укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 16 » Труд.навчання 2 клас. Урок 31. Макетування. Лялькові меблі із сірникових коробок
15:41
Труд.навчання 2 клас. Урок 31. Макетування. Лялькові меблі із сірникових коробок

Труд.навчання 2 клас. Урок 31. Макетування. Лялькові меблі із сірникових коробок

Мета: продовжити знайомити учнів з макетуванням; навчити робити лялькові меблі з коробочок з-під сірників; розвивати дрібну моторику пальців рук, естетичний смак; виховувати акуратність, посидючість, любов до праці.
Обладнання: коробочки з-під сірників, зразки лялькових меблів, ілюстрації із зображенням меблів, клей, ножиці, пензлики, серветки для рук.

Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Макетування
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати у новій техніці, хоча деякі навички ви вже опанували. Як називається ця техніка, відгадайте!
— Так, це макетування. Сьогодні на уроці ми попрацюємо з коробочками з-під сірників. Будемо виготовляти лялькові меблі.
2.     Вступна бесіда
— Що ви знаєте про сірники? (Відповіді дітей.)
— Сірник — дерев'яна паличка для створення вогню за потреби. Сірники зазвичай виготовляються з деревини або іноді з цупкого паперу, картону. Дерев'яні сірники продаються в коробках, а паперові сірники — в пакетиках або книжечках. На одному кінці сірник має голівку, вкриту запалювальною речовиною й енергетичним окислювачем.
— Як потрібно поводитися з сірниками? (Відповіді дітей.)
3.     Розповідь учителя
— А коли виникли сірники?
Ми знаємо про те, що раніше, до винаходу сірників, одержати вогонь було дуже складним завданням. Люди терли одна об одну палички, ловили склом сонячні зайчики, вибивали іскру з каменів і чого тільки не придумували для того, щоб одержати вогонь.
І тільки наприкінці XVIII ст., завдяки французькому хімікові Клоду Бер-толле, з'явилися так звані «сірники-маканки». Це такі палички, на які наносилася сіль, і запалювалися вони після того, коли їх занурювали у розчин сірчаної кислоти. Відбулася ця подія в 1805 р.
Але вже в 1927 р., англійцеві Джонові Уолкеру спала на думку ідея нанесення на палички такої суміші, що легко запалювалася при терті об наждаковий папір. Таким чином зникала необхідність носити із собою пухирець із сірчаною кислотою. Ці сірники одержали назву « сухі сірники ».
Тоді навіть було налагоджене невелике виробництво таких сірників, але вони мали два істотних недоліки. По-перше, вони дуже сильно смерділи, а по-друге, були дуже дорогими. І тому в 1830 р. з'явилися нові сірники. Француз Шарль Соріа винайшов сірники, на які наносилася суміш із білого фосфору. Ці сірники не смерділи, але вони були отрутними, і тому в 1855 р. хімік-швед
зміркував, що можна наносити на сірники червоний фосфор. Результат — сірники легко запалюються, але абсолютно безпечні для здоров'я.
І от, нарешті, в 1889 р. відбулася кульмінація розвитку сірників. Була винайдена сірникова коробка. Смужка «запалювання» тепер була на бортику коробки. Раніше вона перебувала всередині.
У Росії перша фабрика, що випускала сірники, була відкрита тільки в 1837 р. у Санкт-Петербурзі.
Фізкультхвилинка
4.    Демонстрування та аналіз зразка
— Для кого ми сьогодні будемо виготовляти меблі?
•   Замість справжньої дитини Є у кожної дівчини. її пестять, одягають. Спати ввечері вкладають. І годують її смачно — Дуже мамі вона вдячна! (Лялька)
— Розгорніть підручник на с. 134. Назвіть предмети меблів, які ви знаєте. (Відповіді дітей.)
— Розгадайте кросворд (див. додаток на с. 80).
Інструктаж учителя
•   Для дивана знадобляться шість порожніх сірникових коробок. Для сидіння візьміть два коробка, витягніть із них шухлядки. Однією шухлядкою з'єднайте між собою два футляри. Так само з'єднайте ще два футляри для диванної спинки.
•   Приклейте спинку до сидіння дивана. З боків приклейте по одному сірниковому коробку — це підлокітники дивана. Так само зробіть крісла, використовуючи для сидіння і спинки по одному коробку, обклейте кольоровим папером.
•   Придумайте і зробіть інші предмети меблів.
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Учні під керівництвом учителя з опорою на зразки складають предмети люлькових меблів.
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
— Як гарно ви попрацювали! Подивіться, які чудові меблі у вас вийшли!
— Хто встигнув зробити декілька предметів меблів?
— На якому етапі роботи у вас виникли труднощі?
— Чи змогли ви їх подолати?
— Як ви прикрасили меблі?
— Чий виріб сподобався вам найбільше?
V.  Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Макетування
—  Що таке макетування?
— Що ви виготовляли на уроці?
— Як треба поводитися із сірниками?