укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 15 » Укр. мова 2 клас. Урок № 26 Тверді і м'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, є
13:43
Укр. мова 2 клас. Урок № 26 Тверді і м'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, є

Укр. мова 2 клас. Урок № 26 Тверді і м'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, є


Мета: поглибити знання учнів про тверді та м'які приголосні звуки; розвивати зв'язне мовлення; вчити позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь) та буквами /, є, я, ю; виховувати бережливе ставлення до природи.

ХІД уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Хвилинка каліграфи
Яя Юю Єє Іі
Лялька люблю літне
2.     Вправи на повторення
— Уставте пропущені букви и або ї і запишіть слова. Тві.., тво.., за..шов, за..хав, ..шов, га..ка, га..вка.
— Які з цих слів можна перенести? Розкажіть як.
—  Прочитайте скоромовку. Спишіть. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади.
Лиска лащить лисеня, а лосиха лосеня. Лев ласкаво лапою левенятко ляпає.
— У яких словах є м'які приголосні звуки?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у написанні слів із твердими та м'якими приголосними.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Повторення теоретичного матеріалу
— У кожній парі вимовте звуки, якими розрізняються значення цих слів.
ліз — лізь              дим — дім
лук — люк            лак — ляк
кит — кіт              тук — тюк
—  Випишіть слова, які відповідають на питання хто?. Підкресліть букви, що позначають м'якість попереднього приголосного звука.
— Букви і, л, ю, є позначають м'якість попередніх приголосних звуків: ні — [н'і], ня— [н'а], ню — [н'у], нє — [н'е].
2.    Робота за підручником (с. 38-39)
Вправо /
— Прочитайте та відгадайте загадку.
— Спишіть.
—  Вимовте в підкреслених словах цього речення м'які приголосні звуки. Підкресліть букви, які позначають м'якість попередніх приголосних.
— Які букви в підкреслених словах позначають м'якість попередніх приголосних?
— Вимовте слово, у якому буква ю позначає два звуки [йу].
Вправа 2
— Прочитайте текст. Про що ви дізналися з цього тексту?
—  Спишіть останній абзац, уставляючи пропущені букви. Яка з пропущених букв не позначає звука?
— Вимовте звуки у виділеному слові.
Вправа З
— Прочитайте вірш. Яка казка може починатися такими словами?
— Спишіть текст, уставляючи пропущені букви.
— Які з уписаних букв позначають два звуки? Підкресліть. Яка з уписаних букв не позначає жодного звука?
3.    Фізкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Робота над скоромовкою
— Прочитайте. Які з цих приголосних дзвінкі, які глухі?
— Випишіть слова, у яких є м'які приголосні.
Коза в лузі — лоза в тузі. Бери лозу, жени козу.
2.     Робота над загадками
•   Очима бачиш.
Руками не візьмеш. (Тінь)
•   Сам тоненький. Носик гостренький. В альбомі танцює — Усе намалює. (Олівець)
•   Стоять красуні на воді,
Вінки в них білі й золоті. (Лілеї)
•   Поховалися за пеньки
Довгоногі хлопчаки.
У картузиках руденьких.
Називають їх... (опеньки).
•   Хто ховає під кущі
Наші супи і борщі? (Картопля)
•   Він долає першу в світі Книгу мудрості — Буквар. Ви впізнали його, діти?
Ну, звичайно, це... (школяр).
— Запишіть відгадки, підкресліть букви, що позначають м'які приголосні звуки.
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Гра «Твердий — м'який»
Учні розподіляються на дві команди: хлопчики — дівчатка. Перша команда називає склади з твердими приголосними звуками, друга — з м'якими.
—  Які букви ніколи не пишуть після букв, що позначають тверді приголосні звуки?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 39, вправа 2.
—  Спишіть перший абзац вправи 2. Зробіть аналіз приголосних звуків у підкреслених словах за зразком.