укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 15 » Укр. мова 2 кл. Урок № 15. Приголосні звуки. Позначення їх буквами
01:30
Укр. мова 2 кл. Урок № 15. Приголосні звуки. Позначення їх буквами

Укр. мова 2 кл. Урок 15  Приголосні звуки. Позначення їх буквами


Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі; розвивати мовлення, мислення; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Хвилинка каліграфії
Пр иг оло зв ук Приголосні звуки
2.     Вправи на повторення
— Прочитайте вірш, чітко артикулюючи приголосні звуки. Поспотерігайте за роботою мовленнєвих органів (язика, губ, зубів) під час вимови приголосних звуків.
ПРОСО
Рано-вранці вийшов рак Сіять моркву, кріп і мак. Говорив рак раченятку: — Підготуй гарненько грядку!
О. Павленчук
— Змініть слова, розкриваючи дужки. Запишіть їх.
По (водиця), у (криниця), до (чай), посадила (цибуля), я (грати), я (читати).
—  Підкресліть букву ю. Скільки звуків вона позначає в цих словах? Доведіть свою думку. Наведіть приклади слів, у яких буква ю позначає два звуки.
— Поставте над словами наголос. Усно поділіть слова для переносу.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви розширите свої знання про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Робота за підручником (с 24-25)
Вправа 1
— Прочитайте та відгадайте загадку. Чому курчат названо клубочками?
— Складіть речення за схемою і словами з тексту.
— Виділене слово поділіть на склади для переносу.
— У підкреслених словах вимовте приголосні звуки, назвіть букви.
—  Спишіть речення, в якому є слово з пропущеною буквою. Доберіть до цього слова перевірне.
Вправо 2
— Прочитайте текст. Про що в ньому розповідається?
— До слова, в якому пропущена буква, доберіть перевірне. Спишіть текст, розкриваючи дуяски.
— Вимовте звуки у виділеному слові. Зробіть звукову схему.
Вправа З
— Прочитайте слова. Яке з них «зайве*? Поясніть свою думку. Із цими словами складіть і запишіть речення.
2.    Фізкультхвилинка
V.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Робота в групах
1)    Гра «Розсипаний».
— Розставте слова по місцях і запишіть отримані речення. 1 ша група:
а) Там, густо, ялиночки, молоді, зеленіли.
б) В, золотисті, світилися, берізках, іскорки. 2-га група:
а) Дівчатка, через, йшли, ліс.
б) лісі, було, і, тихо. В, нарядно.
— У записаних реченнях поділіть слова на склади.
— Чи всі слова змогли розділити рискою на склади? (Ні)
— Чому? (Відповіді дітей.)
—  Правильно, слова там, йшли, ліс розділяти не треба, адже в них тільки один склад.
2.     Гра «За абеткою»
— Запишіть слова в алфавітному порядку. Пенал, лимон, бабуся, азбука, ведмідь, диван. Спочатку завдання виконується усно.
— До кожного із записаних слів поставте питання: хто? чи що?.
— Складіть речення з одним із записаних слів. Запишіть його.
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Які бувають звуки?
— Як упізнати і розрізнити на слух приголосні звуки?
—  Прочитайте букви і вимовте відповідні приголосні звуки: Т, М, Г, Щ, Й,Ґ.
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 25, вправа 3.
— Зробіть звуко-буквений аналіз слів вправи 3.