01:29 Укр. мова 2 кл. Урок № 14. Приголосні звуки [дз], [дз'], [дж]. Позначення їх буквами | |
Укр. мова 2 кл. Урок № 14. Приголосні звуки [дз], [дз'], [дж]. Позначення їх буквамиМета: уточнити І закріпити знання учнів про приголосні звуки [дз], [дз'], [дж] та позначення їх на письмі; розвивати вміння переносити слова з рядка на рядок; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Дж жм джміль дз дзв дзвіночки 2. Вправи на повторення — Прочитайте вірш. Чому він так називається? — Зверніть увагу на правильну вимову звуків [дж], [дз]. ПОЛЬОВІ ДЗВІНОЧКИ Піднімає джміль фіранку. Каже: — Доброго вам ранку! Як вам, бджілко, ночувалось? Чи дощу не почувалось? Виглядає бджілка з хатки: — У дзвіночку добре спати. Цей дзвіночок — як намет. Тільки дощ — як кулемет. Л. Костенко — Випишіть спочатку слова зі звуком [дж], потім — зі звуком [дз]. — У якому із записаних слів найменше звуків? Зробіть його звукову модель. Яким буде співвідношення букв і звуків у цьому слові? — Як на письмі позначається звук [дж]? — А який ще звук ми позначаємо на письмі двома буквами? — Поміркуйте, чи можна при переносі розривати буквосполучення дж та дз, якщо вони позначають звуки [дж], [дз], [дз*]? — Поясніть розділові знаки в кінці речень. Назвіть питальне речення зі звертанням. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємось про приголосні звуки [дж], [дз], [дз']. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 22-24) Вправа 1 — Прочитайте текст. Які квіти росли на лузі? — Виразно, дзвінко прочитайте підкреслені слова. Який звук ви чуєте на початку слів? Які букви позначають цей звук? — Спишіть речення з цими словами. — Звуки [дз], [дз*] на письмі позначає сполучення букв дз. Вправа 2 — Спишіть останній абзац вправи 1. Виразно вимовляйте виділені слова. Який звук ви чуєте на початку слова? Які букви позначають цей звук? — Випишіть назви квітів в абетковому порядку. — Звук [дж] на письмі позначає сполучення букв дж. При переносі слів буквосполучення дз, дж розривати не можна. Переносьте так: задзвонив, задзвонив. Вправа З — Прочитайте текст. Про що в ньому розповідається? — Спишіть друге речення. Підкресліть сполучення букв, які позначають звук [дз]. Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова. — Випишіть підкреслені слова, уписуючи пропущені букви. Доберіть перевірні слова. — Із запропонованих слів виберіть ті, які характеризують Зайчика. — Доповніть речення вибраними словами. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «Чарівні слова» — Складіть слова за зразком. а) пани (сани)сапа пальто (_____) рама б) пожежа (поле) левеня вагон (_____) таксі в)крапка (крапля) галявина мисливець (_____) наказав г) сирота (сирник) сінник мило (_____) ніша. — Підкресліть в утворених словах приголосні звуки. 2. Творча робота в групах — Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення. Маленького, в, знайшли, козлика, лісі, діти. Годували, його, вони, спочатку, молоком. На, городі, потім, пасли. Грався, він, з, і, бігав, дітьми. — Назвіть слова зі збігом приголосних. Як їх можна перенести? VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Скільки в українській мові приголосних звуків? — Яка буква в кожному з рядків «зайва»? Чому? П,С,Б,А,Ц,Ф И,0, Й, У, А, І VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 23,вправа 3. — Спишіть діалог Зайчика і пані Ведмедиці, з якого видно, що Зайчик турботливий. | |