укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 13 » Природознавство 5 кл. Урок 2. Практичне заняття № 1
16:06
Природознавство 5 кл. Урок 2. Практичне заняття № 1

Природознавство 5 кл. Урок 2. Практичне заняття № 1

Мета 
- навчальна: навчити учнів самостійно орієнтуватися у світі інформації, користуватися словниками, довідниками, енциклопедіями, поглибити навички роботи учнів з періодичними виданнями, системним каталогом; 
- розвивальна: сприяти усвідомленню необхідності читати, спонукати
до підвищення інтелектуального рівня учнів; 
- виховна: допомогти проникнути у світ нового, цікавого, прищепити любов до навчальної літератури.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: бібліотечний урок (інтегрований).
Обладнання: шкільна бібліотека, каталоги книг, довідкова література, енциклопедії, зошити.
Очікувані результати: учні навчаться знаходити необхідну інформацію і використовувати її для виконання навчальних завдань, ознайомляться з системними каталогами, довідковою літературою, зрозуміють, як швидше знайти необхідну книжку в бібліотеці.

Хід уроку Природознавство 5 кл. Практичне заняття № 1
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Урок проводять у шкільній бібліотеці учитель та бібліотекар.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Бесіда 
- Чи потрібні людині книги? 
▼ Яку роль відіграють книги у житті людини?
▼  Книгам яких наук ви надаєте перевагу?
▼  Що означає читати за потребою?
Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок — бібліотечний. Книга — надійний друг і порадник. Дуже багато поколінь людей сприймали книгу як безцінний дар і джерело мудрості, створений розумом людини багато століть тому. До цього часу ви більше мали справу з художньою літературою, казками, та тепер настав час увійти у світ наукової книги. Тому сьогодні ми ознайомимося з довідковою, науково-популярною літературою природничого змісту.
Допитливість допоможе вам набути знань, необхідних у житті кожної людини.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ А Прийом «Інтелектуальна розминка»
Вікторина «Чи знаєте ви історію книги?»
1. Рідкісний примірник старої книги? (Раритет)
2. Багаторічна трав'яниста рослина, з якої виготовляли папір, одяг. (Папірус)
3. Основоположник книгодрукування в Україні. (І. Федоров)
4. Перша титульна сторінка книги. (Офорт)
5. Перша друкована книга в Україні. («Апостол»)
6. Як називалась шкіра тварин, оброблена особливим способом, яка слугувала для письма ще до винаходу паперу? (Пергамент)
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Бібліотекар. До довідково-інформаційного фонду шкільної бібліотеки належать енциклопедії, словники, довідники. Слово «енциклопедія» запозичене з грецької мови, в перекладі означає «коло знань». Для учнів видають спеціальні дитячі енциклопедії.
Словники містять певні дані, розташовані в алфавітному порядку, з різних областей науки.
И Каталог — слово, що з давньогрецької означає список, опис, перелік. У бібліотеках найбільш поширені карткові каталоги. Опис книг для каталогів провадять за єдиними правилами для всіх бібліотек. Це полегшує читачам орієнтування в каталогах бібліотек різних типів. Каталог називається систематичним, він ділиться на відділи і підвідділи. Книжковий фонд розміщується в алфавітному порядку.
Зараз нас оточують книги, але зовсім недавно з'явилась нова нетрадиційна форма книги — електронна книга. Є вже і електронні бібліотеки, у які ви можете потрапити завдяки Інтернет-ре-сурсам.
V. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
- Бесіда
*  Що таке каталожна картка? Для чого вона потрібна? т Чим відрізняються енциклопедії від словників?
» Про що можна дізнатися з хрестоматії?
- Прийом «Проблемне питання»
*  Які книги найбільш потрібні людству: художні чи наукові?
» Що необхідно зробити, на вашу думку, щоб піднести роль
книги? » Чи потрібна людині книга у час високого розвитку техніки?
- Прийом «Практична теорія»
Учитель дає декілька невеликих практичних завдань залежно від бібліотечного фонду.
За допомогою книжкових джерел потрібно знайти відповіді на цікаві питання.
- Прийом «Ти — мені, я — тобі»
Учні дають одне одному завдання відшукати певну природничу інформацію в Інтернеті.
VI. Підсумок уроку. Природознавство 5 кл. Практичне заняття № 1
- Прийом «Роблю висновок»
Учні роблять висновок, чи змінилися їхні знання про особливості роботи бібліотеки, яким чином джерела знань допоможуть їм у підготовці до уроків.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- Опрацювати параграфи підручника: § 2 (І), § 1 (II).
- Творче завдання: зробити нарис за одною з тем:
■  «Що нового дізнався(лася) в бібліотеці?»
■  «Яким чином нові знання допомогли мені в пошуках необхідної інформації?»