13:16 Укр. мова 2 клас. Урок № 22. Дзвінкі і глухі приголосні звуки | |
Укр. мова 2 клас. Урок 22 Дзвінкі і глухі приголосні звукиМета: навчати учнів правильно вимовляти дзвінкі і глухі приголосні звуки; розвивати орфоепічну чіткість; виховувати уважність, старанність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфії Гл ух дз дз ін Дзвінкі глухі 2. Вправи на повторення — Спишіть слова. Поставте наголос. Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки. Хвалько, хвалиться, хвала, хвіст, хвіртка, хвилина. — Прочитайте речення. Підкресліть слова, в яких є буква ф. Фарбувала Фрося вікна. Федір їй допомагав. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо вчитися чітко вимовляти приголосні звуки [хв] та [ф] і правильно позначати їх буквами. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 33-34) Вправа 1 — Прочитайте загадки. — Запишіть відгадки. — Якими звуками відрізняються ці слова? — Підкресліть букви, які позначають дзвінкі звуки однією рискою, глухі — двома. Вправа 2 — Прочитайте. З'єднайте слова з їхніми значеннями. Спишіть. — Правильно вимовляйте звуки, які позначають підкреслені букви. Порівняйте вимову цих звуків із звуком [ф]. Вправа З — Прочитайте текст. Про що в ньому розповідається? — Спишіть текст, уставляючи слова з довідки. Фізкультхвилинка Ось до лісу ми дійшли, Потім ми лісочком йшли І грибочок там знайшли. Нагнулися, підняли, У кошик поклали І рушили далі. Ми лісочком йшли, Малинку знайшли. Дотягнулися, зірвали, У кошик поклали І рушили далі. Ми лісочком йшли. Пташеня знайшли. Нахилилися, підняли, В гніздечко поклали І рушили далі. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «Ф чи хе?» ..іалка, ..іст, ..ея, ..утбол, ..ороба, ..ортеця, ..иля, ..илина, ..онтан, сара..ан, ..оя. — Прочитайте утворені слова, правильно вимовляючи звук [ф]. 2. Робота в парах — Прочитайте вірш. Знайдіть пари слів, що розрізняються дзвінкими і глухими приголосними. В дощ шукав у лісі гриб, Й захворів тепер на грип. Лікував я довго зуб, На обід поїв лиш суп. Д. Чередниченко (Гриб — грип, зуб — суп) VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Чого навчалися на уроці? — Наведіть приклади слів зі звуками [х| і Гхв]. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 34, вправа 3. — У вписаних словах підкресліть букви, які позначають глухі приголосні звуки. — Спишіть слова: лінійка, олівець, папір. Запам'ятайте правопис цих слів. | |