01:25 Укр. мова 2 кл. Урок № 12. Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [є], [и] | |
Укр. мова 2 кл. Урок № 12. Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [є], [и]Мета: узагальнити знання учнів про написання ненаголошених є, и в корені слова; вчити розпізнавати слова, які треба перевіряти; розвивати навички самостійної роботи; виховувати уважність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Хх ха хо ох їх хл Хв ох ах ух Харків Херсон Хмельницький Ховрашки хотіли хліба. — Поясніть написання великої букви у словах. — Назвіть послідовно звуки і букви у слові Харків. — Поділіть на склади слова в реченні. 2. Вправи на повторення 1) Гра «Заповни пропуски». — Уставте пропущені букви. Л..сти, кр..ло, с.стра, з..рно, з..ма, ч..сло, в..сна, с.ло, шв..дкий, с..р..да. — Яке слово виявилося «зайвим»? Чому? — Які перевірні слова ви дібрали до інших слів? 2) Робота в групах. — Переставте речення так, щоб вийшов текст. Він перев'язав йому ногу. Якось Микола ходив у ліс. Нога в нього була поранена. Скоро загоїлась нога в Журки. Під дубом він знайшов молодого журавля. Журавлик почав ходити по двору. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми узагальнимо ваші знання про написання ненаголошених є, и в корені слова. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота за підручником (с. 20-21) Вправа 1 — Прочитайте вірш. Про кого в ньому розповідається? — Спишіть вірш, уставляючи пропущені букви. Доберіть перевірні слова. — Назвіть звуки в підкреслених словах. Вправа 2 — Прочитайте текст. Що цікавого про життя мурашок ви взнали? — Спишіть текст, уставляючи пропущені букви. До яких слів не потрібно добирати перевірні слова? Поясніть правопис цих слів. — Випишіть підкреслені слова, поділивши їх на склади для переносу. Вправа З — Розгляньте малюнки. — Спишіть підпис малюнка за зразком, доберіть перевірні слова. 2. Виконання практичних завдань 1) Прочитайте слова. Яке з них «зайве»? Запишіть, уставляючи пропущені букви. Кл..ни, в..рба, лисиця, б..реза. В..СОКИЙ, ГЛ..60КИЙ, З..МЛЯ, В..СЄЛИЙ. 2) Прочитайте групи слів. Спишіть, уставляючи пропущені букви. Поставте наголос. Підкресліть перевірне слово. Р..ба, р..балка, рибальський. Б..рег, б..реговий, б..режок. С.нь, с.ненький, с.ніти. 3) Спишіть речення, вставляючи ненаголошені є — и та потрібне за змістом слово. Золоті сережки з'являються на б..резі (на початку, в кінці) в..сни. Гр..чане поле приваблює (мух, бджіл, вовків). 4) Прочитайте вірш. Спишіть, уставляючи пропущені букви (є, и). Ми любимо весну, з..лену чудесну. Грімницю у тучі і дощик співучий, І луки ш..рокі, і ріки гл..бокі, І поле в..селе, і рідні оселі, І цвіт у маю — всю землю свою! Михайло Стельмах V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Чого вчилися на уроці? — Зачитайте слова, які перевіряються способом словозміни. — Зачитайте слова, до яких добирали слова-«родичі». — Яке слово не потрапило до жодного варіанта? (Середа) — Як дізнатися про правопис букви в ненаголошеному складі цього слова? (Скористатися словником.) — Яке завдання здалося найскладнішим? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 21, вправа 3. — Складіть і запишіть речення з кожним перевірним словом. | |