укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 28 » Укр. мова 2 клас. Урок 27. Аналіз перевірної роботи. Уявлення про дзвінкі і глухі приголосні звуки. Парні дзвінкі та глухі приголосні звуки
08:43
Укр. мова 2 клас. Урок 27. Аналіз перевірної роботи. Уявлення про дзвінкі і глухі приголосні звуки. Парні дзвінкі та глухі приголосні звуки

Укр. мова 2 клас. Урок 27. Аналіз перевірної роботи. Уявлення про дзвінкі і глухі приголосні звуки. Парні дзвінкі та глухі приголосні звуки

Мета: навчати учнів правильно вимовляти дзвінкі і глухі приголосні звуки; розвивати орфоепічну чіткість, увагу, мовлення; виховувати старанність.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Аналіз перевірної роботи
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 40, вправа 110)
—  Зачитайте слова із двома звуками. (Я) Із трьома. (Сон, що, він, дзьоб, ліс, ґедзь) Із чотирма. (Дощ, джміль, яма, щит) Із п'ятьма. (Щука, юнак, їжак)
—  У яких словах звуків більше, ніж букв? (Я, що, дощ, яма, щит, щука, юнак, їжак) Чому?
—  У яких словах звуків менше, ніж букв? (Дзьоб, ґедзь, джміль) Чому?
—  Чим відрізняються приголосні звуки від голосних?
2.     Списування
—  Спишіть слова. Поставте над словами наголос. Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.
Хвалько, хвалиться, хвала, хвіст, хвіртка, хвилина.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні ми дізпасмося, за якою ознакою поділяються приголосні в українській мові.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота за підручником (с 40-41)
Вправа 111
Учні прикладають долоньку до гортані і чітко вимовляють звуки парами.
—  Назвіть звуки, під час вимови яких ви чуєте голос і шум.
—  Вимовте звуки, які утворюються тільки з участю шуму, без голосу.
—  Прочитайте і запам'ятайте правило на с. 42.
Вправа 112
—  Розгляньте таблицю парних дзвінких і глухих приголосних звуків.
—  Прочитайте таблицю решти приголосних, що не утворюють пар.
—  Потренуйтеся в попарному вимовлянні дзвінких і глухих звуків.
—  Пам'ятайте, що під час вимови глухих звукін голосу зовсім не чути.
—  Переконайтеся, що всі приголосні звуки української мови належать чи то до глухих, чи то до дзвінких звуків.
Вправо 113
Учні читають слова і замінюють за зразком дзвінкий приголосний звук, позначений виділеною буквою, парним глухим.
— Зробіть висновок про те, що сталося зі словами під час заміни звуків. 
Злива (сильний дощ) — слива (фрукт). 
Ґуля (на лобі) — куля (земна). 
Жити (у світі) — шити (голкою). 
Гори (вогнем) — хори (співають).
Бити (палицею) — пити (воду). 
Дітоньки (діти) — тітоньки (тітка).
2.    Фізкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота в парах
—  Прочитайте вірш. Знайдіть пари слів, що розрізняються дзвінкими і глухими приголосними.
В дощ шукав у лісі гриб, 
Й захворів тепер на грип. 
Лікував я довго зуб. 
На обід поїв лиш суп.
Д. Чередниченко
(Гриб — грип, зуб — суп)
VI.  Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Аналіз перевірної роботи
—  За якими ознаками поділяються приголосні звуки?
—  Чи може один і той самий звук бути то дзвінким, то глухим?
—  Назвіть пари приголосних за дзвінкістю — глухістю.
—  Які звуки називаються дзвінкими? А глухими?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 41, вправа 114, правило — с. 40.