Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 15 » Укр. мова 2 клас. Урок 30. Позначення м'якості приголосних звуків знаком м'якшення
13:56
Укр. мова 2 клас. Урок 30. Позначення м'якості приголосних звуків знаком м'якшення

Укр. мова 2 клас. Урок 30. Позначення м'якості приголосних звуків знаком м'якшення


Мета: закріплювати знання про позначення м'якості приголосних знаком м'якшення; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; виховувати уважність.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Хвилинка каліграфи
Ньк ськ зьк цьк льн Маленький сільський козацький
2.     Вправи на повторення
— Доповніть речення потрібними за змістом словами. Від нашого села до Києва далеко, а до Харкова — ...
—  Прочитайте. Знайдіть і виправте помилки, допущені учнем у диктанті. Осінь, окун, пенки, пальто, серпень, тільки, у ньйого, сьйогодні, альбом,
колори, тінь, маленький, знайомий, бадьорий, синька.
—  З окремими словами (на вибір) складіть розповідне, питальне і спонукальне речення. Запишіть їх.
НІ.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над написанням слів зі знаком м'якшення.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота за підручником (с. 43-44)
Вправо 1
— Прочитайте загадку. Як ви здогадалися, що це льон?
— Зі словом-відгадкою складіть речення, яке відповідає схемі. Використовуйте слова із загадки. Запишіть.
Вправа 2
— Прочитайте текст. Як ви вважаєте, навіщо люди летять у космос?
— Яка головна думка цього тексту?
— Спишіть другий абзац, уставляючи пропущені букви.
— Що ви знаєте про пропущену букву?
Вправа З
— Прочитайте слова лівої колонки, Доберіть до них слова, які відповідають на питання який?.
2.    Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз! 
На носках стоїть весь клас. 
Два — присіли, руки вниз. 
На сусіда подивись. 
Раз! — і вгору. 
Два! — і вниз. 
На сусіда подивись. 
Будем дружно ми вставати. 
Щоб ногам роботу дати.
Раз — присіли, два — піднялись. 
Хай мужніє ваше тіло. 
Хто старався присідати, Може вже відпочивати.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.    Робота над загадкою
— Прочитайте і відгадайте загадку.
•   У траві лежить клубок, В ньому безліч голочок.
— Зробіть звукову модель слова їжак.
— Скільки звуків позначає буква її
2.    Робота в групах
— Опишіть їжачка за запитаннями та опорними словами.
1) Яка це тварина?
2) Де живе?
3) Яка в нього шубка?
4) Який носик?
5) Які очі?
6) Які ніжки?
Опорні слова: з колючок; маленький, гостренький; мов ґудзики.
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Які букви вказують на м'якість приголосних?
— Поясніть такі мовні явища:
•   у слові знака м'якшення немає, а м'які приголосні є;
•   букви у немає, а звук [у] є.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 44, вправа 3.
— Складіть і запишіть речення зі словами правої колонки вправи 3. Поділіть ці слова на склади для переносу.