укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 9 » Труд.навчання 2 клас. Урок 9. Згинання і складання паперу. Квітка з шестикутника
17:31
Труд.навчання 2 клас. Урок 9. Згинання і складання паперу. Квітка з шестикутника

Труд.навчання 2 клас. Урок 9. Згинання і складання паперу. Квітка з шестикутника

Мета: продовжити роботу з папером, навчати учнів згинати та складати його; вдосконалювати техніку цієї роботи; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати охайність, самостійність, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: ілюстрації із зображенням квітів, аудіозапис «Вальсу квітів» з балету «Лус-кунчик» П. І. Чайковського, кольоровий папір, картон, шаблон, клей, пензлик, серветка для рук.

Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Квітка з шестикутника
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Повідомлення теми та мети уроку
—  Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером, навчатися згинати та складати його, зробимо цікавий виріб.
— Які вироби ви вже виготовляли з паперу?
— Які властивості є у папера?
—  Розгадайте кросворд (див. додаток на с. ЗО) — і ви дізнаєтеся, що ми будемо робити на уроці.
— Яке ключове слово ви прочитали?
— Що таке шестикутник?
— Які ще геометричні фігури ви знаєте? (Відповіді дітей.)
— Сьогодні ми спробуємо виготовити квітку з шестикутника.
2.     Вступна бесіда. Емоційне налаштування
Діти слухають «Вальс квітів» з балету «Лускунчик» П. І. Чайковського. За можливості можна переглянути відео. На дошці — ілюстрації із зображенням квітів.
— Який настрій створив у вас цей запис?
— Що ви уявили? (Відповіді учнів.)
— Які квіти постали у вашій уяві?
— Чи є ці квіти на ілюстраціях на дошці?
— А хто уявив собі казкові, фантастичні квіти?
Фізкультхвилинка
3.    Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
—  Розгорніть підручники на с. 41 та розгляньте порядок роботи над виробом.
•   Візьміть шаблон кола та обведіть його на кольоровому картоні.
•   Поділіть його лініями на шість частин, як показано на малюнку.
•   Намалюйте шість рівних сторін шестикутника у межах кола. Продовжіть кожну лінію, яка утворює сторону (користуйтеся малюнком).
•   Обведіть продовжені лінії ще одним більшим колом. Можна взяти ще один шаблон.
•   Домалюйте пелюстки квітки.
•   Розфарбуйте квітку кольорами райдуги або зробіть аплікацію з кольорового паперу та наклейте на коло.
•   Зробіть надрізи до вершин шестикутника.
•   Виріжте. Загніть пелюстки вгору.
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Правило роботи з товаришами
—  Якщо вам все зрозуміло і ви не маєте жодних питань, можете приступати до роботи. Не поспішайте, виконуйте роботу акуратно. Ви знаєте: якщо вам знадобиться допомога, ви можете звернутися до мене чи до сусіда по парті. Згадайте правила роботи з товаришами.
•   Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу роботу без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені.
•   Не торкайся руками представлених на виставці робіт, у тому числі і своїх.
•   Навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще скористатися або допоможи виправити помилку. Продемонструй це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або роби щось за нього тільки за його згодою.
•   У спільній з товаришем роботі над композицією будь поступливішим у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві більш простими виробами. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки.
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
— Розгляньте свої роботи та роботи своїх товаришів.
— Чи все у вас вийшло?
— Яких помилок припустилися?
— Чи помітили помилки у товаришів?
— Що треба було зробити, щоб уникнути цих помилок?
V.  Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Квітка з шестикутника
— Наш урок добіг кінця. Чого він вас навчив?
— Хто вважає, що трудився у повну силу?
— Як слід поводитися у природі?
— Як слід ставитися до рослин, квітів?
— Послухайте вірш, про що мріють квіти. Поміркуйте, чому квіти хотіли б утекти від дітей?
МРІЯ КВІТІВ
О, якби маленькі ніжки 
І у нас, квіток, були, 
Ми зібрались би І пішки
Гори й доли обійшли. 
Скільки див під синім небом 
Ми побачили б тоді: 
Побігайця серед степу, 
Срібну рибку у воді. 
Захід сонця золотого, 
І струмочок, і ріку. 
Хитру лиску, вовка злого. 
Лань далеко на горбку. 
А коли б серед дороги 
Раптом дощ нас наздогнав, 
Нам грибочок одноногий 
Парасолечку б віддав. 
А від вас, маленькі діти, 
Ми втекли б тоді ураз. 
Ви самі ніколи в світі 
Не змогли б спіймати нас!
Г. Чічінадзе

ДОДАТОК ДО УРОКУ
1)    Я на сонце дуже схожа — Золотиста, ніжна, гожа. Я щоранку розквітаю. Промінцями всіх вітаю. Відгадати всім неважко. Що за квітка я?.. (Ромашка)
2)    Ту дівчину синьооку Завжди стрінеш край потоку. В неї ніжки вмиті в росах,
В неї небо сяє в косах. (Незабудка)
3)    Я найперша розквітаю
Синім цштом серед г;ію.
Відгадайте, що за квітка?
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
4)    Я квітка ніжна, як весна, Я різні сукні маю.
Все літо пишна й запашна,
Я й осінь зустрічаю.
Буваю кольору зорі.
Лимона колір маю,
І снігу зимної пори,
І вишнею палаю. (Троянда)
5)    На просторах поля золотого Сині зірочки тремтять.
Мов шматочки неба голубого, Виграють, виблискують, горять. (Волошки)
6)    Фіолетові фіранки
У світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
Весну люблять зустрічати. (Фіалки)
7)    Сонечко в траві зійшло. Усміхнулось, розцвіло. Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло. (Кульбаба)
8)    Я гордо голову тримаю
І перед вітром не схиляю.
Я жовтий, білий, полум'яний,
І наче яблуко, рум'яний.
В саду я квітну навесні.
Скажи, яке ім'я мені? (Тюльпан)
9)    Цвіте у травні навесні,
А квіти — дуже запашні!
На стебельці, як намистинки в ряд,
Біленькі дзвоники висять. (Конвалія)
10)  Осіння квітка сукню вділа Рожеву, синю, ніжно-білу. Стоїть, неначе їжачок,
У неї сотні пелюсток. (Айстра)
11)  Стебельце — шорстка драбинка. Усередині — чорна вуглинка. Пелюстки блискучі, як лак.
Це квітує... (мак).