17:51 Укр. мова 2 клас. Урок 12. Голосні звуки [а], [о], [у], [є], [и], [і] | |
Укр. мова 2 клас. Урок 12. Голосні звуки [а], [о], [у], [є], [и], [і]Мета: вчити учнів спостерігати за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків; упізнавати голосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), перелічувати їх; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Голосні звуки I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 19-20, вправа 49) — Прочитайте загадки і відгадки. — Поділіть слова-відгадки для переносу. — Розкажіть правила переносу слів, якими довелося скористатися. 2. Словникова робота — Вставте букви, запишіть словникові слова. Д кт нт звднн в втрк ч тнн — Які букви вставили? — Які звуки вони позначають? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми повторимо те, що ви знаєте про голосні звуки, будемо впізнавати голосні звуки. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя — Повторимо за таблицею ваші знання про звуки. Учу я звуки голосні. Чому так весело мені? Бо вчу я звуки голосні, їх рівно шість. Я всі назву: А, І та Е, О, И та У. І. Січовик — Вимовте голосні звуки. — За допомогою чого утворюються голосні звуки? — Як проходить повітря через ротову порожнину під час промовляння голосних звуків? — Голосні звуки — це звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу. При вимові голосних звуків повітря вільно виходить через ротову порожнину, не зустрічаючи перешкод. Голосних звуків у нашій мові 6. Цей знак [ ] — скобочки-коробочки, у яких ховаються звуки. Голосні звуки: [а], [о], [у], [є], [и], [і]. 2. Первинне закріплення — Послухайте звуки. Чи однаково вони вимовляються? — Вимовте подані звуки. — Під час вимови яких звуків повітря проходить вільно через ротову порожнину? Як називаються ці звуки? [с], [а], [о], [к], [у], [м], [л], [и], [є], [р], [дз], [н], [в]. — Доберіть кілька слів із цими звуками. Що означають ці слова, на які питання відповідають? 3. Робота за підручником [е.20-21) Вправа 50 — Вимовте різні голосні звуки. — Поміркуйте, чому вони мають таку назву. Порівняйте свої міркування з правилом на с. 20. Вправа 51 (робота в групах) — Прочитайте текст. — Розкажіть, що ви бачили, коли спостерігали за хмарами. Вимовте голосні звуки у виділених словах. Вправа 52 Учні читають вірш, складають звукові моделі слів кораблі, любить. — Назвіть голосні і приголосні звуки у слові любить. — До слова Батьківщина доберіть близькі за значенням слова. Вправа 53 Учні читають слова, протяжно вимовляючи у кожному з них останній голосний звук, записують букву, якою він позначений. — Назвіть різні голосні звуки, які ви вимовили. — Порахуйте, скільки їх. — А скільки букв ви записали? — Перевірте свої записи за правилом на с. 21. 4. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток нас. 12) VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Голосні звуки — Продовжіть речення: • Звуки ми... (вимовляємо, чуємо). • Букви ми... (бачимо, читаємо, пишемо). — Скільки букв в українській абетці? (33) — Як поділяються всі звуки української абетки? (На голосні і приголосні.) — Скільки голосних звуків в українській мові? (6 звуків.) — Як визначити кількість складів у слові? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 21, вправа 54. ДОДАТОК ДО УРОКУ 1. Вимовляй правильно! — Прочитайте скоромовки, правильно вимовляючи голосні звуки. • Наша Міла рук не мила, За сніданок вранці сіла. Загукали дітки хором: — З милом рук не мити —сором! — Та не бійся, мила Міло, Тільки руки вимий з милом. • Заіскрились в лузі роси. Заспівали в росах коси, і синочкові не спиться, коли в тата косовиця. Л. Куліш-Зіньків 2. Робота в парах — Випишіть зі скоромовок по п'ять слів у два стовпчики: в перший — двоскладові слова, а в другий — трискладові. — Зробіть висновок, доповнивши речення. У слові стільки складів,... 3. Гра «Добери слово» — До кожного з поданих слів доберіть такі, що відрізняються лише голосним звуком. Зразок. Слава — слива. Булка — ... (білка) нірка — ... (нирка) дим — ... (дім) лис — ... (ліс) крук — ... (крик) лук — ... (лак) бак — ... (бік) лад — ... (лід) сила — ...(сіла) мир— ...(.мур) — Запишіть слова, підкресліть букви, якими розрізняються ці слова. До слова дим доберіть спільнокореневі слова — назву ознаки та назву дії. | |