укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 25 » Укр. мова 2 клас. Урок 105. Упорядкування структури тексту «Дванадцятиголовий Дракончик»
11:28
Укр. мова 2 клас. Урок 105. Упорядкування структури тексту «Дванадцятиголовий Дракончик»

Укр. мова 2 клас. Урок 105. Упорядкування структури тексту «Дванадцятиголовий Дракончик»

Мета: навчати учнів упорядковувати текст відповідно до послідовності подій; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; навчати послідовно оформлювати думки і поєднувати їх у зв'язному викладі; виховувати старанність.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. «Дванадцятиголовий Дракончик»
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.     Бесіда
— Чи любите ви читати книжки?
— Чи подобаються вам казки?
— Назвіть найулюбленішу казку.
2.     Робота над загадками. Гра «З якої казки ми прийшли?»
•   Працювала я у хатці. Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички. (Попелюшка)
•   Він веселий і не злобний. Цей хороший дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін, І товариш — П'ятачок. 
До прогулянок він ласий, Є на мед чутливий нюх. 
Зветься плюшевий ведмедик, Всім відомо,.. (Війні Пух).
•   Хто моторчик свій заводить? З даху в гості хто приходить? 
І на свято він дібрався — Скажем дружно:
«Здрастуй,... (Карлсон)». («Малюк і Карлсон»)
•   Сидить дівчина в корзині На ведмежій дужій спині. 
А чому ж вона сховалась.
До ведмедя не призналась? («Мата і ведмідь»)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ви познайомитеся з новим героєм із казки Ю. Ярмиша «Двана-дцятиголовий Дракончик».
Спробуємо скласти про нього розповідь і намалюємо Дракончика таким, яким кожен з вас його уявляє.
IV.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 
1.    Робота за підручником (с. 154)
Вправа 1
— Прочитайте. Як ви гадаєте, це текст? (Ні)
— Чому? (Частини тексту розташовані неправильно.)
— З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)
2.     Робота в групах
— Розподіліться на групи.
— Визначте, який абзац належить до зачину, який — до основної частини, який — до кінцівки.
3.     Звітування груп
— Прочитайте зачин тексту. (На вулиці Вересневій ...)
— Які абзаци належать до основної частини? (Перший і четвертий)
— Зачитайте їх.
— Прочитайте кінцівку тексту. (Такі серветки...)
4.     Робота за складеним текстом
— Хто жив на Вересневій вулиці?
— Чим здивував вас цей герой?
— Які в нього були голови? Як їх описує автор?
— Що пов'язала мама навколо кожної голови?
— Що на них було вишито?
— Навіщо мама пов'язала на голови серветки?
— Де вишивають такі чудові серветки?
5.     Вибіркове списування
—  Спишіть абзац, у якому описаний Дракончик. Упишіть пропущені букви.
Фізкультхвилинка
6.     Цікаво знати!
—  «Казкове я бачу у всьому — у житті людини, у природі, у мрії про майбутнє, а часом і в звичайних предметах, веселих, печальних і смішних, що оточують нас. Казка об'єднує людей. Хоч би які були різні за сюжетами казки, у них завжди добро перемагає зло, люди прагнуть до краси, справедливості*,— говорив Ю. Ярмиш. Саме з таких казок — красивих, добрих і правдивих — склав письменник свою збірку «Дванадцятиголовий Дракончик». А нещодавно Ю. Ф. Ярмиш став лауреатом найважливішої премії України у галузі дитячої літератури — премії Кабінету Міністрів України імені Лесі Українки за літературно-мистецькі твори для дітей та юнацтва 2006 року. І отримав письменник цю нагороду за збірки казок «Дванадцятиголовий Дракончик», «Сповідь чаклуна» та «Казка стукає у двері».
7.     Робота за власним задумом
— Намалюйте Дракончика таким, яким ви його уявляєте.
—  «Пов'яжіть» серветки із власними малюнками.
8.     Виставка робіт. Коментар учнів
— Поясніть, що означають малюнки на ваших серветках.
V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. «Дванадцятиголовий Дракончик»
—  Чи сподобався вам уривок з казки Ю. Ярмиша «Дванадцятиголовий Дракончик»?
—  Чи бажаєте ви дізнатися, що відбувалося далі? Для цього вам потрібно завітати до бібліотеки.
Завдання для допитливих
—  Дізнайтеся, які казки для дітей склав Ю. Ярмиш. Прочитайте одну з них. Поділіться своїми враженнями від прочитаного твору.