08:47 Укр. мова 2 клас. Урок 30. Відпрацювання вимови та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу | |
Укр. мова 2 клас. Урок 30. Відпрацювання вимови та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складуМета: вправляти учнів у правильній чіткій вимові слів з дзвінкими приголосними; розвивати фонематичний слух; виховувати працьовитість. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с 44, вправа 121) — Прочитайте слова нарами. Чітко вимовляйте дзвінкі приголосні в другому слові кожної пари. 2. Гра «Добери пару» — Доберіть парні дзвінкі чи глухі приголосні. Продовжте ряд слів, добираючи пари, які починалися б цими приголосними. [Д] -[].[]- [ш]. [з] -[],[] - [ч], [ґ] - [ ]. Дід — тітка... III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо вчитися чітко вимовляти дзвінкі приголосні у кінці слова і складу. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с.44-45) Вправо 122 — Розгляньте малюнок і прочитайте початок прислів'я. Поміркуйте, як його можна закінчити. — Запишіть прислів'я. Підкресліть букви, які позначають дзвінкі приголосні звуки перед глухими. — Усно складіть розповідь за малюнком. Вправа 123 Учні читають текст, чітко вимовляючи звуки, позначені виділеними буквами. Списують текст. Усно виконують звуковий аналіз слова бджоли. Вправо 124 — Підготуйтеся до виразного читання тексту. Поміркуйте, швидко чи повільно будете читати. Поясніть, чому саме так. Читаючи, дзвінко вимовляйте звуки, позначені виділеними буквами. — Здогадайтеся, що це за гість завітав на пасіку. Поясніть, як ви його впізнали? — Запишіть його назву. Розкажіть, яку ілюстрацію можна намалювати до тексту. — Випишіть парами слова іде й суне, їсть і ласує. Яка відмінність між ними? Вправа 125 Учні читають і відгадують загадку. — Випишіть виділені слова. — Прочитайте їх, чітко вимовляючи дзвінкі приголосні звуки в кінці складу і слова. — Назвіть слова у вірші, у яких є тільки дзвінкі приголосні. 2. Фізкультх ви линка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «Вимовляй чітко!» — Прочитайте, чітко вимовляючи дзвінкі приголосні звуки. Біб степ віз вус гриб грип гарбуз ананас дуб стовп хмиз абрикос зуб суп в'яз рис хліб короп мороз ліс — До перших слів кожного рядка доберіть назви ознак. — Запишіть словосполучення за зразком. Зразок. Зелений біб. 2. Гра «Чого більше?» — Чого у кожному з наведених слів більше — звуків чи букв? Чи їх порівну? Поставте знаки «<», «>», « = ». Джміль —зв. □ б.; ящик — зв. □ б.; Київ — зв. П б. 3. Робота над деформованими реченнями — Прочитайте слова. Складіть речення і запишіть їх. Підкресліть слова, у яких дзвінкі приголосні стоять перед глухими. 1) В, плавала, акваріумі, рибка, золота. 2) На, Алінці, день, подарували, народження, книжку. 3) Школярі, дубки, і, берізки, посадили. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Назвіть пари дзвінких і глухих приголосних звуків. — Як в українській мові вимовляються дзвінкі приголосні у кінці слова і складу? Наведіть приклади. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 46, вправа 126. | |