08:19 Укр. мова 2 клас. Урок 17. Роль наголосу в значенні слова. Правильне вимовляння слів | |
Укр. мова 2 клас. Урок 17. Роль наголосу в значенні слова. Правильне вимовляння слівМета: поглиблювати знання учнів про наголос і його роль у мовленні; вчити добирати слова, однакові за написанням і різні за значенням; виховувати працьовитість. ХІД уроку Укр. мова 2 клас. Роль наголосу в значенні слова I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Учні читають складені описи тварин. 2. Гра «Наголос» — Поставте наголос у словах. Новий — нового, старий — старого, легкий — легкого. (Рос. ндвьій, стйрьій, легкий) Учитель звертає увагу учнів на відмінність наголошення тих самих слів у російській та українській мовах. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за словами, наголос у яких треба запам'ятати. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с.27-28) Вправо 67 Учні читають і пояснюють прислів'я. — Коли так говорять? (Мама працювала, попросила допомогти, а син чи донька не хотіли допомагати. Коли ж мама приготувала смачний пиріг, дитина першою сідає за стіл.) — Прочитайте виділені слова, наголошуючи перший склад. — Складіть речення зі словами носить і варить. Зверніть увагу, як наголос змінює значення слів. Вправа 68 Учні читають слова і змінюють за зразком так, щоб наголошеним став другий склад. Навчаючи учнів ставити наголос у поданих словах, доцільно звернути увагу на те, що у множині наголос переходить з основи на закінчення. — Запам'ятайте правильну вимову цих слів! Вправа 69 Учні читають речення, звертаючи увагу на вимову виділених слів. — Поясніть значення виділених слів. (На березі (стрункій) — на дереві, на березі (річки) — біля річки.) Вправа 70 Учні читають слова і змінюють наголос так, щоб змінилося значення слів. — Хоча й пишуться слова однаково, але вимовляють їх по-різному. Тому в деяких словах лише наголос допомагає розрізнити їхні значення: коси -коси, дорога — дорога, брати — брати. Вправо 71 Учні розглядають малюнки на с. 28 і називають, який із зображених предметів є відгадкою до загадки «Не гавкає, не кусає, а в дім не пускає». (Замок) — Запишіть назви зображених предметів і позначте наголос. (Замок, замок) 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ — Поставте наголос у словах. • Гілка — гілки — на гілці, берег — береги — на березі, стежка — стежки — на стежці. • Тарілки, дочки, нитки, ложки, верби, бруньки, миски, стрілки, казки. VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Роль наголосу в значенні слова — Назвіть вивчені на уроці слова, наголос у яких треба запам'ятати. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 28, вправа 72. | |