укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 4 » Природознавство 5 кл. Урок 60. Підсумковий урок «Планета Земля як середовище життя»
13:57
Природознавство 5 кл. Урок 60. Підсумковий урок «Планета Земля як середовище життя»

Природознавство 5 кл. Урок 60. Підсумковий урок «Планета Земля як середовище життя»

Мета 
- навчальна: підвищити якість знань учнів з теми, визначити рівень опанування знань, умінь, навичок, скорегувати їх, ознайомитися з результатами пошукової роботи учнів у вигляді презентацій; 
- розвивальна: розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв'язання, бачити зміни в природі та вміти їх пояснювати, розвивати усне та писемне зв'язне мовлення, вчити дітей працювати самостійно, в групах, використовувати вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях; 
- виховна: виховувати потребу пізнання, естетичне сприймання природи, екологічні почуття, формувати прагнення зберегти природу.
Обладнання: зошити, атлас, схеми, рисунки, підручник.
Тип уроку: повторення, контролю й корекції знань.
Очікувані результати: учні продемонструють рівень засвоєння навчального матеріалу, накопичений досвід творчості, продемонструють уміння та навички користування довідковими виданнями, Інтернет-ресурсами та іншими джерелами інформації для виконання навчального завдання.

Хід уроку Природознавство 5 кл. Планета Земля як середовище життя
I. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЧАТКУ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні на уроці ми проведемо різноманітну навчальну роботу, яка допоможе вам повторити, закріпити та систематизувати отримані знання з даного розділу. А головне впевнимося, що ми вже більше розуміємо довкілля і наше місце в ньому.
* Прийом «Проблемне питання» 
- Якщо в екосистемах зникнуть рослини, чи можливе її існування?
III. ПЕРЕВІРКА ЗНАННЯ ФАКТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ 
- Тест
IV. ПЕРЕВІРКА ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ І ВМІННЯ САМОСТІЙНО ПОЯСНЮВАТИ ЇХНЮ СУТНІСТЬ, НАВОДИТИ ПРИКЛАДИ
* Прийом «Термінологічний диктант»
Завдання. Дайте визначення понять: організм, середовище життя, клітина, орган, цитоплазма, екосистема.
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ У СТАНДАРТНИХ І ЗМІНЕНИХ УМОВАХ
А Прийом «Кросворд»
1. Складіть кросворд із назв порід дерев. Розставте так назви порід дерев, щоб утворити назву групи, до якої вони належать — дерева.
2. Складіть кросворд про органи рослин.
3.  Відгадайте наведений кросворд «Природа».
* Прийом «Павучок»
Завдання. Складіть схему, що характеризує поняття: середовище життя, організм, екосистема, тварини (за вибором учня).
- Бесіда 
- Від яких факторів середовища залежить поширення тварин на Землі? 
- Які ви знаєте чинники життя на Землі? 
- Яке значення для людини мають природні екосистеми? 
- Навіщо людина створює штучні екосистеми? 
- Чим відрізняються штучні екосистеми від природних? 
- Які особливості штучних екосистем? 
- Що таке пристосування? 
- 3 чим пов'язана різноманітність середовищ життя на Землі?
Природознавство 5 кл. Планета Земля як середовище життя
* Прийом «Доповни речення»
Тварини діляться за харчуванням на такі види________________
(травоїдні, хижаки, всеїдні).
Живі істоти складаються з______________(клітин) діляться на
багатоклітинні та________________________________(одноклітинні).
Основні частини клітини — це______________________(оболонка,
ядро, цитоплазма).
З тканин формуються_______________________________(органи).
Зелений колір більшості рослин зумовлений особливою речовиною —________________________________________(хлорофілом).
Основні органи квіткових рослин — це________________________
_____________________________________(корінь, пагін, квітка, плід).
Поступові зміни в будові організмів називають_
(розвитком). Властивість організмів давати потомство, яке має
ознаки батьків, називається_____________________(розмноженням).
Середовище життя живих організмів різноманітне, це і________
______________________________(повітря, ґрунт, водне середовище).
Гриби мають ознаки і (рослин, і тварин).
Гриби за їх вживанням у їжу діляться на_
Дріжджі є спиртові і (хлібопекарські, пивні).
(їстівні, неїстівні та отруйні).
їх використовують для виготовлення таких продуктів харчування, як___________________________________________________________
_________________________________________(хліб, квас, пиво, спирт).
Харчові ланцюги існують в усіх екосистемах — як природних, так і________________________________________________(штучних).
* Прийом «Світлофор»
- Бактерії та гриби розкладають рештки відмерлих організмів.
- Ворони та шуліки належать до групи «Санітари природи», бо вживають тільки мертвих тварин.
- До штучної екосистеми належить дендропарк.
- Соковиті стебла мають рослини пустель, щоб створювати запас води.
- Найменша частина організму — це орган.
- Спільна ознака рослин — це пристосування до середовища.
- Штучні екосистеми нестійкі і тому потребують утручання та догляду людини.
- Харчовий ланцюг — це послідовність організмів, у якій кожен попередній організм є їжею для наступного.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- Повторити параграфи розділу: § 38-49 (І), § 35-44(11).