09:19 Укр. мова 2 кл. Урок № 33. Закріплення вивченого про тверді та м'які приголосні звуки | |
Укр. мова 2 кл. Урок № 33. Закріплення вивченого про тверді та м'які приголосні звукиМета: узагальнити вивчений матеріал про тверді та м'які приголосні звуки; збагачувати словниковий запас учнів; формувати навички грамотного письма; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Для клю день не сльо — Який склад одержимо, якщо м'який звук у ньому замінимо на твердий? Пла рук глу ле тро — Який склад одержимо, якщо твердий звук у ньому замінимо на м'який? 2. Вправи на повторення — Назвіть склади з м'якими приголосними в словах: тюлень, лисиця, ялина, тополя. — Запишіть слова і позначте в дужках кількість звуків і букв у них (побудувати звукові моделі): сіль, дзьоб, маяк, бджола, щука, Юрась, льон. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми узагальнимо ваші знання про тверді і м'які приголосні, написання слів із ними. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота за підручником (с. 47-48) Вправа 7 — Прочитайте вірш. Про яку пору доби в ньому розповідається? — Спишіть два останні речення. Підкресліть букви, які позначають м'які приголосні звуки. Зробіть звукову схему виділеного слова. Вправа 2 — Прочитайте текст. Як утворюється дощ? — Спишіть текст, уставляючи пропущені букви. — Яку букву ви вписували? — Зробіть звукову схему виділеного слова. Вправо З — Прочитайте текст. — Спишіть перші два речення. Вимовте звуки, назвіть букви у виділених словах. — Зробіть звуко-буквений аналіз підкресленого слова. 2. Фізкультхвилинка Раз! Два! Час вставати. Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П'ять! Шість! Засміялись, Три рази понахилялись. Зайчик сонячний до нас Завітав у світлий клас. Будем бігати, стрибати, Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грає. Сім! Вісім! Час настав Повернутися до справ. 3. Списування з граматичним завданням — Спишіть слова, поділяючи їх для переносу. Донька, опеньки, синька, пальма, пісенька, гайка, чайник, впіймав. 4. Складання речень — Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення, опеньки, коло, ростуть, пеньків, восени співала, пісеньку, доньці, мама V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Назвіть пари приголосних звуків за твердістю — м'якістю. — Який приголосний звук завжди м'який? Якою літерою він позначається? — Якими буквами позначається м'якість приголосних звуків на письмі? Наведіть приклади таких слів. — Як правильно переносити слова зі знаком м'якшення? Наведіть приклади. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 48, вправа 3. — Спишіть другий абзац вправи 3, уставляючи пропущені букви та слова з довідки. | |