укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 16 » Труд.навчання 2 клас. Урок 30. Макетування. Казковий будиночок
15:39
Труд.навчання 2 клас. Урок 30. Макетування. Казковий будиночок

Труд.навчання 2 клас. Урок 30. Макетування. Казковий будиночок

Мета: продовжити ознайомлення учнів з прийомами роботи з кресленням; навчити складати макет будиночка за розміткою; вчити визначати закономірність побудови макета розгортки будиночка; удосконалювати навички роботи з папером та ножицями; розвивати спостережливість, акуратність; навчати раціональних прийомів праці; виховувати зацікавленість до уроків трудового навчання.
Обладнання: картон, кольоровий папір, клей, ножиці, пензлик, серветка для рук, ілюстрації із зображенням домівок людей різних національностей, відеозаписи уривків із мультфільмів.

Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Казковий будиночок
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Повідомлення теми та мети уроку
—  Де б ми не були, що б не робили — на робочому місці, на природі, у дорозі,— будь-який простір, у який ми потрапляємо, на час стає нашим будинком. Але кожного разу з радістю повертаємося в той єдиний куточок, де нам по-справжньому добре, де знаходимо все на своїх місцях, де все звично, зручно, де можна розслабитися і відпочити душею,— у свою домівку! Де ще, як не біля домашнього вогнища, можна знайти відчуття надійності, спокою, повноти життя? І кожному хочеться облаштувати своє житло з максимальним комфортом і смаком, зробити його зручнішим, затишнішим.
— Сьогодні на уроці ми виготовимо макет будиночка на подвір'ї.
2.     Вступна бесіда
—  Чи замислювалися ви над тим, де проводите найбільшу частину свого часу? Напевно, ні. А відповідь надзвичайно проста: у своєму будинку, своїй квартирі. У рідному домі, де зробили перший крок і промовили перше слово. У будинку, де зустрічаєте день, куди повертаєтеся після навчання, роботи, прогулянки. І немає значення, де він перебуває і який він: будинок на березі Волги або Дніпра, юрта оленяра в тундрі Крайньої Півночі, будиночок у горах, до якого веде вузька стежка, будиночок у селі, поруч із лісом, багатоповерховий будинок у Києві, Москві, Ашхабаді або будь-якому іншому місті.
Житло... Яке це ємке слово! Печера, в якій жили наші предки, яка діставалася іноді в сутичці з чотириногим супротивником — печерним ведмедем або яким-небудь іншим звіром, з вічно підтримуваним біля входу вогнем для захисту від несподіваного гостя, а багато пізніше — з вогнищем усередині, навколо якого можна було зібратися в погану погоду, виспатися, підсмажити м'ясо щойно вбитої тварини. Землянка з каркасом з величезних бивнів мамонта або черепів великих доісторичних тварин, вкрита зовні шкурами або гілками і дерном. Хатина минулих століть без вікон і дверей, з отвором для виходу диму.
Багатоповерховий будинок великого міста з електрикою, гарячою водою, радіо, телефоном, що дає можливість поговорити з жителем міста, розташованим за кілька тисяч кілометрів, телевізором, що дозволяє бачити людину, що парить у кабіні космічного корабля. І, нарешті, намет туриста, номер го-теля чи пансіонату, купе вагона потяга і каюта теплохода, що пливе річкою або безмежним простором океану.
І все це — житло, постійне або тимчасове, де людина проводить значну частину свого життя або короткий відрізок часу.
— Які назви житла ви знаєте?
— Де мешкаєте ви?
— Хто мешкає у багатоповерховому будинку? у приватному будинку?
— У кого є родичі у селі?
— Як називаються будинки у селі?
— У різних регіонах у населення склалися свої типи національних жител. У кочових племен це, як правило, різні намети, юрти, чуми, вігвами. У гірських районах будувалися шале, пальясо, труллі. На рівнинах — хати, мазанки і т. ін.
— А як і де живуть тварини лісу, лану, пустелі, півночі?
— Згадайте, які казки про домівки тварин ви знаєте? (Відповіді дітей. Перегляд уривків з мультфільмів «Теремок», «Заичикова хатинка», «Троє порося», «Лісові мандрівники».)
Фізкул ьтхвилинка
3.    Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
— Макет будиночка, який ми сьогодні виготовимо, складається з таких деталей: дах, стіни, підставка. Потрібно врахувати, що будуть декоративні елементи: віконниці, фіранки, двері, і те, на що здатна ваша фантазія.
Основна деталь — стіни (складається в чотирьох місцях по лініях згину і склеюється за допомогою клапана), передбачає елементи, за допомогою яких кріпитиметься дах. Розгорніть підручник на с. 130—131. Ознайомтеся з планом роботи.
•   Розмістити і заготовити деталі даху, стін, вікон (З деталі), двері.
•   Оформити за допомогою аплікації вікна та двері.
•   На деталях вікон відігнути віконниці.
•   Зігнути по лініях розмітки викрійку стін. Для цього з боку розмітки злегка провести ножицями по лінійці на лінії згину, потім — відігнути. У цьому випадку згини вийдуть рівні, акуратні.
•   Відігнути клапани для скріплення деталей.
•   Приклеїти вікна та двері.
•   Можна декорувати стіни (прикрасити фасад, оформити призьбу, розписати стіни).
•   Склеїти корпус будиночка.
•   Закріпити на підставці.
•   Приклеїти дах будиночка.
—  Коли будиночки будуть готові і розташовані на картоні, можна декорувати майданчик навколо будиночка. Як саме ви це зробите? (Відповіді дітей: паркан навколо будиночка, будка для собаки, дерева, криниця тощо.)
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
Наприкінці уроку діти виставляють свої макети на виставку біля дошки.
— Розкажіть, будь ласка, про своє подвір'я. Хто тут мешкає?
— Який етап роботи був найскладнішим?
— Чи потрібна вам була допомога товариша або вчителя?
V.  Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Казковий будиночок
— Чому був присвячений наш урок?
— Про що нове дізналися?
— Який настрій, почуття викликав у вас урок?
— Чи впоралися ви із завданням уроку?