01:27 Укр. мова 2 кл. Урок 7. Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки і склади | |
Укр. мова 2 кл. Урок 7. Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки і складиМета: вчити учнів вимовляти слова так, щоб чітко було чути наголошений звук (нерозтягуючи слово по складах); розвивати пам'ять, увагу; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфії Оо ой йо ом ор ов он Ол Ом ох Ознака, олень, олівець Ой, яка чудова українська мова! — Поділіть слова на склади для переносу. — Запишіть звукову модель до слова олень. — Чому в кінці речення стоїть знак оклику? — Назвіть послідовно звуки і букви у слові яка. 2. Словникова робота — Прочитайте слова. Які голосні пропущено? Запишіть слова. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки. ч_тв_р м_д_ль г_р_й ш_Ф_Р — Скільки складів у кожному слові? — Який склад у кожному слові наголошений? Як його розпізнати? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Тема нашого уроку «Наголос». IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Робота за підручником (с. 73-74) Пояснення вчителя Наголос — це знак, який указує на те, що один зі звуків у слові вимовляємо посиленим голосом (з більшою силою голосу). Цей звук називаємо наголошеним. Вправа 7 — Прочитайте скоромовку. — Зверніть увагу на підкреслені слова. Поясніть їх значення. Вимовте наголошені звуки. — Чому останнє слово першого рядка пишемо з великої букви? Зверніть увагу на те, що один зі складів вимовляємо голосніше. Такий склад називається наголошеним. Решта складів у слові — ненаголошені. Вправа 2 — Прочитайте текст. Про що в ньому розповідається? — Спишіть другий абзац, уставляючи пропущені букви. У цих словах визначте наголошені звуки, склади. Позначте наголосом. Поясніть правопис підкресленого слова. — Придумайте кінцівку розповіді. Розкажіть. Вправа З — Прочитайте слова. Спишіть. Запам'ятайте, як вони пишуться. 2. Первинне закріплення — Прочитайте «луною» за вчителем, виділяючи голосом наголошений склад у словах: кішка, собака, папуга, рибка. — Прочитайте слова кожної групи, виділяючи голосом наголошений голосний. Ліс, лісовий, лісник, лісок. Липень, липа, липовий, липка. Вода, водичка, водяний,водний. — Як називаються слова кожної групи? Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над віршем — Прочитайте вірш уголос. Вовк ведмедя розбудив: Вже весна, вставай, іди! Виліз велетень з барлога — Вовк втікає в ліс від нього. — Випишіть виділені слова. Поставте знак наголосу. 2. Гра «За абеткою» — Запишіть слова в алфавітному порядку. Поставте наголос. Малина, абрикос, трава, сидить, росте, сонце. 3. Робота в групах — Зі слів кожного рядка складіть речення і запишіть його. Над словами поставте наголос. 1) ліс, у, весна, прийшла; 2) одяглися, у, дерева, вбрання, зелене; 3) над, бджоли, гудуть, квітами. 4. Робота в парах — Прочитайте акровірш. Запишіть слово-відгадку. Поставте наголос. Запишіть звукову модель слова. Віє, віє, повіває І всюди він гуляє. То холодний, то колючий. Енергійний, хоч куди! Раді йому вітряки. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Що таке наголос? — Який склад називається наголошеним? — Чи можуть бути в слові два наголошені склади? — Як називаються склади, на які не падає наголос? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 14, вправа 3. — Складіть та запишіть речення з кожним словом вправи 3. | |