08:55 Укр. мова 2 клас. Урок 35. Вправляння у звуко-буквеному аналізі слів з м'якими приголосними | |
Укр. мова 2 клас. Урок 35. Вправляння у звуко-буквеному аналізі слів з м'якими приголоснимиМета: закріплювати знання про позначення м'якості приголосних буквами я, ю, є, і; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати самостійність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Вправляння у звуко-буквеному аналізі слів I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 50, вправа 140) — Вимовте приголосні звуки у виділених словах. Назвіть букви, якими вони позначені. — Як ви поділили для переносу слово джерельце'! Який висновок зробили? 2. Вправи на повторення Гра «Упіймай слово» — Упіймайте слово з двох складів (оплесками). По діброві вітер виє, Гуляє по полю, Край дороги гне тополю До самого долу. — Скільки слів із двох складів у цьому вірші? а) 3 слова; б) 4 слова; в) 5 слів; г) 2 слова. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на вас чекають завдання, під час виконання яких стануть у пригоді ваші знання про тверді і м'які приголосні звуки. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с.51) Вправа 141 Учні читають і списують, вставляючи пропущені букви. — Вираз бити дзьобом усію замініть одним словом. — Поділіть для переносу виділені слова. (Де ньок, дзьо бом) Вправа 142 Учитель читає текст. — Хто із хлібів сповістив про себе? — Де спершу озвалася перепілка? — Куди перепілка загукуе до себе? — Послухайте текст ще один раз. Доберіть до нього влучний заголовок. — Запишіть слова з буквосполучсішям ьо. Поділіть їх для переносу. Вправа 143 Учні читають скоромовку тричі, щоразу прискорюючи темп. Потім записують з пам'яті. — Знайдіть у скоромовці слово, в якому немає м'яких приголосних звуків. — Який звук найчастіше трапляється у скоромовці? — Поділіть для переносу виділені слова. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «Зміни звук» — Замініть твердий [л] на м'який [я']. Прочитайте слова, що утворилися. Складіть речення зі словами біла, біля. Галка (галька), лук {люк), лак (ляк), біла (біля), Лола (Льоля), лила (Ліля), білити (біліти), булка (булька). — Наведіть приклади слів, які починаються (закінчуються) твердим (м'яким) приголосним звуком. 2. Робота над загадками • У воді водиться, з хвостом родиться, А як виростає, хвіст відпадає. (Жаба) • Бачити — не бачить. Чути — не чує. Мовчки говорить. Добре мудрує. (Книжка) • То холодним, то гарячим Вдома кожен мене бачив. І співаю я від жару, І пускаю носом пару. (Чайник) • Ходить, бродить по болоті. Хоче жабку упіймати. Принести в гніздечко потім Своїм діточкам пухнатим. (Чапля) — Запишіть відгадки. Підкресліть букви, що позначають тверді приголосні звуки. — Виконайте звуко-буквений аналіз слів щука, щупальця. VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Вправляння у звуко-буквеному аналізі слів — Чого навчалися на уроці? — Наведіть приклади слів із м'якими (твердими) приголосними. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 52,вправа 144. | |