укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 16 » Труд.навчання 2 клас. Урок 35. Резервний урок. Конструювання зі смужок паперу. Літня фантазія
15:57
Труд.навчання 2 клас. Урок 35. Резервний урок. Конструювання зі смужок паперу. Літня фантазія

Труд.навчання 2 клас. Урок 35. Резервний урок. Конструювання зі смужок паперу. Літня фантазія

Мета: продовжити ознайомлення учнів із прийомами роботи з папером; навчати працювати у техніці квілінгу (початкові навички); розвивати дрібну моторику пальців рук, охайність у роботі, спостережливість, посидючість; виховувати любов до рідної природи, обережне ставлення до неї, естетичний смак, любов до праці.
Обладнання: білий папір, кольоровий двосторонній папір жовтого, блакитного, рожевого, зеленого, червоного, помаранчевого кольорів, зелений картон, клей ПВА, пензлик, серветка для рук, лінійка з колами, ножиці, ілюстрації із зображенням літніх пейзажів.

Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Літня фантазія
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні — останній урок трудового навчання у цьому році. За рік ми встигли багато чого навчитися: ми працювали з природними матеріалами, виготовляли вироби з пластиліну, навчилися витинати й макетувати та ознайомилися з багатьма прийомами роботи з папером. Сьогодні ми навчимося конструювати зі смужок паперу, а як називається ця техніка, ви дізнаєтеся, якщо розшифруєте цей напис:
—  Так, це — квілінг. Докладніше з цією технікою ми ознайомимося наступного року. Але зараз деякі початкові навички ви зможете отримати.
2.     Вступна бесіда
— Закінчується весна, і настає чудова пора року — літо.
— Які ознаки літа ви знаєте?
— Чому ви чекаєте на літо?
— Де будете відпочивати цього року?
Діти розглядають ілюстрації із зображенням літніх пейзажів, які розташовані на дошці, і декламують вірші про літо.
3.     Розповідь учителя
—  Квілінг — це мистецтво створювати пласкі композиції або об'ємні вироби з паперових смужок. Композиції складаються з паперових клаптиків однотипної або різної форми, які кріпляться до основи або склеєні між собою. Тонкі смужки паперу скручують у рулони, яким потім дають злегка розгорнутися, і врешті вони набувають бажаної форми. За допомогою квілінгу можна прикрасити рамки для фотографій, виготовити подарункову листівку тощо.
Мистецтво, яке називають паперокрученням, на Заході називають квілінг. Мистецтво паперокручення виникло в Європі в кінці XIV — на початку XV ст.
У середньовічній Європі черниці створювали витончені медальйони, закручуючи   на   кінчику   пташиного   пера   папір   з   позолоченими   краями.
При близькому розгляді ці мініатюрні паперові шедеври створювали повну ілюзію того, що вони виготовлені з тонких золотих смужок.
На жаль, папір — недовговічний матеріал, і мало що збереглося від середньовічних шедеврів. Однак ця стародавня техніка збереглася і до наших днів і набула популярності в багатьох країнах світу. Паперокручення швидко поширилося в Європі, але через те, що папір, особливо кольоровий і високоякісний, був дуже дорогим матеріалом, паперова пластика стала мистецтвом тільки для заможних дам. Зараз це мистецтво доступно всім.
Фізкул ьтхвилинко
4.    Демонстрування та аналіз зразка
— А як ви гадаєте, чим пахне літо?
— Які літні лісові та польові квіти ви знаєте?
Інструктаж учителя
— Сьогодні ми пофантазуємо на тему літа. Подивимося, що з цього вийде. Ми виготовимо галявину, прикрашену квітами, над квітами літатимуть метелики та бабки.
Удома вам було потрібно заготовити скручені смужки паперу. Використовуйте спеціальну лінійку з колами, щоб регулювати розмір ролів.
•   Для виготовлення пелюстки беремо смужку потрібного кольору і щільно намотуємо на зубочистку. Кінчик зубочистки можна розщепити, щоб було легше фіксувати кінець смужки.
•   Акуратно знімаємо рулончик із зубочистки і кладемо в отвір лінійки діаметром 2 см. Відпускаємо, папір розгортається до розмірів отвору. Не тримайте знятий рулончик довго в руках, інакше він потім буде погано розвертатися.
