12:58 Укр. мова 2 кл. Урок № 17. Буква щ | |
Укр. мова 2 кл. Урок № 17. Буква щМета: уточнити і закріпити знання учнів про букву щ і звуки, які вона позначає; розвивати вміння ділити слова на склади, виконувати звуко-буквений аналіз слів; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Щщ ща ще щу щи Щиглик щедрий щирий 2. Вправи на повторення — Прочитайте вірш, чітко артикулюючи приголосні звуки. Поспотерігайте за роботою мовленнєвих органів (язика, губ, зубів) під час вимови приголосних звуків. Сидить горобець на сосні. Заснув і упав уві сні. Якби не упав уві сні — Сидів би він ще на сосні. — Замініть звук [ш] звукосполученням [шч]. Запишіть слова, що утворилися. Поставте наголос. Пишу (пищу), шипучий (щипучий), шабель (щабель), ширити (щирити), плюш (плющ). — Які слова незрозумілі? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — На сьогоднішньому уроці ви більше дізнаєтеся про букву щ та її звукове значення. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 26-27) Вправа 1 — Прочитайте загадку. Виразно вимовте слово-відгадку. — Зробіть звукову схему цього слова. Які звуки чуються на початку слоаа? — Буква щ завжди позначає два звуки [ш] та [ч]. Вправо 2. Робото в групах — Прочитайте текст. Про що ви дізналися з цього тексту? — Прочитайте заголовок до тексту. Який звук позначають підкреслені букви? — Спишіть останній абзац. — Які з підкреслених слів діляться на склади для переносу? Поділіть ці слова на склади. У списаному тексті підкресліть слова, у яких букв більше, аніж звуків. Вправа З — Прочитайте вірш. Що ви знаєте про автора цього вірша? — Спишіть. Усно зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова. — Продовжіть речення, уставляючи пропущені букви. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ И СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Творча робота в групах — Щоб приготувати смачний салат, оберіть рядок, у якому слова розташовані в алфавітному порядку. 1)кріп, помідор, морква, огірок, цибуля; 2) кріп, цибуля, помідор, морква, огірок; 3) кріп, морква, огірок, помідор, цибуля; 4) кріп, огірок, помідор, морква, цибуля. 2. Робота над акровіршем — Прочитайте акровірш. Запишіть слово-відгадку. Стовпами кожен його ноги називає. Ламається усе, на що нога ступає. Охоче ця тварина людям помагає. Ношу хоботом великим підіймає. — Запишіть звукову модель слова-відгадки. 3. Розвиток мовлення — Складіть опис слона за планом та опорними словами. 1) Яка це тварина? 2) Якого кольору в нього шерсть? 3) Які вуха? 4) Що є в нього особливого? 5) Які ноги? 6) Які очі? 7) Корисна ця тварина чи ні? Чим? Слова для довідки: велика, сіра; схожі на величезне листя; довгий хобот; як стовпи; маленькі, але добрі-добрі. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Які звуки позначає буква щ? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 27. — Спишіть другий абзац вправи 2. Зробіть звуко-буквений аналіз виділених слів. | |