укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 8 » Укр. мова 2 кл. Урок 8. Урок розвитку зв'язного мовлення. Опис предмета за малюнком планом змістом загадки
01:29
Укр. мова 2 кл. Урок 8. Урок розвитку зв'язного мовлення. Опис предмета за малюнком планом змістом загадки

Укр. мова 2 кл. Урок 8. Урок розвитку зв'язного мовлення. Опис предмета за малюнком планом змістом загадки


Мета: вчити учнів описувати предмет за малюнком, планом, змістом загадки; формувати вміння давати відповіді на запитання; виховувати естетичні почуття.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Хвилинка каліграфії
За аг ад дк ара реб ус
Загадка шарада ребус
2.     Гра «Вилучи "зайву" літеру»
Вурлиця — вулиця; зайєць — заєць; килдим — килим; меторо — метро; дознака — ознака; ясень — ясен.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Робота за підручником (с. 74-75)
Вправа 7
— Прочитайте загадку. Які слова допомогли знайти відгадку?
—  Доберіть із тексту слова, які описують ромашку. Доповніть ними речення.
Ромашка золотиста, ніжна, гожа.
— У підкреслених словах вимовте голосні звуки.
Вправа 2
— Розгляньте малюнок. Дайте відповіді на запитання.
—  Де росте ромашка? (Ромашка росте у садочках та палісадниках, у парках та на городі, у лузі та полі.)
— Яке в неї стебло? (Стебло в неї тонке, тендітне.)
— Які в ромашки листочки? (Листочки у ромашки зелені, довгасті.)
— Які в неї пелюстки? (Пелюстки білі та ніжні.)
— Яка у квіточки серединка? (Серединка золотиста.)
— Що вам відомо про ромашку? (Ромашка лікує людей від багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах.)
Фізкультхвилинка
Вправа З
— Складіть власний опис ромашки. Зразки описів ромашки
У ромашки кругла серединка яскраво-жовтого кольору. Пелюстки біленькі та ніжні-ніжні. Ромашка, неначе маленьке сонечко, усміхається до всіх навкруги.
Ромашка росте у садочках та палісадниках, у парках та на городі, у лузі та полі. У неї тоненьке стебельце, зелені листочки. У ромашки білі-білі пелюстки. Ця ніжна квіточка має золотисту, мов сонечко, серединку. Ромашка лікує людей від багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах. Усі, хто дивиться на неї, не можуть відірвати очей від такої краси.
2.    Слухання й обговорення аудіозапису казки Г. X. Андерсена «Ромашка»
— Кого автор обрав головними героями свого твору?
— Чи подобалося ромашці її життя?
— Чому жайворонок із безлічі квітів обрав саме ромашку?
— Що затьмарило щастя ромашки?
— Як поставилися до щастя ромашки горді тюльпани і нарциси?
—  Ми будемо пишатися ромашкою, запам'ятаємо все те хороше, що вона робила. Напевно, Андерсен хотів, щоб ромашка була прикладом для всіх. Щоб люди прагнули бути добрими, дбайливими, чуйними, а не такими, як синьйори квіти.
V.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати ромашку та записати її опис.
ДОДАТОК ДО УРОКУ 10
1. Гра «Запиши за зразком»
— Прочитайте. Змініть кожне слово так, щоб ненаголошений склад став наголошеним. Запишіть за зразком. Поставте наголос.
Один Багато
Перо — пера
Стебло —
Весна — ...
Зима —
2. Гра «За абеткою»
—  Запишіть слова в алфавітному порядку. Весна, село, береза, перо, крило, гриби.
—  Підкресліть ненаголошені є — и. Поставте наголос. Усно доберіть перевірні слова.
3. Гра «Мовні приклади»
—  Утворіть слова за допомогою математичних дій. Підкресліть ненаголошені є — и. Поставте наголос. Усно доберіть перевірні слова.
ЛИС + МО - С + Н ГРЕ + ЧАС + НИВА -С + Й - ВА ДВЕРІ 4- С - Д + НА - РІ СЛИ + ВОВА + ИЙ - А
4.     Творче списування
— Доповніть речення, використовуючи слова з довідки, запишіть їх.
На ... з'явилися пухнасті котики. ... листя шелестіло від вітру. Листя на ... і... зазеленіло.
Слова для довідок: кленах, березах, вербі, ніжне.