укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 25 » Природознавство 2 кл. Зустріч 9. Як змінюється стан води при нагріванні й охолодженні?
16:28
Природознавство 2 кл. Зустріч 9. Як змінюється стан води при нагріванні й охолодженні?

Природознавство 2 кл. Зустріч 9. Як змінюється стан води при нагріванні й охолодженні?

Мета: ознайомити учнів із властивостями рідин, що здатні розширюватися при нагріванні та стискуватися при охолодженні; виховувати інтерес до вивчення природи.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Як змінюється стан води
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
—  Де в природі міститься вода?
—  Чому Землю називають «голубою планетою»?
—  Які ви знаєте водойми?
—  Розкажіть, які водойми є у вашій місцевості. Чому вони мають таку назву?
Слухання розповідей учнів про те, як змінився стан улюбленої водойми [річки, озера, ставка тощо) восени.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що стан води при нагріванні та охолодженні змінюється.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота аа підручникам (с 22-21)
—  Розгляньте малюнки на с. 22. У яких трьох станах існує вода?
—  Від чого залежить стан води?
Дослідницька лабораторія
—  Розгляньте малюнки. Які властивості води при нагріванні та охолодженні ви спостерігаєте?
—  Роздивіться фотографії нас. 23 і розкажіть, з чого виготовлені ці скульптури. Де ще міститься вода в природі?
—  Запам'ятайте приказки. 
-   Мороз кріпне — лід товстіє.
-   Без хмари дощ не приходить.
—  їжачок Хитрячок запитує: Коли можна воду в решеті носити?».
2.    Фіікультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Слухання розповіді "Подорож краплинки"
..-Була зима. Блищав сніг. Маленький хлопчик гуляв морозного ранку на вулиці і побачив на розі будинку бурульку. Вона була дуже гарна. А може, вона солодка, подумав хлопчик, і йому дуже захотілося її посмоктати. Він узяв палку і влучив у бурульку. Бурулька впала, хлопчик зрадів, схопив бурульку і хотів посмоктати, але бурулька заговорила до нього.
—  Не бери мене до рота, не треба, я розкажу тобі багато цікавого.
—  Ти, мабуть, чарівна бурулька?
—  Так, я зачарована, я заморожена, і дуже дякую, що ти врятував мене. Т я пропіу тебе: не губи мене, я надзвичайно люблю стрибати, як ти, скрізь бігати і ніколи не сидіти на місці.
Я була веселою краплинкою води і плавала зі своїми сестричками по річках і морях. Усі звали мене невгамовною, вітер не давав мені ані хвилинки спокою. Чого він хотів від мене — не знаю. Він здіймав страшні хвилі. Я, маленька краплинка, тікала від нього. Якось тихого літнього дня вітер виплеснув мене на берег на гаряче каміння. Я обернулася парою і полинула в небо.
Високо над землею я літала в білій хмарі, мені було весело. Коли ж раптово знову налетів вітер, я швидко падала на землю дощем і напувала її. Я не боялася потрапити на землю, адже я там рухалася, жила і знову виринала на світ веселим джерелом.
Потім а сестричками потрапила у довгі, темні труби. Там дуже багато води.
—  Нічого страшного, нічого страшного,— говорили старші сестрички,— це звичайний водопровід, і незабаром ми виллємося на білий світ.
Там я здружилася з багатьма сестричками, ми багато говорили між собою і розповідали про себе. Одні розповідали, як їх наливали у паровози, підігрівали, і як вони, обернувшись на пару, рухали потяги. Інші розповідали, що вже не раз їх узимку закривали в труби, щоб опалювати будинки. Т якби не вони, то люди померзли б.
Але ось раптом відкрили кран, мене налили в чайник, у звичайний великий чайник, і поставили на електричну плиту.
—  Що зі мною буде? Що зі мною буде7 Так гаряче! Так гаряче! — заплакала я разом із сестричками. Та я швиденько-швиденько підібралася до кінчика чайникового носа, легкою парою знялася вгору і вилетіла з іншими подругами крізь кватирку.
Ой, литпенько, та надворі знову був вітер, і який сердитий, холодний! Він тепер служив у білої Зими. Вона йому тільки слово мовила — підхопив мене і вже білою сніжинкою я упала на дах будинку. Я дивилася на своїх подружок сніжинок, які кружляли в повітрі, заздрила їм, плакала, і сльозинки мої замерзли. Я стала знов холодною крижаною бурулькою.
Бурулька замовкла і хлопчик почув, як вона тане в його руках.
—  Трішечки тепла — і я знову оживаю, знов іду далі. Дякую за тепло твоїх рученят.
Згадай мене, коли плаватимеш у річці, коли побачиш росу і золотий дощик.
Ось така історія трапилася з краплинкою.
М. Остапчук
—  Про що бурулька розповіла хлопчику?
—  Які історії трапилися а бурулькою?
Під час розповіді вчитель відкриває малюнки хмари, крапельок, струмочка, моря, сонця, пари. Виходить схема «Кругообіг води в природі».
—  Розкажіть про подорож крапельки води, користуючись схемою.
VI.  Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Як змінюється стан води
—  Що нового ви дізналися на уроці?
—  Як довести, що стан води при нагріванні та охолодженні змінюється?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.22-23.
—  Доведіть, що вода у природі існує у вигляді льоду, криги, снігу та пари. Розкажіть природознавчу казку про пригоди Крапельки води. А який стан води вам подобається найбільше?