13:03 Укр. мова 2 кл. Урок № 20 Приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів | |
Укр. мова 2 кл. Урок № 20 Приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слівМета: закріпити знання учнів про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; виховувати любов до тварин. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Ґґ ґа ґе ґу ґн ґв Ґедзь ґедзиня ґедзиня 2. Словниковий диктант — Запишіть слова, поділяючи їх для переносу. Ґудзик, подзвонити, задзюрчали, задзеленчали. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми знову зустрінемося із приголосними звуками, будемо вчитися правильно вимовляти і писати слова, виконувати їх звуко-буквений аналіз. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 1. Робота за підручником (с. 30-37) Вправо 1 — Розгляньте кросворд. Відшукайте й запишіть слова. Читати можна по горизонталі, вертикалі, діагоналі, а також угору і вниз. (Ґердан, газда, гуска, оса, коса, друг, луска) — Поділіть слова на склади для переносу. Вправа 2 — Прочитайте переплутані слова в загадці Ганни Чубач. «Зберіть» їх і запишіть загадку. — Зробіть звуко-буквений аналіз слова-відгадки. Вправа З — Прочитайте текст. Що цікавого ви дізналися? — Спишіть другий абзац, розкриваючи дужки. — Знайдіть слова, які відповідають поданій схемі. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «Спільне закінчення» — Знайдіть спільне закінчення слів. Карт(...), маш(...), кал(...) (Відповідь: -ина.) Гороб(...), гле(...), паль(...) (Відповідь: -ник.) Сер(...), вікон(...), сон(...) (Відповідь: -це.) — Яке з цих закінчень не є складом? (ина) — Чому? (Розірвали злиття приголосного з голосним.) — Запишіть слова першого рядка, поділяючи їх рисками для переносу. 2. Вибіркове списування — Випишіть слова, в яких кількість звуків менша, ніж кількість букв. Лялька, пенал, бульбашки, квіти, мальви, дим. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Чого навчалися на уроці? — Поставте одне одному запитання за темою уроку. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. ЗО, вправа 3. — Спишіть перший абзац вправи 3. Зробіть звуко-буквений аналіз підкреслених слів. ДОДАТОК ДО УРОКУ Перевірна робота. Списування УКРАЇНА Наша країна — це Україна. Широкі і неосяжні її простори. Це сині води та ясні зорі, вишневі сади, золоті лани. Україна — то вінок з рути і барвінку. Шелест тополі і шепіт верболозу, запашний цвіт калини — це все наша Україна. Шануймо і любімо всім серцем її красу. (45 слів) Здавна в Україні останній вечір під старий Новий рік зветься Щедрим вечором. У цей вечір маленькі дітки юрбами бігають від хати до хати і виспівують господарям найкращі побажання на Новий рік. У щедрівках звучать побажання щастя, багатства, добрих урожаїв. Оспівується також особлива прикмета справжнього господаря дому — його велика гостинність. (49 слів) НАШ ПАРК Яка красива наша місцевість. Біля школи росте великий парк. Тут багато дубів, кленів, тополь. Є також веселі берізки, зелені туї і ялинки. Щороку восени і навесні діти нашої школи прибирають парк. Біля пам'ятника «Невідомому солдату» великий квітник. Улітку там ростуть троянди, айстри, тюльпани, півонії. Швидко перелітають з квітки на квітку бджоли. Вони п'ють солодкий сік. (57 слів) Вишитий рушник — символ українського народу. Він був неодмінним атрибутом багатьох обрядів. З рушником зустрічали дорогих гостей, виходили в поле чи справляли обжинки. Дівчина подавала рушник на знак згоди при сватанні, молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду. З рушником проводжали в останню дорогу. Вишивали їх різними способами і кольорами. Найчастіше червоним і чорним кольорами. (55 слів) | |