13:56 Укр. мова 2 клас. Урок 30. Позначення м'якості приголосних звуків знаком м'якшення | |
Укр. мова 2 клас. Урок 30. Позначення м'якості приголосних звуків знаком м'якшенняМета: закріплювати знання про позначення м'якості приголосних знаком м'якшення; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; виховувати уважність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Ньк ськ зьк цьк льн Маленький сільський козацький 2. Вправи на повторення — Доповніть речення потрібними за змістом словами. Від нашого села до Києва далеко, а до Харкова — ... — Прочитайте. Знайдіть і виправте помилки, допущені учнем у диктанті. Осінь, окун, пенки, пальто, серпень, тільки, у ньйого, сьйогодні, альбом, колори, тінь, маленький, знайомий, бадьорий, синька. — З окремими словами (на вибір) складіть розповідне, питальне і спонукальне речення. Запишіть їх. НІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над написанням слів зі знаком м'якшення. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 43-44) Вправо 1 — Прочитайте загадку. Як ви здогадалися, що це льон? — Зі словом-відгадкою складіть речення, яке відповідає схемі. Використовуйте слова із загадки. Запишіть. Вправа 2 — Прочитайте текст. Як ви вважаєте, навіщо люди летять у космос? — Яка головна думка цього тексту? — Спишіть другий абзац, уставляючи пропущені букви. — Що ви знаєте про пропущену букву? Вправа З — Прочитайте слова лівої колонки, Доберіть до них слова, які відповідають на питання який?. 2. Фізкультхвилинка Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас. Два — присіли, руки вниз. На сусіда подивись. Раз! — і вгору. Два! — і вниз. На сусіда подивись. Будем дружно ми вставати. Щоб ногам роботу дати. Раз — присіли, два — піднялись. Хай мужніє ваше тіло. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над загадкою — Прочитайте і відгадайте загадку. • У траві лежить клубок, В ньому безліч голочок. — Зробіть звукову модель слова їжак. — Скільки звуків позначає буква її 2. Робота в групах — Опишіть їжачка за запитаннями та опорними словами. 1) Яка це тварина? 2) Де живе? 3) Яка в нього шубка? 4) Який носик? 5) Які очі? 6) Які ніжки? Опорні слова: з колючок; маленький, гостренький; мов ґудзики. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Які букви вказують на м'якість приголосних? — Поясніть такі мовні явища: • у слові знака м'якшення немає, а м'які приголосні є; • букви у немає, а звук [у] є. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 44, вправа 3. — Складіть і запишіть речення зі словами правої колонки вправи 3. Поділіть ці слова на склади для переносу. | |