01:23 Укр. мова 2 кл. Урок 6. Букви що позначають голосні звуки | |
Укр. мова 2 кл. Урок 6. Букви що позначають голосні звукиМета: закріпити вміння учнів перелічувати голосні звуки і називати букви та їх позначення; розвивати логічне мислення; збагачувати мовлення; формувати вміння висловлювати власні думки; виховувати мовленнєву культуру. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфії Нн на ну ні єн Но Не ин ун он Неділя новий насіння Народитися в сорочці — бути щасливим. — Вимовте голосні звуки у складах. — Вимовте голосні звуки у словах. — Який голосний звук найчастіше вживається у сталому звороті? 2. Словникова робота Горизонт — 1) частина земної поверхні, яку можна бачити на відкритій місцевості; видноколо; 2) видима межа між землею і небом; обрій, виднокруг, виднокрай; 3) частина неба, яка ніби схиляється до землі; небосхил, кругозір, (прилягає до землі) крайнебо, небосхил, небокрай. — Запишіть слова: горизонт, обрій, виднокруг. Складіть речення з одним зі слів. 3. Вправи на повторення 1) Прочитати вірш уголос. Один осел в гніздо осине оберемок сіна кинув. От оказія була — оси жалили осла! — Який звук найчастіше зустрічався? — Який він: голосний чи приголосний? — Якою буквою він позначається? — Випишіть з вірша слова, у яких є буква о. Підкресліть у цих словах букви, що позначають голосні звуки. 2) Поділити слова для переносу. Назвати голосні звуки. Пенал, жолудь, журавель, олень. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Тема нашого уроку «Букви, що позначають голосні звуки». IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя — Скільки голосних звуків в українській мові? — В українській мові шість голосних звуків. Вони позначаються на письмі десятьма буквами. Звуки: [а] [о] [у] [є] [и] [і] -6 Л І Л Л І Л Букви: ая о ук> еє и і ї —10 2. Робота за підручником (с. 11-13) Вправа 1 — Прочитайте акровірш Леоніда Глібова. — «Зберіть* слово з підкреслених букв. Поділіть його на склади. Вимовте наголошений склад. — Спишіть перше речення акровірша. Доберіть до слова молодій слово, протилежне за значенням. — У якому значенні використано виділене слово? Доберіть до нього слова, близькі за значенням. Запишіть. — Зробіть звуко-буквений аналіз цього слова за зразком. Вправа 2 — Прочитайте текст. — Випишіть за зразком із тексту назви країн та їх громадян. З якої букви пишуться назви країн? А з якої — назви громадян? — Спишіть перший абзац. Поділіть підкреслені слова на склади для переносу. Визначте наголошені склади. Вправа З — Поясніть, як ви розумієте подані словосполучення. — Складіть речення з цими словосполученнями. Запишіть. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «За абеткою» — Запишіть слова в алфавітному порядку. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки. Олень, дідусь, театр, льон, вуж, метро, диван. 2. Робота в парах 1) Гра «Розгубилися склади». — Запишіть утворені слова. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки. вед ли ця ве мідь ву сло 2) Гра «Шифрувальник». — Розшифруйте слова і запишіть їх. Назвіть одним словом. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки. ПАВМА КАБІЛ СУКБОР КАЛАСТІВ ЛЕКАЛЕ РОКАСО 3. Творче списування — Спишіть речення. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки. Збудувала хатку, піч і поличку. Запрошу я в гості хитру лисичку. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Як поділяються всі звуки української мови? — Скільки голосних звуків є в українській мові? Назвіть їх. — Скількома буквами вони позначаються на письмі? Назвіть їх. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 12, вправа 2. — Спишіть останній абзац вправи 2. Зробіть звуко-буквений аналіз виділених слів. | |