17:31 Труд.навчання 2 клас. Урок 9. Згинання і складання паперу. Квітка з шестикутника | |
Труд.навчання 2 клас. Урок 9. Згинання і складання паперу. Квітка з шестикутникаМета: продовжити роботу з папером, навчати учнів згинати та складати його; вдосконалювати техніку цієї роботи; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати охайність, самостійність, дбайливе ставлення до природи. Обладнання: ілюстрації із зображенням квітів, аудіозапис «Вальсу квітів» з балету «Лус-кунчик» П. І. Чайковського, кольоровий папір, картон, шаблон, клей, пензлик, серветка для рук. Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Квітка з шестикутника I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером, навчатися згинати та складати його, зробимо цікавий виріб. — Які вироби ви вже виготовляли з паперу? — Які властивості є у папера? — Розгадайте кросворд (див. додаток на с. ЗО) — і ви дізнаєтеся, що ми будемо робити на уроці. — Яке ключове слово ви прочитали? — Що таке шестикутник? — Які ще геометричні фігури ви знаєте? (Відповіді дітей.) — Сьогодні ми спробуємо виготовити квітку з шестикутника. 2. Вступна бесіда. Емоційне налаштування Діти слухають «Вальс квітів» з балету «Лускунчик» П. І. Чайковського. За можливості можна переглянути відео. На дошці — ілюстрації із зображенням квітів. — Який настрій створив у вас цей запис? — Що ви уявили? (Відповіді учнів.) — Які квіти постали у вашій уяві? — Чи є ці квіти на ілюстраціях на дошці? — А хто уявив собі казкові, фантастичні квіти? Фізкультхвилинка 3. Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя — Розгорніть підручники на с. 41 та розгляньте порядок роботи над виробом. • Візьміть шаблон кола та обведіть його на кольоровому картоні. • Поділіть його лініями на шість частин, як показано на малюнку. • Намалюйте шість рівних сторін шестикутника у межах кола. Продовжіть кожну лінію, яка утворює сторону (користуйтеся малюнком). • Обведіть продовжені лінії ще одним більшим колом. Можна взяти ще один шаблон. • Домалюйте пелюстки квітки. • Розфарбуйте квітку кольорами райдуги або зробіть аплікацію з кольорового паперу та наклейте на коло. • Зробіть надрізи до вершин шестикутника. • Виріжте. Загніть пелюстки вгору. III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ Правило роботи з товаришами — Якщо вам все зрозуміло і ви не маєте жодних питань, можете приступати до роботи. Не поспішайте, виконуйте роботу акуратно. Ви знаєте: якщо вам знадобиться допомога, ви можете звернутися до мене чи до сусіда по парті. Згадайте правила роботи з товаришами. • Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу роботу без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені. • Не торкайся руками представлених на виставці робіт, у тому числі і своїх. • Навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще скористатися або допоможи виправити помилку. Продемонструй це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або роби щось за нього тільки за його згодою. • У спільній з товаришем роботі над композицією будь поступливішим у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві більш простими виробами. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки. IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ — Розгляньте свої роботи та роботи своїх товаришів. — Чи все у вас вийшло? — Яких помилок припустилися? — Чи помітили помилки у товаришів? — Що треба було зробити, щоб уникнути цих помилок? V. Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Квітка з шестикутника — Наш урок добіг кінця. Чого він вас навчив? — Хто вважає, що трудився у повну силу? — Як слід поводитися у природі? — Як слід ставитися до рослин, квітів? — Послухайте вірш, про що мріють квіти. Поміркуйте, чому квіти хотіли б утекти від дітей? МРІЯ КВІТІВ О, якби маленькі ніжки І у нас, квіток, були, Ми зібрались би І пішки Гори й доли обійшли. Скільки див під синім небом Ми побачили б тоді: Побігайця серед степу, Срібну рибку у воді. Захід сонця золотого, І струмочок, і ріку. Хитру лиску, вовка злого. Лань далеко на горбку. А коли б серед дороги Раптом дощ нас наздогнав, Нам грибочок одноногий Парасолечку б віддав. А від вас, маленькі діти, Ми втекли б тоді ураз. Ви самі ніколи в світі Не змогли б спіймати нас! Г. Чічінадзе ДОДАТОК ДО УРОКУ 1) Я на сонце дуже схожа — Золотиста, ніжна, гожа. Я щоранку розквітаю. Промінцями всіх вітаю. Відгадати всім неважко. Що за квітка я?.. (Ромашка) 2) Ту дівчину синьооку Завжди стрінеш край потоку. В неї ніжки вмиті в росах, В неї небо сяє в косах. (Незабудка) 3) Я найперша розквітаю Синім цштом серед г;ію. Відгадайте, що за квітка? Бо мене не стане влітку. (Пролісок) 4) Я квітка ніжна, як весна, Я різні сукні маю. Все літо пишна й запашна, Я й осінь зустрічаю. Буваю кольору зорі. Лимона колір маю, І снігу зимної пори, І вишнею палаю. (Троянда) 5) На просторах поля золотого Сині зірочки тремтять. Мов шматочки неба голубого, Виграють, виблискують, горять. (Волошки) 6) Фіолетові фіранки У світлиці та на ґанку. Фіолетові малята Весну люблять зустрічати. (Фіалки) 7) Сонечко в траві зійшло. Усміхнулось, розцвіло. Потім стало біле-біле І за вітром полетіло. (Кульбаба) 8) Я гордо голову тримаю І перед вітром не схиляю. Я жовтий, білий, полум'яний, І наче яблуко, рум'яний. В саду я квітну навесні. Скажи, яке ім'я мені? (Тюльпан) 9) Цвіте у травні навесні, А квіти — дуже запашні! На стебельці, як намистинки в ряд, Біленькі дзвоники висять. (Конвалія) 10) Осіння квітка сукню вділа Рожеву, синю, ніжно-білу. Стоїть, неначе їжачок, У неї сотні пелюсток. (Айстра) 11) Стебельце — шорстка драбинка. Усередині — чорна вуглинка. Пелюстки блискучі, як лак. Це квітує... (мак). | |