укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 28 » Укр. мова 2 клас. Урок 22. Звуки [дж], [дз], [дз'], позначення їх буквосполученнями дж, дз
08:30
Укр. мова 2 клас. Урок 22. Звуки [дж], [дз], [дз'], позначення їх буквосполученнями дж, дз

Укр. мова 2 клас. Урок 22. Звуки [дж], [дз], [дз'], позначення їх буквосполученнями дж, дз

Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки [дз], [дз'], [дж] та позначення їх на письмі; розвивати навички переносу слів з рядка на рядок; виховувати любов до природи.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Звуки [дж], [дз], [дз']
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 35, вправа 94)
—  Прочитайте п'ять слів із буквою ф і п'ять слів із буквосполученням хв.
—  Прочитайте складені речення.
2.     Робота над віршем
—  Прочитайте вірш. Чому він так називається?
—  Зверніть увагу на правильну вимову звуків |дж], [дз].
ПОЛЬОВІ ДЗВІНОЧКИ
Піднімає джміль фіранку, 
каже: —Доброго вам ранку! 
Як вам, бджілко, почувалось? 
Чи дощу не? почувалось?
Виглядає бджілка з хатки: — 
У дзвіночку добро спати. 
Цей дзвіночок — як намет. 
Тільки дощ — як кулемет.
Л. Костенко
—  Випишіть спочатку слова зі звуком [дж], потім — зі звуком [дз].
—  У якому із записаних слів найменше звуків?
—  Складіть його звукову модель. Яким буде співвідношення букв і звуків у цьому слові?
—  Як на письмі позначається звук [дж]?
—  А який ще звук ми позначаємо на письмі двома буквами?
—  Поміркуйте, чи можна при переносі розривати буквосполучення дж та дз, якщо вони позначають звуки [дж], [дз], [дз*]?
—  Поясніть розділові знаки в кінці речень. Назвіть питальне речення зі звертанням.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про приголосні звуки [дж], [дз], [дз'].
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота за підручником (с.55-36)
Вправа 95
Учні читають речення. У виділених словах правильно вимовляють звуки [док], [дз], [де*].
—  Скільки в тексті абзаців? Прочитайте початок кожного.
—  Випишіть виділені слова. Підкресліть буквосполучення дж, дз.
—  Прочитайте і запам'ятайте правило на с. 36.
Вправа 96
Учні записують речення, доповнюють їх словами, користуючись малюнками.
—  Поділіть для переносу слова з буквосполученнями дж, дз.
—  Полічіть кількість звуків і букву цих словах.
Вправо 97
Учні читають текст.
—  Чим відрізняються джміль і джмелині (Джміль більший від джмелина за розміром, старший за віком.)
—  Користуючись текстом, усно опишіть джмелика за запитаннями.
1) На що схожий джмелик? (Джмелик схожий на вертоліт.)
2) Якого він кольору? {Джмелик чорний, мов вуглинка.)
3) Що у нього на голівці і на спинці? (У нього на спинці та голівці дві плямки, мов пелюсточки квітни прилипли.)
4) На що схожі крильця джмелики? (Крильця джмелика схожі на пропелери.)
5) Як джмелик гуде? («Джу джу джу/» — дзвінко гуде джмелик.)
Вправа 98
—  «Перетворіть» рослину хміль на комаху, замінивши один звук. Запишіть слова.
—  Визначте, чи однакова кількість звуків і букв у записаних словах. З одним зі слів складіть і запишіть речення.
2.     Фізкультхви линка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Гра «Чарівні слова»
—  Складіть слова за зразком, а) пани (сани) сапа
пальто (_____) рама
6) пожежа (поле) левеня вагон (_____) таксі
в) крапка(крапля)галявина мисливець (_____) наказав
г) сирота (сирник) сінник мило (_____) ніша
—  Підкресліть в утворених словах приголосні звуки.
2.     Робота в групах. Творча робота
—  Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення.
•   Маленького, в, знайшли, козлика, лісі, діти.
•   Годували, його, вони, спочатку, молоком.
•   На, городі, потім, пасли.
•   Грався, він, з, і, бігав, дітьми.
—  Назвіть слова зі збігом приголосних. Як їх можна перенести?
VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Звуки [дж], [дз], [дз']
—  Якими буквосиолученнями позначаються на письмі звуки [дж], [дз], [дз']? Наведіть приклади.
—  Як треба переносити слова з такими буквосполученнями? Наведіть приклади.
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 36, вправа 99.