08:43 Укр. мова 2 клас. Урок 27. Аналіз перевірної роботи. Уявлення про дзвінкі і глухі приголосні звуки. Парні дзвінкі та глухі приголосні звуки | |
Укр. мова 2 клас. Урок 27. Аналіз перевірної роботи. Уявлення про дзвінкі і глухі приголосні звуки. Парні дзвінкі та глухі приголосні звукиМета: навчати учнів правильно вимовляти дзвінкі і глухі приголосні звуки; розвивати орфоепічну чіткість, увагу, мовлення; виховувати старанність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Аналіз перевірної роботи I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 40, вправа 110) — Зачитайте слова із двома звуками. (Я) Із трьома. (Сон, що, він, дзьоб, ліс, ґедзь) Із чотирма. (Дощ, джміль, яма, щит) Із п'ятьма. (Щука, юнак, їжак) — У яких словах звуків більше, ніж букв? (Я, що, дощ, яма, щит, щука, юнак, їжак) Чому? — У яких словах звуків менше, ніж букв? (Дзьоб, ґедзь, джміль) Чому? — Чим відрізняються приголосні звуки від голосних? 2. Списування — Спишіть слова. Поставте над словами наголос. Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки. Хвалько, хвалиться, хвала, хвіст, хвіртка, хвилина. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми дізпасмося, за якою ознакою поділяються приголосні в українській мові. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с 40-41) Вправа 111 Учні прикладають долоньку до гортані і чітко вимовляють звуки парами. — Назвіть звуки, під час вимови яких ви чуєте голос і шум. — Вимовте звуки, які утворюються тільки з участю шуму, без голосу. — Прочитайте і запам'ятайте правило на с. 42. Вправа 112 — Розгляньте таблицю парних дзвінких і глухих приголосних звуків. — Прочитайте таблицю решти приголосних, що не утворюють пар. — Потренуйтеся в попарному вимовлянні дзвінких і глухих звуків. — Пам'ятайте, що під час вимови глухих звукін голосу зовсім не чути. — Переконайтеся, що всі приголосні звуки української мови належать чи то до глухих, чи то до дзвінких звуків. Вправо 113 Учні читають слова і замінюють за зразком дзвінкий приголосний звук, позначений виділеною буквою, парним глухим. — Зробіть висновок про те, що сталося зі словами під час заміни звуків. Злива (сильний дощ) — слива (фрукт). Ґуля (на лобі) — куля (земна). Жити (у світі) — шити (голкою). Гори (вогнем) — хори (співають). Бити (палицею) — пити (воду). Дітоньки (діти) — тітоньки (тітка). 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Робота в парах — Прочитайте вірш. Знайдіть пари слів, що розрізняються дзвінкими і глухими приголосними. В дощ шукав у лісі гриб, Й захворів тепер на грип. Лікував я довго зуб. На обід поїв лиш суп. Д. Чередниченко (Гриб — грип, зуб — суп) VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Аналіз перевірної роботи — За якими ознаками поділяються приголосні звуки? — Чи може один і той самий звук бути то дзвінким, то глухим? — Назвіть пари приголосних за дзвінкістю — глухістю. — Які звуки називаються дзвінкими? А глухими? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 41, вправа 114, правило — с. 40. | |