01:30 Укр. мова 2 кл. Урок № 15. Приголосні звуки. Позначення їх буквами | |
Укр. мова 2 кл. Урок 15 Приголосні звуки. Позначення їх буквамиМета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі; розвивати мовлення, мислення; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфії Пр иг оло зв ук Приголосні звуки 2. Вправи на повторення — Прочитайте вірш, чітко артикулюючи приголосні звуки. Поспотерігайте за роботою мовленнєвих органів (язика, губ, зубів) під час вимови приголосних звуків. ПРОСО Рано-вранці вийшов рак Сіять моркву, кріп і мак. Говорив рак раченятку: — Підготуй гарненько грядку! О. Павленчук — Змініть слова, розкриваючи дужки. Запишіть їх. По (водиця), у (криниця), до (чай), посадила (цибуля), я (грати), я (читати). — Підкресліть букву ю. Скільки звуків вона позначає в цих словах? Доведіть свою думку. Наведіть приклади слів, у яких буква ю позначає два звуки. — Поставте над словами наголос. Усно поділіть слова для переносу. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви розширите свої знання про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с 24-25) Вправа 1 — Прочитайте та відгадайте загадку. Чому курчат названо клубочками? — Складіть речення за схемою і словами з тексту. — Виділене слово поділіть на склади для переносу. — У підкреслених словах вимовте приголосні звуки, назвіть букви. — Спишіть речення, в якому є слово з пропущеною буквою. Доберіть до цього слова перевірне. Вправо 2 — Прочитайте текст. Про що в ньому розповідається? — До слова, в якому пропущена буква, доберіть перевірне. Спишіть текст, розкриваючи дуяски. — Вимовте звуки у виділеному слові. Зробіть звукову схему. Вправа З — Прочитайте слова. Яке з них «зайве*? Поясніть свою думку. Із цими словами складіть і запишіть речення. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота в групах 1) Гра «Розсипаний». — Розставте слова по місцях і запишіть отримані речення. 1 ша група: а) Там, густо, ялиночки, молоді, зеленіли. б) В, золотисті, світилися, берізках, іскорки. 2-га група: а) Дівчатка, через, йшли, ліс. б) лісі, було, і, тихо. В, нарядно. — У записаних реченнях поділіть слова на склади. — Чи всі слова змогли розділити рискою на склади? (Ні) — Чому? (Відповіді дітей.) — Правильно, слова там, йшли, ліс розділяти не треба, адже в них тільки один склад. 2. Гра «За абеткою» — Запишіть слова в алфавітному порядку. Пенал, лимон, бабуся, азбука, ведмідь, диван. Спочатку завдання виконується усно. — До кожного із записаних слів поставте питання: хто? чи що?. — Складіть речення з одним із записаних слів. Запишіть його. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Які бувають звуки? — Як упізнати і розрізнити на слух приголосні звуки? — Прочитайте букви і вимовте відповідні приголосні звуки: Т, М, Г, Щ, Й,Ґ. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 25, вправа 3. — Зробіть звуко-буквений аналіз слів вправи 3. | |