укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 12 » Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 9
14:42
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 9

Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 9

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв)
1. Укажіть рядок, у якому однакова кількість звуків і букв
А шовковий, натруджені, роздолля, щиро 
Б рум'яний, розкажіть, багаття, світанок 
В  комп'ютер, увіллється, віддзвеніти, яблуня 
Г  сріблястий, медвяно, млин, яблунька
2.  Укажіть рядок, у якому, розкривши дужки, у всіх словах треба писати велику літеру
А (В, в)елика (В, в)едмедиця, (3, з)олоті (В, в)орота, (К, к)нязь, (Т, т)рійця 
Б (С, с)ередні (В,  в)іки, (С, с)офіїні зошити, (Д, д)есятинна (Ц, ц)ерква,
(С, с)кіфи 
В (Б, б)уковина, (К, к)отигорошко, (Я, я)рослав (М, м)удриЙ, (Б, б)іблія 
Г  (Д, д)ень (У, у)чителя, (М, м)авка, (С, с)паніель, (М, м)узейний (П, п)ровулок
3.  Укажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні слів іншомовного походження
А тонна, кореспондент, вілла, Ізабелла 
Б  панно, асортимент, сумма, нетто 
В марокканець, коректор, новела, манна 
Г сюрреалізм, маса, шасі, колона
4.  Укажіть, у якому рядку можна утворити ступені порівняння від усіх прикметників
А радісний, дешевий, світло-рожевий, високий 
Б світлий, розумний, оригінальний, американський 
В  цікавий, молодий, солодкий, холодний 
Г  ситцевий, старий, яскравий, театральний
5.  Укажіть рядок, у якому всі займенники належать до розряду неозначених
А  себе, той, самий, наш, котрий
Б  дехто, жодний, ніскільки, який, всякий
В   ми, нас, стільки, нею, цього
Г   декого, хтось, деяким, скільки-небудь, абихто
6. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться разом
А в/тім, за/те, дарма/що, з/тим/щоб 
Б  про/те, ніби/то, тоб/то, як/що 
В як/тільки, що/б, попри/те/що, не/мов 
Г  коли/б, з/тим/щоб, мовби/то, як/би

Завдання 7—12
(15 хв)
Прочитайте текст і виконайте завдання 7—10.
1. Вік рослини, (І) яку в нас називають деревій, білоголовник, біла кашка, становить кілька (2) тисячоліть. 2. Походження її наукової назви (ахіллея мілефоліум) пов'язують з іменем грецького воїна-мудреця Ахілла, який (3) уперше використав цю рослину для лікування ран, а також грецьким словом «ахілон», тобто тисяча, що вказувало на безліч розсічених листочків, 3. Лікарі Давньої Греції й Риму використовували деревій тисячолистий, як (4) надійний кровоспинний і ранозагоювальний засіб. 4. Крім того, деревій дезінфікуе рани й сцілює від шлункових хвороб (За М. Середою).
7.  Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку
А  у першому
Б  у другому
В   у третьому
Г   у четвертому
8.  Укажіть, у якому слові допущено орфографічну помилку
А уперше 
Б  розсічених 
В дезінфікуе 
Г  сцілює
9.  З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне
слово)
А іменник 
Б  прислівник 
В займенник 
Г  прикметник 
Д частка
10. Прочитайте речення, з'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)
Полинова моя Україно, часто ворог (1) тебе полонив — от і виріс (2) полин на руїнах (Г. Чубач). (3) Віками ткалося мереживо народних переказів про велику княгиню Ольгу як про (4) діяльну, мудру правительку (О. Козуля).
А обставина 
Б присудок 
В  підмет 
Г означення
Д  додаток

Завдання 11—12
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці.
11. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.
Види односкладних речень
1   узагальнено-особове
2   означено-особове
3   неозначено-особове
4   безособове
Приклади
А Традиційно жнива поділяють на два періоди — зажинки та обжинки (За В. Скуратівським).
Б Терпкий холодний жах... Вітри мої кохані... (В. Сосюра).
В Надихай мене, поле, на спомини у пташиному синьому гомоні (Л. Зоряна).
Г  Вогонь вогнем не загасиш (Нар. творчість).
Д В осінньому лісі пахне грибами, стиглими грушами, м'ятою, смородиною й сосновою хвоєю (За В. Приходьком).
12. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями й видами їхніх підрядних частин.
Види підрядних речень
1   підрядне означальне
2   підрядне умови
3   підрядне причини
4   підрядне з'ясувальне
Приклади А У таких лісових озерцях, якщо спека береться
до  справи   всерйоз,   вода   вигорає   швидко,   як
дитячий смуток (Л. Зоряна). Б У  прохолодній тиші чутно,  як  шелестить  під
ногами жухла трава й гупають об землю яблука
(М. Слабошпицький). В   Мальв стрімке пагіння тягнеться в світи, щоб
усім на радість від землі до сонця золотаво-срібні
струни протягти (О. Лищенко). Г  Мабуть, тому вподобав я дивитися на небо, що
з-поміж  усіх  кольорів найдужче люблю синій
(Є. Гуцало). Д За селом звелися могутньою брамою два дуби,
на плечі  яких лягла кована блакить неба (За
М. Стельмахом).

Завдання 13
Власне висловлювання (20 хв)
13. Уявіть ситуацію: учасники телепередачі дискутують про те, що для людини значить слово. Хтось називає слово оберегом від усього лихого; для когось слово — це зв'язок із предками; інший розвиває думку, що слово — це Всесвіт, який людина прагне збагнути... Викладіть власний погляд на цю проблему в творі-мініатюрі «Слово в моєму житті». Оберіть самостійно тип і стиль мовлення.
Орієнтовний обсяг роботи 50—60 слів.