укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 12 » Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 4
14:08
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 4

Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 4

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв)
1.  Укажіть рядок, у якому чергування голосних під час відмінювання відбувається в усіх іменниках
А дохід, устрій, радість, Київ 
Б бік, весна, площа, долина 
В Канів, осінь, добро, годинник 
Г мрія, Львів, ворота, економіка
2.  Укажіть рядок, у якому в усіх словах, відкриваючи дужки, потрібно писати дві літери
А зако(н, нн)ий, розкі(ш, шш)ю, на(д, дд)ністрянський, сказа(н, нн)ий 
Б бо(в, вв)аніти, почу(т, тт)ів, ви(л, лл)ється, пі(д, дд)а(ш, шш)я 
В шале(н, нн)ий, (л, лл)я(н, нн)ий, ро(з, зз)ява, впевне(н, нн)ий 
Г невблага(н, нн)ий, радіс(т, тт)ю, пече(н, нн)ий, жов(ч, чч)ю
3.  Укажіть рядок, у якому згруповано лише незмінювані іменники
А шасі, людство, плющ, інтермецо 
Б івасі, джинси, жабо, ковзани 
В колібрі, салямі, кутюр'є, пюре 
Г кафе, таксі, барви, заздрощі
4.  Укажіть рядок, у якому всі прикметники потрібно писати разом
А мовно/літературний, сніжно/білий, біло/сніжний, світло/рожевий 
Б глухо/німий, сто/метровий, холодно/кровний, п'яти/денний 
В темно/синій, червоно/гарячий, добро/чинний, південно/західний 
Г багряно/червоний, кисло/молочний, м'ясо/молочний, яскраво/синій
5.  Укажіть рядок, у якому всі дієслова потрібно писати з літерою « замість крапок в особових закінченнях
А скле.ли, борон..ш, хоч..ш, вирост..ш
Б СТОГН..Ш, ЗЛІЗ..Ш, СИПЛ..Ш, СХОЧ..ТЄ
В СП..Ш, зна..ш, хроп.-ш, шепоч..ш 
Г  зроб..ш, шип.-ш, люб..ш, з'їзд..ш
6.  Укажіть рядок, у якому всі займенники належать до одного розряду
А ми, вони, цей, хто-небудь 
Б себе, мій, наш, хтось 
В  ніхто, ніщо, жоден, ніякий 
Г  сам, увесь, ми, твій
Завдання 7—12 (15 хв)
Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9.
1. Жовтень був мінливим. 2. То сонце пригрівало опустілі поля, (і) то північний вітер гнав швидкі хмари. 3. (2) Вологе (3) опале листя ранками ставало крихким від заморозків. 4. І під сонячним небом, і під низькими хмарами спокійно відпочивала земля. 5. Лише озимина лежала, наче вистрочена зеленим шовком, і зелень її була по весняному свіжа й пружна. 6. А сухе золоте листя, як крихітні човники, сковзало з гілок погойдуючись і (4) знехотя торкалося землі (За Г. Ніколаєвою).
7.  Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку
А  у другому
Б  у четвертому
В  у п'ятому
Г  у шостому
8.  Укажіть, у якому слові допущено орфографічну помилку
А пригрівало 
Б вистрочена 
В по весняному 
Г сковзало
9.  Укажіть, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)
А  дієприкметник (форма дієслова)
Б  частка
В  прислівник
Г  прикметник
Д  сполучник
10. Укажіть, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне
слово)
Я і ти - (1) два світи у безмежному Божому небі (С. Галябарда). Уже відспівав (2) свою (3) мелодію на вербовій сопілці березень і (4) швидко поплив з гір у доли веселими потоками (Ф.Мамчур).
А додаток Б означення В обставина Г   підмет Д присудок
Завдання 11—12
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці.
11. Установіть відповідність між зазначеними розділовими знаками й реченнями, у яких вони є.
Розділовий знак
1   тире між підметом і присудком
2   тире перед узагальню-вальним словом
3   тире в складносурядному реченні
4   тире в безсполучниковому реченні
Приклади 
А Мені нагадують людські серця крихке і тонке серце олівця - зламати легко, застругати важче, списати неможливо до кінця (Д. Павличко). 
Б Науці належить розум, а поезії—душа (В. Шевчук). 
В І  рядки старих верб,  і садки,  і розкіш густої трави по левадах — усе залите гарячим палким сонцем (За /. Нечуєм-Левицьким). 
Г  Краса душі, краса любові - найвища на землі краса (В. Сосюра). 
Д Чужих два слова в пісні буде - і пісня вже тоді чужа (Д. Павличко).
12. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.
Види односкладних речень
1   означено-особове
2   неозначено-особове
3   безособове
4   узагальнено-особове
Приклади 
А На   луках   під   гарячим   сонцем   дуже   пахло свіжою травою й польовими квітами (І. Нечуй-Левицький). 
Б Любіть травинку і тваринку, і сонце завтрашнього дня (Л. Костенко). 
В А де ж мій сад божественних пісень? (Л. Костенко). 
Г Письменників називають інженерами людських душ (Петро Панч). 
Д Не берися не за своє діло (Нар. творчість).
Завдання 13
Власне висловлювання (20 хв)
13. Уявіть ситуацію: вам запропонували взяти участь в обговоренні теми *У чому цінність людського життя». Викладіть власне розуміння цієї проблеми в творі-мініатюрі, скориставшись поданим висловом: «Людина не вічна на цій землі. А справи, які залишає по собі, — ото корінь життя людського» (І. Цюпа). Оберіть самостійно тип і стиль мовлення.
Орієнтовний обсяг роботи 50-60 слів.