13:02 Укр. мова 2 кл. Урок № 19. Буква г' | |
Укр. мова 2 кл. Урок № 19. Буква г'Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосний звук [ґ]; розвивати вміння розрізняти на слух звуки [г] і [ґ]; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Ґґ ґе аґ ґо еґ ґи Ґа ґа Ґр ґл Ґанок Гроно ґрунт дзиґа Ґав ловити — бути неуважним. — Прочитайте слова і речення, правильно вимовляючи звук [ґ]. — На яке питання відповідають усі слова? — Назвіть слова, що закінчуються глухими приголосними. — У яких словах немає м'яких приголосних? — Складіть речення зі словосполученням ґав ловити. 2. Вправи на повторення 1) Словниковий диктант. Ґава, аґрус, ґудзик, годинник, ґедзь, дзиґа, ягода, герой, ґрунт, погода, горох. — Зробіть звукові моделі слів ґедзь і ягода. — Поясніть, чому в слові ґедзь букв більше, ніж звуків, а в слові ягода — звуків більше, ніж букв. 2) Гра «Обери літеру». — Прочитайте слова. Запишіть їх, вставляючи букву ґ або г. Об..ортка, а..рус, по..ода, дзи..а, ..удзик, ..уси, ..ава, ..рім, ..рунт, по..ляд. — Прочитайте спочатку слова, в яких уставили букву г, а потім — слова з буквою ґ. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти звуки [г] і [ґ], правильно вимовляти та писати слова з ними. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником Вправа 1 — Розгляньте малюнки. Підпишіть кожен малюнок. Вимовте перший звук у словах. Порівняйте вимову звуків [г] і [і']. Вправа 2 — Прочитайте вірш. Про що в ньому розповідається? — Доберіть відповідні слова з вірша. — Виразно прочитайте питальне речення. Спишіть. Вправа З — Прочитайте текст. Що цікавого ви дізналися? — Усно поділіть слово ґудзик на склади для переносу. Зробіть звукову схему слова. — Спишіть перший абзац тексту. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ — Переставте речення так, щоб утворився текст. Запишіть його. На зупинці в автобус зайшла старенька бабуся. Бабуся подякувала Ігореві й сіла. Хлопчик схопився з місця. Ігор з мамою їхали автобусом. — Слова першого речення поділіть на склади. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Чого навчалися на уроці? — Чи з усіма завданнями вдалося впоратися? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ с. зо. — Складіть і запишіть речення із словами: ґроно, аґрус, дзиґа, ґанок. Запам'ятайте правопис цих слів. ДОДАТОК ДО УРОКУ 1. Перевірка домашнього завдання — Чи треба знати свою адресу? Навіщо? — Доберіть загальну назву до кожної групи власних назв. Львів, Запоріжжя, Донецьк, Черкаси — ... Гагарін, Сухомлинський, Глібов, Каденюк — ... Андрій, Богдан, Наталія, Оксана — ... Григорович, Іванович, Олексіївна, Петрівна — ... Рекс, Лайка, Мурчик, Орлик — ... Слова для довідок: імена, клички тварин, прізвища, міста, по-батькові. Гра «Продовж речення» З великої букви пишуться... 2. Каліграфічна хвилинка Ха Бе Де Десна Місто Чернігів стоїть на березі річки Десни. — Які слова в реченні пишуться з великої букви? Чому?
| |