09:21 Укр. мова 2 кл. Урок № 34. Подовжені м'які приголосні звуки | |
Укр. мова 2 кл. Урок № 34. Подовжені м'які приголосні звукиМета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити з рядка на рядок слова з подовженими м'якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфії Ллє ння ття ддя лля Знання життя зілля 2. Вправи на повторення Гра «Порівняй!» — Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки <, >, =. Сіно = сани рак □ мак сон □ дощ щітка > кішка дзиґа □ мотив джміль □ парта рак □ мак щит □ вуж гора □ нора лось П ліс гриб П гість щиглик П дзвоник III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми працюватимемо над вимовою та написанням слів із подовженими м'якими приголосними. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 48-49) Вправа 1 — Прочитайте прислів'я. Спишіть. — Прочитайте підкреслені слова. Який звук промовляємо подовжено? Який це звук? — М'який подовжений приголосний звук на письмі позначають дві однакові букви. Вправа 2 — Прочитайте слова та їх значення. З'єднайте, спишіть. — Підкресліть букви, якими позначені м'які подовжені приголосні звуки. — Слова з подовженими м'якими приголосними переносити з рядка на рядок треба так: зі-лля, зіл-ля. Вправа З — Прочитайте текст. Про кого в ньому розповідається? — Спишіть текст, уставляючи пропущені слова з довідки. Ці слова поділіть на склади для переносу. — Зробіть звукові схеми підкреслених слів. Поділіть їх для переносу. 2. Фізкультхвилинка Станем в коло, дітвора. Дітвора, дітвора. Відпочити вже пора. Нам пора, нам пора. Станем в коло й покружляєм. Покружляєм, покружляєм. Зупинились й поплескаєм. Поплескаєм, поплескаєм. Тупаємо ніжками, Мов йдемо доріжками. Наче зайчики, йдемо. Ідемо ми, ідемо. Поплигали, поскакали І за парти посідали. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ — Чітко вимовляйте слова з подовженими м'якими приголосними звуками. Полісся, волосся, колосся, узлісся, галуззя, мотуззя, змагання, навчання, проміння, каміння, вбрання, насіння, зілля, бадилля, рілля, Ілля. — Складіть звукові моделі слів: волосся і насіння. — Запишіть слова, поділивши їх для переносу. З одним зі слів складіть речення. Визначте і підкресліть у ньому головні слова. До кожного головного слова поставте питання. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — За яким правилом переносять слова з м'якими подовженими звуками? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 49, вправа 3. — Складіть і запишіть п'ять речень про свого друга (подругу).
| |