укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 28 » Укр. мова 2 клас. Урок 30. Відпрацювання вимови та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу
08:47
Укр. мова 2 клас. Урок 30. Відпрацювання вимови та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу

Укр. мова 2 клас. Урок 30. Відпрацювання вимови та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу

Мета: вправляти учнів у правильній чіткій вимові слів з дзвінкими приголосними; розвивати фонематичний слух; виховувати працьовитість.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с 44, вправа 121)
—  Прочитайте слова нарами. Чітко вимовляйте дзвінкі приголосні в другому слові кожної пари.
2.     Гра «Добери пару»
— Доберіть парні дзвінкі чи глухі приголосні. Продовжте ряд слів, добираючи пари, які починалися б цими приголосними.
[Д] -[].[]- [ш]. [з] -[],[] - [ч], [ґ] - [ ]. Дід — тітка...
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні ми будемо вчитися чітко вимовляти дзвінкі приголосні у кінці слова і складу.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1.     Робота за підручником (с.44-45)
Вправо 122
—  Розгляньте малюнок і прочитайте початок прислів'я. Поміркуйте, як його можна закінчити.
—  Запишіть прислів'я. Підкресліть букви, які позначають дзвінкі приголосні звуки перед глухими.
—  Усно складіть розповідь за малюнком.
Вправа 123
Учні читають текст, чітко вимовляючи звуки, позначені виділеними буквами. Списують текст. Усно виконують звуковий аналіз слова бджоли.
Вправо 124
—  Підготуйтеся до виразного читання тексту. Поміркуйте, швидко чи повільно будете читати. Поясніть, чому саме так. Читаючи, дзвінко вимовляйте звуки, позначені виділеними буквами.
—  Здогадайтеся, що це за гість завітав на пасіку. Поясніть, як ви його впізнали?
—  Запишіть його назву. Розкажіть, яку ілюстрацію можна намалювати до тексту.
—  Випишіть парами слова іде й суне, їсть і ласує. Яка відмінність між
ними?
Вправа 125
Учні читають і відгадують загадку.
—  Випишіть виділені слова.
—  Прочитайте їх, чітко вимовляючи дзвінкі приголосні звуки в кінці складу і слова.
—  Назвіть слова у вірші, у яких є тільки дзвінкі приголосні.
2.      Фізкультх ви линка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Гра «Вимовляй чітко!»
—  Прочитайте, чітко вимовляючи дзвінкі приголосні звуки. Біб степ віз вус
гриб грип гарбуз ананас дуб стовп хмиз абрикос зуб суп в'яз рис хліб короп мороз ліс
—  До перших слів кожного рядка доберіть назви ознак.
—  Запишіть словосполучення за зразком. Зразок. Зелений біб.
2.    Гра «Чого більше?»
—  Чого у кожному з наведених слів більше — звуків чи букв? Чи їх порівну? Поставте знаки «<», «>», « = ».
Джміль —зв. □ б.; ящик — зв. □ б.; Київ — зв. П б.
3.    Робота над деформованими реченнями
—  Прочитайте слова. Складіть речення і запишіть їх. Підкресліть слова, у яких дзвінкі приголосні стоять перед глухими.
1) В, плавала, акваріумі, рибка, золота. 2) На, Алінці, день, подарували, народження, книжку. 3) Школярі, дубки, і, берізки, посадили.
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
—  Назвіть пари дзвінких і глухих приголосних звуків.
—  Як в українській мові вимовляються дзвінкі приголосні у кінці слова і складу? Наведіть приклади.
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 46, вправа 126.