•   Підклеюємо зовнішній кінець смужки і даємо клею підсохнути.
•   Виймаємо отриману спіральку і сильно защипуємо пальцями з одного боку. Ось ми і зробили «краплю» (або «сльозинку»). Так само робимо ще 5 «крапельок» — інші пелюстки квітки.
•   А тепер зробимо листочок. Намотуємо смужку, виймаємо спіральку і защипуємо одночасно з двох протилежних сторін. Цей елемент називається «око».
•   Для різноманітності використовуємо ще один елемент для другого листочка. Він так і називається — «лист». Для цього виконуємо всі дії, як для «ока», але після защипування, не відпускаючи кінці, зрушуємо їх у різні боки по відношенню один до одного.
•   Тепер виготовити серединку вже зовсім легко: просто залишіть спіральку як є, не защипуючи. Зробіть серединку меншого діаметра — скористайтеся меншим отвором у лінійці (близько 1 см). Цей елемент називається «вільною спіраллю».
•   Намічаємо розташування елементів, акуратно намащуємо торці клеєм і наклеюємо на основу. Таких квітів можна зробити безліч.
•   Для маленького метелика потрібні 2 помаранчеві смужки і 4 червоні. Для великого крила треба склеїти помаранчеву і червону смужку, коли вона підсохне, накрутити її на зубочистку і розпустити до 22 мм, червону смужку накручуємо і розпускаємо в лінійці з колами до 18 мм.
•   Кінчики ролів підклеюємо. Великим і вказівним пальцем надаємо ролам форми «крапелька». Робимо таким чином по 2 маленьких і 2 великих крила і збираємо метелика (склеюємо боки ролів). З чорного паперу робимо маленькі вусики і підкручуємо їх злегка, приклеюємо їх метелику.
•   Для бабки потрібен двосторонній папір рожевого, жовтого та світло-зеленого кольорів. Для тіла потрібні 5 рожевих ролів різного діаметру. Вони виконуються зі смужок завширшки 4 мм і потім розпускаються в лінійці до потрібного діаметру. Діаметр найбільшого ролу — 10 мм — це голова, кожний наступний рол має бути меншим. З рожевої дуже вузької смужки робимо вусики бабки. Крила: великі розпускаються до діаметра З см, а маленькі — до 2 см. Таким чином, робимо по 2 однакових крила. Збираємо бабку.
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Діти починають працювати. Учитель за потреби надає допомогу.
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
—  Які чудові вийшли у вас галявинки! Хочеться, щоб швидше почалися канікули та відпочинок, щоб опинитися на таких галявинках насправді.
— У кого виникли труднощі під час скручування смужок?
— Хто допомагав вам удома?
— Що на уроці було складним?
V.  Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Літня фантазія
— Чи сподобалося вам працювати у новій техніці?
— Які вироби вам запам'яталися у цьому році найбільше?
— Чого б ви хотіли навчитися у третьому класі?
— Розгадайте кросворд (див. додаток на с. 108).
— Бажаю вам щасливих та радісних канікул!

ДОДАТОК ДО УРОКУ 
1)Як називається виріб, отриманий шляхом згинання паперу, який дарують на день народження або до якогось свята? (Листівка)
2) Вид художньої діяльності, коли зі шматочків шкіри, тканини або паперу вирізують фігурки, а потім наклеюють на основу. (Аплікація)
3) Багаторазове повторення зображення предметів. Зустрічається в архітектурі, декоративно-ужитковому мистецтві. (Орнамент)
4) Який об'ємний виріб з паперу ми виготовляли до новорічного свята? (Ліхтарик)
5) Мистецтво створювати пласкі композиції або об'ємні вироби із паперових смужок. (Квілінг)
6) Вид діяльності, коли розмічають розгортки на папері та складають простіші макети виробів. (Макетування)
7) Матеріал, створений людиною, який складається а глини, але ь нього додають спеціальні речовини (віск, фарби), які роблять його більш м'яким, пластичним, різнокольоровим. (Пластилін)
8) Різноманітні прикраси з паперу, ажурно вирізані ножицями чи ножем з гострим кінчиком, якими в давнину часто оздоблювали полички мисників, шаф, етажерок, прикрашали святкові столи, стіни у кімнатах. (Ви тинанки)