укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 15 » Укр. мова 2 кл. Урок № 20 Приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів
13:03
Укр. мова 2 кл. Урок № 20 Приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів

Укр. мова 2 кл. Урок № 20 Приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів


Мета: закріпити знання учнів про приголосні звуки та спосіб позначення їх на письмі; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; виховувати любов до тварин.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Хвилинка каліграфи
Ґґ ґа ґе ґу ґн ґв Ґедзь ґедзиня ґедзиня
2.     Словниковий диктант
— Запишіть слова, поділяючи їх для переносу. Ґудзик, подзвонити, задзюрчали, задзеленчали.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—   Сьогодні на уроці ми знову зустрінемося із приголосними звуками, будемо вчитися правильно вимовляти і писати слова, виконувати їх звуко-буквений аналіз.
IV.   ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1.     Робота за підручником (с. 30-37)
Вправо 1
—  Розгляньте кросворд. Відшукайте й запишіть слова. Читати можна по горизонталі, вертикалі, діагоналі, а також угору і вниз. (Ґердан, газда, гуска, оса, коса, друг, луска)
— Поділіть слова на склади для переносу.
Вправа 2
—  Прочитайте переплутані слова в загадці Ганни Чубач. «Зберіть» їх і запишіть загадку.
— Зробіть звуко-буквений аналіз слова-відгадки.
Вправа З
— Прочитайте текст. Що цікавого ви дізналися?
— Спишіть другий абзац, розкриваючи дужки.
— Знайдіть слова, які відповідають поданій схемі.
2.     Фізкультхвилинка
V.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.    Гра «Спільне закінчення»
— Знайдіть спільне закінчення слів. Карт(...), маш(...), кал(...) (Відповідь: -ина.) Гороб(...), гле(...), паль(...) (Відповідь: -ник.) Сер(...), вікон(...), сон(...) (Відповідь: -це.)
— Яке з цих закінчень не є складом? (ина)
— Чому? (Розірвали злиття приголосного з голосним.)
— Запишіть слова першого рядка, поділяючи їх рисками для переносу.
2.    Вибіркове списування
— Випишіть слова, в яких кількість звуків менша, ніж кількість букв. Лялька, пенал, бульбашки, квіти, мальви, дим.
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого навчалися на уроці?
— Поставте одне одному запитання за темою уроку.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. ЗО, вправа 3.
— Спишіть перший абзац вправи 3. Зробіть звуко-буквений аналіз підкреслених слів.
ДОДАТОК ДО УРОКУ
Перевірна робота. Списування
УКРАЇНА
Наша країна — це Україна. Широкі і неосяжні її простори. Це сині води та ясні зорі, вишневі сади, золоті лани. Україна — то вінок з рути і барвінку. Шелест тополі і шепіт верболозу, запашний цвіт калини — це все наша Україна.
Шануймо і любімо всім серцем її красу. (45 слів)
Здавна в Україні останній вечір під старий Новий рік зветься Щедрим вечором. У цей вечір маленькі дітки юрбами бігають від хати до хати і виспівують господарям найкращі побажання на Новий рік.
У щедрівках звучать побажання щастя, багатства, добрих урожаїв. Оспівується також особлива прикмета справжнього господаря дому — його велика гостинність. (49 слів)
НАШ ПАРК
Яка красива наша місцевість. Біля школи росте великий парк. Тут багато дубів, кленів, тополь. Є також веселі берізки, зелені туї і ялинки. Щороку восени і навесні діти нашої школи прибирають парк. Біля пам'ятника «Невідомому солдату» великий квітник. Улітку там ростуть троянди, айстри, тюльпани, півонії. Швидко перелітають з квітки на квітку бджоли. Вони п'ють солодкий сік. (57 слів)
Вишитий рушник — символ українського народу. Він був неодмінним атрибутом багатьох обрядів. З рушником зустрічали дорогих гостей, виходили в поле чи справляли обжинки. Дівчина подавала рушник на знак згоди при сватанні, молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду. З рушником проводжали в останню дорогу. Вишивали їх різними способами і кольорами. Найчастіше червоним і чорним кольорами. (55 слів)