13:43 Укр. мова 2 клас. Урок № 26 Тверді і м'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, є | |
Укр. мова 2 клас. Урок № 26 Тверді і м'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, єМета: поглибити знання учнів про тверді та м'які приголосні звуки; розвивати зв'язне мовлення; вчити позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь) та буквами /, є, я, ю; виховувати бережливе ставлення до природи. ХІД уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Яя Юю Єє Іі Лялька люблю літне 2. Вправи на повторення — Уставте пропущені букви и або ї і запишіть слова. Тві.., тво.., за..шов, за..хав, ..шов, га..ка, га..вка. — Які з цих слів можна перенести? Розкажіть як. — Прочитайте скоромовку. Спишіть. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади. Лиска лащить лисеня, а лосиха лосеня. Лев ласкаво лапою левенятко ляпає. — У яких словах є м'які приголосні звуки? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у написанні слів із твердими та м'якими приголосними. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Повторення теоретичного матеріалу — У кожній парі вимовте звуки, якими розрізняються значення цих слів. ліз — лізь дим — дім лук — люк лак — ляк кит — кіт тук — тюк — Випишіть слова, які відповідають на питання хто?. Підкресліть букви, що позначають м'якість попереднього приголосного звука. — Букви і, л, ю, є позначають м'якість попередніх приголосних звуків: ні — [н'і], ня— [н'а], ню — [н'у], нє — [н'е]. 2. Робота за підручником (с. 38-39) Вправо / — Прочитайте та відгадайте загадку. — Спишіть. — Вимовте в підкреслених словах цього речення м'які приголосні звуки. Підкресліть букви, які позначають м'якість попередніх приголосних. — Які букви в підкреслених словах позначають м'якість попередніх приголосних? — Вимовте слово, у якому буква ю позначає два звуки [йу]. Вправа 2 — Прочитайте текст. Про що ви дізналися з цього тексту? — Спишіть останній абзац, уставляючи пропущені букви. Яка з пропущених букв не позначає звука? — Вимовте звуки у виділеному слові. Вправа З — Прочитайте вірш. Яка казка може починатися такими словами? — Спишіть текст, уставляючи пропущені букви. — Які з уписаних букв позначають два звуки? Підкресліть. Яка з уписаних букв не позначає жодного звука? 3. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над скоромовкою — Прочитайте. Які з цих приголосних дзвінкі, які глухі? — Випишіть слова, у яких є м'які приголосні. Коза в лузі — лоза в тузі. Бери лозу, жени козу. 2. Робота над загадками • Очима бачиш. Руками не візьмеш. (Тінь) • Сам тоненький. Носик гостренький. В альбомі танцює — Усе намалює. (Олівець) • Стоять красуні на воді, Вінки в них білі й золоті. (Лілеї) • Поховалися за пеньки Довгоногі хлопчаки. У картузиках руденьких. Називають їх... (опеньки). • Хто ховає під кущі Наші супи і борщі? (Картопля) • Він долає першу в світі Книгу мудрості — Буквар. Ви впізнали його, діти? Ну, звичайно, це... (школяр). — Запишіть відгадки, підкресліть букви, що позначають м'які приголосні звуки. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ Гра «Твердий — м'який» Учні розподіляються на дві команди: хлопчики — дівчатка. Перша команда називає склади з твердими приголосними звуками, друга — з м'якими. — Які букви ніколи не пишуть після букв, що позначають тверді приголосні звуки? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 39, вправа 2. — Спишіть перший абзац вправи 2. Зробіть аналіз приголосних звуків у підкреслених словах за зразком. | |