укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Березень » 23 » с 11-14 укр яз 5 розв'язки
16:53
с 11-14 укр яз 5 розв'язки

с 11-14 укр яз 5 розв'язки

Вправа 122 с. 70
1.  Вітер з_гасм розмовляє (Т. Шевченко).
2.   Гпіяялц пісню МИ ПРО. ^Баиду (Л. Костенко).
3.    Від__пісні добрішають л юли (Р. Пахолок).
4.   Про молодість скдядя^» я пісні (В. Сосюра).
5.  Побудуємо світ без_обману_і_зло; сті (В. Крищенко).
6.  А шелест верб у_палГяті не тане (М. Рильський).
Вправа 123 с. 70
Бабуся розуміла людей (3. в., мн.) і природу (3. в., одн.). Вона рятувала хвори_х (3. в., мн.) від_недуг (Р. в., мн.). Свої знання (3. в.. одн.) бабуся перейнялавідсвоєїбаби(Рі в., оди.). Тепер вшш передавала їх (3. в., мн.) онучці (Д. в., одн.). Оксана аав'язу-вада бабусі (Д. в., одн.) очі (3. в., мн.). Потім брала жмут (3. в., одн.) висушених лікарських рослин (Р. в.,
МН.).    БабуСЯ    торкяляся    СТ*ебеЛЄЦЬ
(Р. в., мн.) і листочків (Р. в., мн.). Потім вона налипала рослину (3. в, одн.). Далі розповідала Оксднці (Д. в., одн.) про приготування (3. в., одн.) ліків (Р. в., мн.) (За С. і А. Ру-денками).
Восени ми ібі*бусею збираємо кетя^ ги калини. Чай із м'яти має заспокійливу дію. Варення з бузини не тільки смачне, але й корисне при застуді.
Вправа 124 с. 71
Не раз збирався піти др_неї. Учні читали оповіданн_я В. Винниченка. У лісі мені подобається прислухатися до мови ррслин. Як приємно відчувати аромат трави після дощу. Влітку дуже часто ми з бабусею збираємо ягоди на галявині. Небезпечно купувати ліки без рецепта в аптеці. Діти, уважно розгляньте ілюстрацію в підручнику.
Вправа 125 с. 71
1 - У ррсл ин і тварин немяє депутатів. Заступитися за_них можемо тільки МИ (Джеральд Даррел). 2. Птахи по= TgpnamTj, від_змін _у кліматі. Вони потребують !УІ>боти_ _від _дюдини (З газети). 3. Зозуля кувала, праві доньку скапала (Народна творчість). 4. Вітром JfigfifiBQ ДР^он^це^тання (М. Рильський). 5. Синиця в шибку пдяриля крильми (В. Симонснко). 6. Сьогодні голосок сишщі_душу_всю у_мене оповив! (М. Рильський) 7. Що ластівка у небі написала крдлом? (Є. Гуцало)
Вправа 127 с. 72
Нябтїижягт^гя х2Дй*Ц§ зима. Зем-лю огорне {Цлди сніг. Мщда к Рига скує річки. Дерева закатаються в 6уц>ЯіДі£4І шати. Кущі ля кутаються ДіУЩД£Л1>Щ шаликами. ІІІколя-щ ыскятимухь на ди^дщ кашкули-Шати — святкове вбрання; те, що прикрашає, огортає собою когось, щось. Шалик — шарфик, кашне.
Вправа 128 с 72
1.  ЗМ2Д>#У (прикм.) пісню (ім.) вітерець прогпіная про. Україну (ім.) (П. Засенко).
2.  Був у.мене (займ.) друг ^одоцуці (прикм.) (А. Малишко).
3.   Покривались поля окса\пітом (ім.) аедещад (прикм.) (О. Олексен-ко).
4.  Дцсзде (прикм.) небо над. тобою (займ.) гудр од_вітру (ім.) (Олесь Гончар).
5.  Рукавом (ім.) сірдм (прикм.) небо сльозини(ім.) втирає (Н. Харсайло).
Вправа 132 с. 73
1. Щирий козак ззаду (присл.) не нападає. 2. Один козак у.полі (їм.) не воїн. 3. Не лінуйся цанр (присл.) вставати та змолоду більше знати! 4. Око бачить далеко (присл.), а розум ще дальше. 5. Дивиться лисіщоіо (ім.), а думає вовком. 6. Виженеш у двері, лізе у.вікно (ім.). 7. Колишеш Е&Ено (присл.), да сон не береї Людина може гарно, ласкаво, привітно говорити, але це буде не Широ, не відверто.
Вправа 141
План
1. Бабуся збирає зілля і лікує людей.
2.  Хлопчик Іванко.
3. Чудодійно зілля.
4. Став з Іванка богатир.
5. Лютий змій.
6. Печера в лісовій хащі.
7. Сила Іванка.
8. Битва зі змісм.
