укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 кл. Урок № 34. Подовжені м'які приголосні звуки
09:21
Укр. мова 2 кл. Урок № 34. Подовжені м'які приголосні звуки

Укр. мова 2 кл. Урок № 34. Подовжені м'які приголосні звуки

Мета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити з рядка на рядок слова з подовженими м'якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Хвилинка каліграфії
Ллє ння ття ддя лля Знання життя зілля
2.     Вправи на повторення
Гра «Порівняй!»
— Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки <, >, =.
Сіно = сани                    рак □ мак                      сон □ дощ
щітка > кішка               дзиґа □ мотив               джміль □ парта
рак □ мак                      щит □ вуж                     гора □ нора
лось П ліс                      гриб П гість                   щиглик П дзвоник
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми працюватимемо над вимовою та написанням слів із подовженими м'якими приголосними.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота за підручником (с. 48-49)
Вправа 1
— Прочитайте прислів'я. Спишіть.
—  Прочитайте підкреслені слова. Який звук промовляємо подовжено? Який це звук?
—  М'який подовжений приголосний звук на письмі позначають дві однакові букви.
Вправа 2
— Прочитайте слова та їх значення. З'єднайте, спишіть.
—  Підкресліть букви, якими позначені м'які подовжені приголосні звуки.
—  Слова з подовженими м'якими приголосними переносити з рядка на рядок треба так: зі-лля, зіл-ля.
Вправа З
— Прочитайте текст. Про кого в ньому розповідається?
— Спишіть текст, уставляючи пропущені слова з довідки. Ці слова поділіть на склади для переносу.
— Зробіть звукові схеми підкреслених слів. Поділіть їх для переносу.
2.    Фізкультхвилинка
Станем в коло, дітвора. 
Дітвора, дітвора.
Відпочити вже пора. 
Нам пора, нам пора.
Станем в коло й покружляєм. 
Покружляєм, покружляєм.
Зупинились й поплескаєм. 
Поплескаєм, поплескаєм.
Тупаємо ніжками, 
Мов йдемо доріжками.
Наче зайчики, йдемо. 
Ідемо ми, ідемо.
Поплигали, поскакали 
І за парти посідали.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
—  Чітко вимовляйте слова з подовженими м'якими приголосними звуками.
Полісся, волосся, колосся, узлісся, галуззя, мотуззя, змагання, навчання, проміння, каміння, вбрання, насіння, зілля, бадилля, рілля, Ілля.
— Складіть звукові моделі слів: волосся і насіння.
— Запишіть слова, поділивши їх для переносу. З одним зі слів складіть речення. Визначте і підкресліть у ньому головні слова. До кожного головного слова поставте питання.
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— За яким правилом переносять слова з м'якими подовженими звуками?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 49, вправа 3.
— Складіть і запишіть п'ять речень про свого друга (подругу).