що не так?»
НЕБИЛИЦЯ
Що у зими тіп порозі Цвітуть маки на морозі, А у літа на печі Замерзають калачі. А у весни в кінці поля Листя скинула тополя. А в осені коло стежки Вбрались верби у сережки. А ми стали коло тати. Та й не мажем розібрати,— Кому іти рибу пасти. Кому ваду в копи класти, Кому пічки молотити, Кому сніги волочити.
Вишні ростуть на землі, суниця — на дереві. Яблука вирощують на землі поряд із картоплею. Кавуни достигають у січні. Огірок — це ягода.
3.     Робота над загадками
•   Тільки дощик прошумів Над лужком, над лісом — Хтось у небі рушничок Вишитий повісив. (Веселка)
■   Ходить тур по горах, а турниця по долах.
Як турниця мигне, тур загуде. (Блискавка і грім)
■   Стукотить, гуркотить, як сто коней біжить. (Грім)
•   Вночі спить, а вранці тікає. (Роса)
•   Кольорова дуга через річку пролягла. (Веселка)
■   Довго нема мене — все в'яне, а як прийду — знов оживає. (Дощ)
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Зміни в природі влітку
—  Чому літо — найтепліша пора року?
—  Які дні й ночі влітку?
—  Коли найдовший день? Чому?
—  Як залежить довжина тіні від предмета від висоти сонця?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.150-151.
—  Придивіться і розкажіть, як поводяться рослини, наприклад кульбаба, та інші за вашим вибором, у сонячну та дощову погоду.