укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 13 » Труд.навчання 2 клас. Урок 16. Оригамі. Котик-ласунчик
00:01
Труд.навчання 2 клас. Урок 16. Оригамі. Котик-ласунчик

Труд.навчання 2 клас. Урок 16. Оригамі. Котик-ласунчик

Мета: навчити виготовляти виріб об'ємної форми з паперу та картону в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; удосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій І характеру, просторового положення; розвивати в учнів творчу уяву; виховувати любов до праці, до тварин.
Обладнання: двосторонній папір для оригамі, картон, ножиці, клей, серветка для рук, пензлик, зразок виробу, ілюстрації із зображенням свійських тварин.

Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Котик-ласунчик
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером, повторимо правила згинання та складання паперу.
•   Давно відомий він тобі: Коли на сонечку дрімає. Він колискову сам собі Під ніс тихесенько співає. Що її пісні тій — ніхто не зна, І ми про це тут не напишем. Ми тільки знаєм, що вона Не до вподоби мишам! (Кіт)
— Чим ми сьогодні будемо займатися, ви дізналися із загадки. Сьогодні на уроці ми виготовимо композицію «Котик-ласунчик».
2.     Вступна бесіда
— Що ви знаєте про тварин?
— Як називаються тварини, які живуть у лісі?
— А як називають тварин, які живуть поруч із людиною?
— Розгадайте кросворд (див. додаток на с. 58).
— Так, це свійські тварини. Що ви про них знаєте?
— Чому їх так називають?
— Як вони допомагають людині?
— У кого вдома живе кішка або кіт? Розкажіть про своїх улюбленців. (Відповіді дітей.)
— Сьогодні на уроці у кожного з нас з'явиться хвостатий друг — ми його зробимо в техніці оригамі.
— Ви, напевно, чули, що домашня кішка пішла від дикої кішки, яка і зараз живе в Африці. Хоча людина приручила кішку давно, зовні свійські і дикі кішки дуже схожі. Розрізняють чимало порід домашніх кішок. Вони відрізняються, головним чином, довжиною шерсті і забарвленням. Кішки вельми примхливі у виборі для себе постійного місця в квартирі. Одні мурки люблять м'які поверхні, інші сплять на жорстких. Головне, щоб було тепло, чисто і м'яко. Для догляду за кішкою потрібно мати кілька необхідних речей. Назвіть їх. {Дошка для заточування нігтів, каганець для корму, посуд, туалетний лоток і т. ін.)
— Перелічіть ласощі, які полюбляють кішки. (Риба, м'ясо, молоко)
—  Кішка — високорозвинена тварина. Вона відрізняється спостережливістю, прекрасною пам'яттю, відчуває простір і час, піддається дресируванню.
Кішки — відмінні артисти. їх можна побачити в театрі звірів під керівництвом Н. Дурової, театрі кішок під керівництвом Ю. Куклачова.
—  Багато художників і скульпторів присвячували свою творчість тваринному світу. Таке мистецтво називається анімалістичним. Щоб зобразити тварину, треба багато за нею спостерігати, запам'ятати не тільки зовнішній вигляд, але зрозуміти характер і звички тварини. Тільки тоді робота буде правдивою. Згадайте, як рухаються кішки, сидять, лежать, їдять, сплять, грають. {Демонстрування кішок, зроблених з різних матеріалів.)
— Визначте рух кожної кішки, що вона робить?
— Подивіться, як можна намалювати кішку.
Фізкул ьтхвил инка
Із-за парт всі миттю встали. Гарно спинки підрівняли. Вгору тягнемось усі. Мов трава в дрібній росі. Потім легко всі присіли. Наче ноги заболіли. Потім встали, руки в боки І зробили два підскоки. Каблучками цок-цок, І продовжим знов урок.
3.    Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
—  Розгорніть підручники на с. 75 та розгляньте порядок роботи над виробом.
•   Візьміть два квадрати (можна кольорові): великий і малий.
•   Складіть їх навпіл по діагоналі.
•   На більшому трикутнику позначте контури лапок, спинки і хвоста. Виріжте.
•   Кути, що над лінією спинки, вставте всередину.
•   На меншому трикутнику позначте лінію вух і мордочки. Зігніть.
•   Ще раз позначте лінії вух. Перегорніть угору.
•   Кути мордочки вставте в середину голови.
•   Переверніть мордочку. Наклейте очі, носик.
•   З'єднайте мордочку з тулубом.
•   Можна взяти аркуш кольорового паперу та наклеїти котика на травичку.
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Діти починають роботу. Учитель за потреби допомагає.
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
—   Подивіться на  нашу виставку.  Ми немов опинилися на  галявині з котами, які вигинають спинки, ніби просять щось смачненьке.
—  Ви дуже постаралися. У вас вийшли веселі та кумедні тваринки! Молодці!
— Чия робота вам сподобалася найбільше? Чому?
V.  Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Котик-ласунчик
— Чи сподобався вам урок?
— З яким матеріалом ми працювали?
— Про що дізналися на уроці?