08:30 Укр. мова 2 клас. Урок 22. Звуки [дж], [дз], [дз'], позначення їх буквосполученнями дж, дз | |
Укр. мова 2 клас. Урок 22. Звуки [дж], [дз], [дз'], позначення їх буквосполученнями дж, дзМета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки [дз], [дз'], [дж] та позначення їх на письмі; розвивати навички переносу слів з рядка на рядок; виховувати любов до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Звуки [дж], [дз], [дз'] I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 35, вправа 94) — Прочитайте п'ять слів із буквою ф і п'ять слів із буквосполученням хв. — Прочитайте складені речення. 2. Робота над віршем — Прочитайте вірш. Чому він так називається? — Зверніть увагу на правильну вимову звуків |дж], [дз]. ПОЛЬОВІ ДЗВІНОЧКИ Піднімає джміль фіранку, каже: —Доброго вам ранку! Як вам, бджілко, почувалось? Чи дощу не? почувалось? Виглядає бджілка з хатки: — У дзвіночку добро спати. Цей дзвіночок — як намет. Тільки дощ — як кулемет. Л. Костенко — Випишіть спочатку слова зі звуком [дж], потім — зі звуком [дз]. — У якому із записаних слів найменше звуків? — Складіть його звукову модель. Яким буде співвідношення букв і звуків у цьому слові? — Як на письмі позначається звук [дж]? — А який ще звук ми позначаємо на письмі двома буквами? — Поміркуйте, чи можна при переносі розривати буквосполучення дж та дз, якщо вони позначають звуки [дж], [дз], [дз*]? — Поясніть розділові знаки в кінці речень. Назвіть питальне речення зі звертанням. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про приголосні звуки [дж], [дз], [дз']. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с.55-36) Вправа 95 Учні читають речення. У виділених словах правильно вимовляють звуки [док], [дз], [де*]. — Скільки в тексті абзаців? Прочитайте початок кожного. — Випишіть виділені слова. Підкресліть буквосполучення дж, дз. — Прочитайте і запам'ятайте правило на с. 36. Вправа 96 Учні записують речення, доповнюють їх словами, користуючись малюнками. — Поділіть для переносу слова з буквосполученнями дж, дз. — Полічіть кількість звуків і букву цих словах. Вправо 97 Учні читають текст. — Чим відрізняються джміль і джмелині (Джміль більший від джмелина за розміром, старший за віком.) — Користуючись текстом, усно опишіть джмелика за запитаннями. 1) На що схожий джмелик? (Джмелик схожий на вертоліт.) 2) Якого він кольору? {Джмелик чорний, мов вуглинка.) 3) Що у нього на голівці і на спинці? (У нього на спинці та голівці дві плямки, мов пелюсточки квітни прилипли.) 4) На що схожі крильця джмелики? (Крильця джмелика схожі на пропелери.) 5) Як джмелик гуде? («Джу джу джу/» — дзвінко гуде джмелик.) Вправа 98 — «Перетворіть» рослину хміль на комаху, замінивши один звук. Запишіть слова. — Визначте, чи однакова кількість звуків і букв у записаних словах. З одним зі слів складіть і запишіть речення. 2. Фізкультхви линка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «Чарівні слова» — Складіть слова за зразком, а) пани (сани) сапа пальто (_____) рама 6) пожежа (поле) левеня вагон (_____) таксі в) крапка(крапля)галявина мисливець (_____) наказав г) сирота (сирник) сінник мило (_____) ніша — Підкресліть в утворених словах приголосні звуки. 2. Робота в групах. Творча робота — Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення. • Маленького, в, знайшли, козлика, лісі, діти. • Годували, його, вони, спочатку, молоком. • На, городі, потім, пасли. • Грався, він, з, і, бігав, дітьми. — Назвіть слова зі збігом приголосних. Як їх можна перенести? VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Звуки [дж], [дз], [дз'] — Якими буквосиолученнями позначаються на письмі звуки [дж], [дз], [дз']? Наведіть приклади. — Як треба переносити слова з такими буквосполученнями? Наведіть приклади. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 36, вправа 99. | |