укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 28 » Природознавство 5 кл. Урок 30. Підсумковий урок «Всесвіт»
15:23
Природознавство 5 кл. Урок 30. Підсумковий урок «Всесвіт»

Природознавство 5 кл. Урок 30. Підсумковий урок «Всесвіт» 

Мета 
- навчальна: повторити, узагальнити та скоригувати знання про історію вивчення Всесвіту, його будову, характеристики основних складових Всесвіту; 
- розвивальна: розвивати уявлення про навколишній світ, допитливість,
формувати науковий світогляд, навички колективної діяльності; 
- виховна: виховувати гордість, що наша країна є космічною державою, товариськість, толерантність, відповідальність за колективну справу; Обладнання: атласи, кросворди, ручки, папір, схема будови Сонячної системи, рисунки зоряного неба, виставка цікавої літератури, портрети вчених-астрономів, музичний супровід. Тип уроку: повторення, узагальнення та оцінювання знань. Форма проведення: конкурс «Ніч яка місячна, зоряна, ясная».

Хід уроку Природознавство 5 кл. Підсумковий урок «Всесвіт»
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Створення психологічної атмосфери незвичайного уроку, який проводиться в кінці теми, як підсумок усіх пройдених теоретичних і практичних занять. Урок побудований у вигляді конкурсу, розбитий на конкурсні завдання для команд і окремих учнів. Учні заздалегідь придумали назви команд, пов'язані з тематикою розділу, розподілили ролі.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні урок ми проведемо в незвичайній для вас формі, уявімо собі, що ми подорожуємо у Всесвіт.
III. ОСНОВНА ЧАСТИНА
- Вступ
Вступне слово учителя, звертання до учнів і гостей уроку. Лунає приємна космічна мелодія.
У бездоннім океані Без руля і без вітрил Тихо плавають в тумані Хори зоряних світил.
- Розминка «Під зоряним небом» 
- Космічні загадки для розумників
1.  На чистому полі 
Попутані коні
І вузлики знати. 
Та не можна розв'язати. (Небо і зорі)
2.  На небі біліє. 
Світить, а не гріє. (Місяць)
3.  Удень у небі гуляє,
А ввечері на землю сідає. (Сонце)
4. Золотий пішов,
А срібний прийшов. (Сонце і Місяць)
5.  Hi килима не піднять. 
Ні гороху не зібрать. (Небо і зорі)
6.  Білі квіти вдень в'януть, 
А ввечері розквітають. (Зорі)
7.  Що існує вік на волі,
А кружляє вічно в колі? (Планета)
8. Іде лісом — не шелестить. 
Йде водою — не плюскотить.
(Промінь Сонця або Місяця)
9 Конкурс «П'ятий елемент»
Завдання. Розв'яжіть кросворди, у яких закодовано ключове слово.
1. Прилад, за допомогою якого спостерігають зоряне небо.
2. Небесне тіло, яке падає на поверхню інших тіл, буває залізним або кам'яним.
3. Перший космонавт Землі.
4. Супутник Землі.
5. Кулясте небесне тіло.
1. Кулясте розпечене тіло, що випромінює світло.
2. Увесь світ, що немає ні початку, ні кінця в просторі і часі.
3. Яскрава хвостата зоря.
4. Система з різних небесних тіл.
5. Сукупність зір, що ми бачимо на небі.
- Конкурс «Чумацьким Шляхом»
Запитання зачитує учитель, а відповідь учням потрібно знайти на дошці під номерами (заздалегідь підготовлено вчителем) відповідно до свого варіанту. У кінці роботи учні обмінюються своїми листочками для взаємоперевірки роботи. У цей час учитель відкриває правильні відповіді. Кожна правильна відповідь приносить один бал, після перевірки діти рахують бали.
Питання
1. Кулясті розпечені тіла, що випромінюють світло.
2. Світла смуга з безлічі зір, проходить через зоряне небо.
3. Видиме скупчення зір на небі.
4. Холодне кулясте тіло, не випромінює світло.
5. Планети-карлики.
6. Уламки небесних тіл, невеликі за розміром.
7. Падаючі яскраві «зірочки» на небі.
8. Шлях, яким планети рухаються навколо Сонця.
9. Великі зоряні системи.
10.  Галактика, яку видно неозброєним оком з Північної півкулі в районі однойменного сузір'я.
11. Сузір'я, по якому можна орієнтуватися вночі.
12. Наука, що вивчає Всесвіт.
- Конкурс «Крізь терні до зірок»
Завдання.  Якнайшвидше  дайте  коротку  відповідь   «Так» або «Ні».
1. Зоря — космічне тіло, що випромінює світло.
2. Найхолодніші зірки — жовті. На їхній поверхні температура дорівнює 6000 °С.
3. За одиницю вимірювання відстані у Сонячній системі прийнято 1 астрономічну одиницю, тобто відстань від Землі до Місяця.
4. Заглибини, що утворились від падіння метеоритів на поверхню Землі, називають кратерами.
5. У Сонячній системі пояс астероїдів обертається навколо Сонця між орбітами Марса і Юпітера.
6. До складу нашої Галактики належать тільки зорі.
Н Конкурс «Мандрівка капітанів Галактикою»
Цей конкурс проводиться між капітанами команд. Черговість відповідей визначають жеребкуванням.
1.  Чому телескоп не збільшує зорі? (Через значні відстані від них)
2. Синонім слова «космос». (Всесвіт)
3. Як називають нашу Галактику в Україні? (Чумацький Шлях)
4. Яку форму має наша Галактика, якщо дивитися на неї зверху? (Спіраль)
5. У якій частині нашої Галактики перебуває Сонячна система? (У диску)
6. Які планети Сонячної системи не мають супутників? (Марс і Венера)
7. Які планети Сонячної системи мають кільця? (Уран, Юпітер, Сатурн)
8. Яка зоря, крім Сонця, найближча до нас? (Альфа-Центавра)
9. Яскрава зоря в сузір'ї Малої Ведмедиці. (Полярна зоря)
10.  Скільки є знаків зодіаку? (12)
11.  На скільки сузір'їв поділено небо? (88)
12.  Кого з вчених називають піонером космонавтики? (К. Е. Ціолков-ського)
Q Конкурс «Музичний калейдоскоп»
Пригадайте і наспівайте пісні, у яких є космічні назви.
Приклади: «Земля в илюминаторе» (група «Земляне»), «Луна, луна, цветы, цветы» (Софія Ротару), «Млечная дорога» (пісня звіздаря з кінофільму «Червона шапочка»), «Ніч яка місячна, зоряна, ясная...», «Луч солнца золотого скрыли облака» (пісня з мультфільму «Бременские музиканты»), «Я на солнышке лежу и на солнышко гляжу» (пісня з мультфільму «О львенке»), «Звездная река» (колискова А. Варум) тощо.
IV. Підсумок уроку. Природознавство 5 кл. Підсумковий урок «Всесвіт»
Щоб отримати найбільш повну картину участі кожного учня, команди заповнюють аркуш самооцінювання.