11:14 Укр. мова 2 клас. Урок 100. Складання розповіді «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словами | |
Укр. мова 2 клас. Урок 100. Складання розповіді «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словамиМета: навчати учнів складати розповідь, використовуючи вивчені частини мови; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; вчити грамотно, логічно і послідовно оформлювати думки і поєднувати їх у зв'язному викладі; вчити учнів бачити, відчувати красу природи; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Складання розповіді «Подорож у Карпати» І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда — У якій країні ми живемо? — Які моря омивають Україну? — Які гори є на території нашої країни? — Як ви гадаєте, до яких гір ми здійснимо нашу подорож? — А допоможе нам у цьому вірш Г. Малик. У Карпатах навіть взимку ручаї дзюркочуть дзвінко. У Карпатах навіть влітку білий сніг на горах видко. У Карпатах навіть хмари навесні, немов отари. У Карпатах навіть діти вміють грати у трембіти! III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми складатимемо розповідь про гори Карпати, використовуючи вивчені частини мови, а також службові слова. IV. ФОРМУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Розповідь учителя — Чи знаєте ви, звідки виникла назва цих гір? — Існує легенда про Карпати. Було це дуже-дуже давно. Не було гір, а було море безкрає і глибоке. Цар моря мав вродливу доньку Карію. Леліяв її, оберігав, тішився, що росте вона розумницею. Виросла дівчина. А тут і слуга Царя Пате почав заглядатися на молоду царівну. Закохалася Карія у Пате. Зустрічалися вони таємно, під водою. Але, як то кажуть, немає нічого таємного, що б не стало явним. Дізнався про це батько дівчини. Що тільки він не робив, щоб розлучити молодих. Одного разу в пориві гніву крикнув на все море: «А щоб ти горою стала!» І виросла серед води гора. Пате плавав і кликав свою кохану: «Каріє! Каріє! Каріє!» І тільки встиг гукнути втретє, як гора відповіла грудним голосом: «Пате...!» Приходили сюди молоді, клялися у коханні. І так ці гори й назвали: Карпатами. 2. Робота за малюнком підручника (с. 146) — Розгляньте малюнок. — Яких тварин ви бачите на малюнку? — Які рослини ростуть у горах? 3. Каліграфічна хвилинка Я я яя яс ял яв вя ля ясен — Запишіть каліграфічно. Дуб, ялина, береза, ясен — це дерева. — Виконайте звуко-буквений аналіз слова ясен. 4. Робота над мовним матеріалом (с. 146) — Зачитайте іменники. — Випишіть назви тварин, рослин. — Поясніть, як ви розумієте значення слів галявини, полонини. — Як пасуться вівці на полонинах? (Отарами) — Хто їх випасає? (Пастухи). — Доберіть слова, близькі за значенням до слова пастухи. (Вівчарі, чабани) — Зачитайте прикметники. Утворіть словосполучення. Дерева (які?)..., дуби (які?)...» ялини (які?)..., берези (які?)... (Дерева високі, дуби могутні, ялини вічнозелені, берези білокорі) — Зачитайте дієслова. — Які тварини видніються на галявині? — Які птахи літають у горах? — Які гніздяться на деревах? Фізкультхвилинка 5. Доповнення речень Карпати — це ... гори. У них ростуть могутні ..., ... ялини, ... берези. На галявинах бігають..., ... У лісах літають ... На деревах сидять ..., а у горах гніздяться ... Пастухи виганяють......на полонини. Зразок відповіді Карпати — це високі гори. У них ростуть могутні дуби, вічнозелені ялини, білокорі берези. На галявинах бігають олені, козулі. У лісах літають глухарі. На деревах сидять дятли, а у горах гніздяться беркути. Пастухи виганяють отари овець на полонини. V. САМОСТІЙНА РОБОТА 1. Усне складання розповіді учнями 2. Вибір заголовка 3. Запис доповненого тексту в зошити 4. Перевірка написаного VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Складання розповіді «Подорож у Карпати» — Де ми мандрували? — Чим сподобалися вам Карпати? — Що цікавого ви запам'ятали? Заучування віршованих рядків напам'ять Знов зелені стали гори навесні, з полонини чути співи голосні, і трембіти десь над горами гудуть, то вівчарики з отарами ідуть. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Розкажіть легенду про Карпати своїм батькам. — Запитайте, хто із ваших рідних відпочивав у горах. — Що їм там найбільше сподобалося? | |