укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 27 » Укр. мова 2 клас. Урок 109. Усне і писемне мовлення
13:35
Укр. мова 2 клас. Урок 109. Усне і писемне мовлення

Укр. мова 2 клас. Урок 109. Усне і писемне мовлення

Мета: пояснити учням, як використовується усне і писемне мовлення; перевірити рівень сформованості графічних навичок письма, техніку письма; розвивати вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення, мовного спілкування; виховувати культуру оформлення письмових робіт.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Усне і писемне мовлення
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірко домашнього завдання
Діти зачитують записані речення; пояснюють, яку пропущену букву вставили.
— Скільки складів у слові українською?
— Як визначити кількість складів у слові?
— Як можна перенести це слово?
III.   КОНТРОЛЬНЕ СПИСУВАННЯ
ПРОБУДЖЕННЯ ВЕСНИ
Ось і прокотився над землею перший весняний грім. З великої чорної хмари линув дощ. По землі побігли веселі струмочки. Все поховалося від дощу. Лише качки та гуси плавають у калюжах. Прокинулися перші квіти. Скоро в садах заспівають солов'ї. (38 слів)
IV.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Ми почали вивчати тему «Мова і мовлення». Яким може бути наше мовлення?
Робота за таблицею
—  Сьогодні на уроці ми поговоримо про усне і писемне мовлення, будемо вчитися правил мовного спілкування.
V.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Розповідь учителя
—  Свої думки люди найчастіше передавали одне одному в усній формі, тобто за допомогою губ. Бо за допомогою губ ми вимовляємо звуки, слова, речення. Губи в давнину називали вуста. Казки, легенди, народні прикмети прийшли до нас з давнини, бо люди передавали їх із вуст у вуста. Так виникло усне мовлення. Пізніше люди почали записувати свої думки або читати думки інших людей. Так виникло писемне мовлення.
2.     Колективне виконання вправи 1 (с. 167)
— Розгляньте малюнки.
— Пригадайте казки, героями яких є намальовані тварини.
3.    Ознайомлення з правилом на с. 161 підручника
— Усне мовлення повинне бути чітким, зрозумілим, виразним.
4.     Виконання вправи 2 (с. 167)
— Прочитайте тексти.
— З яких казок ці тексти? Визначте межі.
— Спишіть текст, у якому йдеться про прохання допомоги.
—  Пригадайте казку «Колобок». Запишіть із пам'яті пісеньку головного героя казки.
Фізкультхвилинка
Посміхнусь до сонечка — Здрастуй, дороге! Нахилюсь до равлика — Хай собі повзе. Погукаю пташечку — — Де ти? Де? Пострибаю з дощиком І гукну: «Ура!» Посміхнуся друзям — Вчитись вже пора!
5.     Робота в групі
Вправа 3 (с 161-162)
— Прочитайте текст, розкриваючи дужки.
— Який це тип тексту? (Це текст-розповідь.) Перевірка розуміння прочитаного тексту.
— На чому писали первісні люди?
— У якому місті зробили першу книжку?
— Що таке пергамент?
— Що знайшла людина у далекій Африці?
— Як використала людина папірус?
— Чому книжки з папірусу були незручними? Визначення групи-переможця.
6.     Вибіркове списування
— Спишіть перші два абзаци з вправи 3, розкриваючи дужки.
— Яким мовленням ви користувалися під час виконання вправи?
7.     Ознайомлення з правилом (с. 162)
—  Яким повинне бути писемне мовлення? (Каліграфічним, розбірливим, охайним, без помилок)
8.    Гра «Хто швидше?»
— Прочитайте скоромовку в різному темпі.
Ой був собі коточок, Украв собі клубочок Та й сховався у куточок.
—  Запишіть скоромовку. Підкресліть слова, які відрізняються лише однією буквою.
VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Усне і писемне мовлення
— Які види мовлення ви запам'ятали?
— Чим усне мовлення відрізняється від писемного?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С 162.
Записати прислів'я, пояснити їх значення.