Вправа 144 с. 78
1. В моїм краю ростуть дуби, ялини (В. Зубар). 2. Подарувала щедра
ДОЛЯ Верб^л КадДНУ І ТОПОЛЮ (Л. Коваленко). 3. А маки процвітають і {Цлдщ, і сіііщм, і дерв^щд^ квітом (Марко Вовчок) 4. Благоговію педод кеиіішою^ерсії^лавутнчем і_Уке§-їною (О. Астаф'єв). 5. Чистр^ідедро, шепітливо горнеться трава! (Т. Май-данович).
Благоговіти — відчувати благоговіння, побожно схилятися перед ким-небудь, чим-небудь.
Вправа 145
1.   Вечірнє сонечко гай золотило, Дніпро і поле золотом крило (два ряди однорідних членів речення) (Т. Шевченко).
2.   Спускалася ніч, утихомирював ла людські клопоти,_руки й ду^ки (два ряди однорідних членів речення) (Панас Мирний). Пахощі од васильюв та м'ятії заповнювали хату, лоскотали чуття (два ряди однорідних членів речення) (Панас Мирний).
Вправа 147 с. 79
1.   Рряр та стогне Дніпр широкий (з'єднані сполучником) (Т. Шевченко).
2.   Шумить Дніпро, сивіє, надніс, плескає в береги (за допомогою інтонації) (Марко Вовчок).
3.  Синіли і репїли темнокосі хвилі (з'єднані сполучником) (М. Рильський).
4.   ПІД   ЧОВНОМ   КЛеКОТІЛО,   піумі tin,
дддцддд (з'єднані за допомогою інтонації) (М. Коцюбинський).
5.  Bmogb і плетуть, б'ють і реяутк дніпрові далекі пороги (з'єднані сполучниками в пари) (Б. Грінченко).
6.   Дніпр клекоче, стогне, плаче, гриву сірую трягр (за допомогою інтонації) (А. Метлинський).
7. Тече вода в синє море, та не ииті-кас (з'єднані сполучником) (Т. Шевченко).
ЦрёКВДСДЯЙ і ДіДОВіій наш Дніпро.
Човни,   катери,   кораблі   пливуть
Дніпром.
Дніпро став рідним домом для риб і птахів.
Вправа 148 с. 80
1. Обгороджуй себе не гзджаном, а приятелями. 2. Пояснюй не штур^ хандями, а слівцями. 3. Не бурим, а наваДі 4. Нудна не мовчанка, а пуста балачка. 5. Працьовита бджола має короткий шк, але велику шану.
Вправа 149 с. 80
1. Багатство не в_машп, а в_гіди_рсті (З Біблії). 2. Крапля довбає камінь не_силою, а частим паді пням. Людина стає вченою н_е_силою, а чи^ танняаа (Овідій). 3. Книжки слід не прочитувати, а читати і перечитувати (Пліиій Молодший). 4. Усяка школа славна не_числрм, а славою своїх учнів (М. Пирогов). 5. Лякатися треба сірості, а не бурхливої відваги (Олесь Гончар).
Вправа 150 с. 80
1. До людей неси і посмішку, і сміх, і розраду, і пораду (М. Стельмах). 2. Я так люблю природу! З нею я зливаюся і серцем, і душею (В. Сосюра). 3.1
соловейко на камені то затихав, то щебетав (Т. Шевченко). Ліс співа то грізно, то шовково (М. Рильський), б. Круг нас світився то зелений сніг, то голубий, то фіалковий (Ірина Жи-ленко). 6. І даль, і гай, і темні кручі відбились в лагідній воді (Є. Мала-нюк). 6. На цій землі щедро родить правда й добра мудрість і разум, честь і відвага (Є. Гуцало).
Вправа 152 с. 80
Історія нашого народу gfiflggg, кь рпїчна.
Він пройшов через великі випробування: тяжко жив і змагався. Він оборонявся, будував фортеці й міс; та, пряв ниви.
Наш народ створив дивовижний світ пісень ,_ка зо к^ _оповідань_,_ле; генд. Він зробив усе, щоб ти мав рідну з^м.і.ю^ІГТРг-С^Оі.ДІ^- Люби ж його. Він народив тебе, батьків твоїх, л^ідівта прадідів. Шануй його мову, історію, культуру (За В. Шевчуком).
Вправа 157 с. 82
1.  Пампушки невеличкі, круглі та пишні, пачухі й рум'яні (3 довідника), вннннн
2.  Мандаринка була не іграшкова, а справжня, золота й кругленька, як сонечко, смачна й солодка (За О. Іваненко). ВННННВНН
3. Черешні великі, жовтаво-білі, прозорі, запашні, прохолодні (В. Земляк). ВННННН
4. Дідова шапка старенька, товста і важка (За О. Довженком). НВННН
5. Пнлотяг лобатий, блискучий, пахне нагрітою пилюкою й гумою (В. Захарченко). ВНННВВ